AndroidHealthClinic

perfect protein pancakes van body en fit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

flashteck

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
341
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
hoi iedereen

Ik heb eergisteren weer eens een bestelling geplaatst waaronder een pot perfect protein pancakes van body en fit, gisteren geleverd en direct begonnen met bakken, dit ging niet al te best... het beslag was veel te lopend waardoor er gaatjes in mijn pannekoeken kwamen en de structuur veel te zacht was, hierdoor scheurde men pannekoeken toen ik ze probeerde omdraaien.

wat ik deed: 2 scheppen protein pancake +150ml water in een shakebeker, de pan ingesmeerd met bakspray.

Ik las ook dat mensen het met 1 schep deden en er melk aan toevoegden...

gelieve me te helpen, ps ben van plan deze pannenkoeken 's avonds te eten als avondeten in combinatie met groenten/fruit.

alvast bedankt

flash
 
Met water? Ranzig :p. Als je niet lactose intolerant bent of op een speciaal dieet zou ik dat water vervangen door melk, maakt de pannenkoek duizend keer lekkerder en vaster van structuur.

Als dat nog niet werkt probeer dan de melk te verminderen zodat je een dikker beslag krijgt.

Groetjes,
 
Ja, wat je fout doet is even lastig te zeggen.
Ik maak ze soms ook, precies zoals op de pot omschreven. Hoeveel pannenkoeken wilde je halen uit die 150ml? Ik maakte er namelijk twee en die gaan altijd oke.

Overigens, dit als avond eten? Voor een keertje mag ik hopen? Het is een lekker en voedzaam tussendoortje, maar je moet het niet als vervanger zien.
 
wel ik was eens aan het kijken naar het body en fit afslankplan en daar staan bijna elke avond de proteine pancakes dus ja ik denk dat ik de komende 2 weken bijna alle avonden deze proteine pannenkoeken ga eten.
en hoeveel melk neem je dan ? 150 ml ook ?

merci voor jullie hulp
 
De hoeveelheid water aanhouden alleen een halve schep extra poeder toevoegen, zorgen dat de pan heet is.
 
in tegenstelling tot de meeste hier op het forum, vind ik persoonlijk die pannenkoeken totaal niet lekker. Neppe zoetstof smaak oid, kan het niet beschrijven
 
wel ik was eens aan het kijken naar het body en fit afslankplan en daar staan bijna elke avond de proteine pancakes dus ja ik denk dat ik de komende 2 weken bijna alle avonden deze proteine pannenkoeken ga eten.
en hoeveel melk neem je dan ? 150 ml ook ?

merci voor jullie hulp

Nee gewoon water. Als je malk gebruikt, hou je je weer niet aan dat "plan" toch?
Ik heb werkelijk gewoon de instructies gevolgd, goed geschud, beetje kokos olie en twee pannenkoeken waren zo klaar.
 
Het eerste waar ik aan dacht bij pancakes met fruit en groente was het afslankplan :)
Realiseer jezelf dat dit een crash dieet is.

Qua pancakes vind ik dat die 150ml heel nauw luistert, je zegt ongeveer 150ml, maar iets teveel en ze zijn te waterig en stollen niet goed. Mijn maatbeker gaat per 100 ml, dus ik weeg mg water. Je mag best iets ruim scheppen, dat scheelt ook in stolling. het is inderdaad voor 2 pancakes met 150ml water, ikzelf maak ze dan ook per scoop met 75ml water, dan gaat het altijd perfect, wel goed schudden, het wil nog wel eens klonten. Pan goed warm en langzaam in het midden schenken. De pancake loopt dan rustig uit en stolt als hij dun genoeg is / ver genoeg is uitgelopen. Als hij stevig genoeg is omflippen.
 
@Flashteck Als je echt wilt afvallen heb je al die speciale shit niet nodig, gewoon diëten is meeeeeer dan genoeg.
Ik leef momenteel zelf op vlees, kaas en water met soms een kleine portie groentjes (keto dieet).

Doe je dit voor de smaak? Word dan een bourgondiër en vreet jezelf dik, je doet dit toch om af te vallen? Hou gewoon een tijdje vol en zorg ervoor dat je voeding op orde blijft na je dieet, hoef je dit nooit meer te doen.

Groetjes
 
Iets minder water en ze worden vaster van structuur.
 
heb ze zonet nogmaals gemaakt, 2 en een halve schep + 145ml water , resultaat: verbazend lekker en geweldig van structuur ben er zelf van geschrokken!

dank jullie allemaal voor het advies!
 
Pan echt goed heet laten worden, mij lukt het nu ook maar pas na enkele keren proberen.
 
ik gebruik (magere) melk om ze te maken. De pan een beetje invetten, goed warm laten worden en dan in de pan gieten. Zorg dat je pannekoek niet te dik is. Ik maak meestal 2 pannekoeken uit 1 'portie'.

En het is normaal dat de eerste niet goed lukt, dit is bij normale pannekoeken ook zo. Als ik er een stuk of 4-5 maak (voor vrienden :p ), zijn ze pas vanaf de 3e echt goed gelukt.
 
Wil die ook wel eens uitproberen...
 
Het is heel simpel, je vuurtje staat te hoog.
Vuurtje op z'n laagst zetten, eventjes voor een minuutje of 2 een deksel op de pan doen.

Zo moet ie geleidelijk goed door bakken en heb je geen gaatjes of wordt ie niet te slapen. :)
 
Het is heel simpel, je vuurtje staat te hoog.
Vuurtje op z'n laagst zetten, eventjes voor een minuutje of 2 een deksel op de pan doen.

Zo moet ie geleidelijk goed door bakken en heb je geen gaatjes of wordt ie niet te slapen. :)

Erg is dat he, van die slapende pannenkoeken :D
 
Back
Naar boven