MuscleMeat

Perfect whey protein (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Perfect whey protein.

Ik zag dit staan op perfectbody en tot mijn verbazing zag ik dat het caseinaat bevat. Dit is niet wat ze reclameren en aanbieden, ik heb ze dus een mail gestuurd met verzoek tot uitleg van het een en ander. Kreeg bijna direct antwoord terug met een volledige uitleg. Eerlijk is eerlijk, ze antwoorden snel met de volledige cijfers, enz. Op dat punt credits voor perfectbody. Over het product moeten jullie zelf maar oordelen. Lees onderstaande mails eens:



> Geachte heer/mevrouw,
>
> Ik zie op jullie site het product Perfect whey protein staan. Op
> zichzelf interessant, echter als ik de naam zie denk ik aan
> whey. Tot mijn verbazing zie ik bij de ingredienten caseinaat
> staan, wat geen whey eiwit is. Ik ben daarom wel benieuwd naar
> de hoeveelheid whey in jullie product en de hoeveelheid
> caseinaat en met name of jullie gebruik maken van whey
> concentraat of isolaat. Het is jullie ongetwijfeld bekend dat
> whey een stuk kostbaarder is als het goedkope caseinaat. En dat isolaat een stuk duurder is als concentraar.
>
> Uw reactie tegemoet ziende,
>
> Met vriendelijk groeten,
>
> Paul v. P.



Beste Paul,

Bedankt voor je e-mail.

Het klopt inderdaad dat de Whey niet voor 100% een Whey Proteine is.
Dit omdat wij de koolhydraten hebben weggelaten en toch de romige
smaak wilde behouden. In de Perfect Whey Protein zit 80% Whey protein
en 20% Caseinaat eiwit.

De Whey Protein is geen isolaat maar concentraat. Dit omdat bijna alle
leveranciers in de sportvoeding deze gebruiken. Het prijsverschil
tussen deze twee eiwitten is inderdaad enorm, bijna twee keer zo
duur. Gezien de eiwitopbrengst en de aminozuursamenstelling is het
veel voordeliger iets meer concentraat te nemen dan isolaat.

In 100 gram Whey Isolaat zit 89 gram aan eiwit
In 100 gram Whey Concentraat zit 80 gram aan eiwit
Echter is Isolaat 2x zo duur als Concentraat.

Als wij een isolaat zouden gebruiken zou het product veel te duur
worden en voor de toename van spiermassa is dit absoluut overbodig.

Let wel, vele andere leveranciers declareren hun whey proteine omhoog
met een marge van 10% wat wettelijk is toegestaan. Dit houd in dat
een leverancier die een concentraat gebruikt deze zou mogen declareren
met een eiwitverhouding van 88 ipv 80!

M Double You declareerd bijv. de Micro Whey als "een bewerkte
geïsoleerde Whey concentraat die gegranuleerd en instant is gemaakt"
en vermeld op het etiket 93 gram eiwit per 100 gram.

Binnen drie maanden komen er twee nieuwe producten bij, een
Caseinaat eiwit zonder smaakstof en een Whey protein (concentraat)
zonder smaakstof.

Ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn. Indien u nog vragen
of opmerkingen heeft kunt u mailen naar info@perfectbody.nl

Met vriendelijke groet,
Eddy

----------------------------------------------------------------
PerfectBody.nl Internet-shop / http://www.perfectbody.nl
E-mail: info@perfectbody.nl
Correspondentieadres: Postbus 9393 / 1006 AJ Amsterdam
Telefoon: (020) 411 28 82 / Fax (020) 411 28 60
Bankrekeningnummer Nederland: 34.58.66.320
----------------------------------------------------------------
 
de caseinaat is overbodig in het produkt. Als ik romig wil dan spuit ik er wel wat slagroom in.

Over het verschil tussen concentraat en isolaat ben ik het wel eens.
 
Ben het met Ilya eens! :thumb:
 
Hangt ervan af waarvoor het dient - maar de combinatie casseinaat + whey is echt wel goed voor na de training. Whey neemt direct op en casseine wat geleidelijker, waardoor de eiwittoevoer beter gespreid is.
Voor de smaak is imho onzin.
 
Wij hebben lekker vrijwel alleen iso... en een inimini beetje concentraat :) :)
 
Tis trouwens goed te drinken hoor dat spul...
 
Originally posted by sjakkie
Tis trouwens goed te drinken hoor dat spul...

k heb t ook een keer besteld, maar ik vond het niks. Het klontert zelfs in water.
 
Originally posted by sjakkie
Tis trouwens goed te drinken hoor dat spul...

Ik vind het echt niet te drinken.. Kreeg een keer Perfect Whey geleverd in plaats van Whey Protein en oh, wat heb ik er een spijt van gehad dat ik het niet heb teruggestuurd! Mijn shakes bestonden korte tijd uit schuim met klonten :S
 
Ik heb het nu ook en ik vind het ook goed te drinken.
Ik heb ook al eens van perfectbody hun Perfect whey amino 2300 tabletten geprobeerd, dat vind ik eigenlijk toch wel een makkelijk iets zo'n tablet ipv een shake.
 
Originally posted by avg
Ik heb ook al eens van perfectbody hun Perfect whey amino 2300 tabletten geprobeerd, dat vind ik eigenlijk toch wel een makkelijk iets zo'n tablet ipv een shake.

zucht

neem je er dan 10 tegelijk ?
 
Tegelijk lijkt me moeilijk ze zijn best groot :D , ik had ze verdeeld over de dag ongeveer 15 stuks en dan zo'n 5 per keer. Het was ook meer als extratje voor de eiwitten want de shakes dronk ik nog. Er zit maar 2000 mg eiwit per tablet in. Maar zo krijg je toch nog wat extra eiwitten binnen en ze zijn lekker snel in te nemen en vond ze vooral s'morgens ideaal voordat ik moest gaan werken.
 
Originally posted by avg
Tegelijk lijkt me moeilijk ze zijn best groot :D , ik had ze verdeeld over de dag ongeveer 15 stuks en dan zo'n 5 per keer. Het was ook meer als extratje voor de eiwitten want de shakes dronk ik nog. Er zit maar 2000 mg eiwit per tablet in. Maar zo krijg je toch nog wat extra eiwitten binnen en ze zijn lekker snel in te nemen en vond ze vooral s'morgens ideaal voordat ik moest gaan werken.

Valt mee...het went. Ik slikte er op den duur 15 in een keer.
 
Ik bedoelde met deze smiley :D dat ik niet al die pillen in een keer in me mond duwde maar per stuk dan 5 achter elkaar wegslikte :D

Ik vind die tabletten gewoon makkelijk als je ff geen tijd hebt om een shake te maken om dan gauw een enkele van die dingen weg te slikken. Ik heb meestal moeite na het trainen meteen te eten en drinken vind ik soms ook niet fijn omdat ik dan al een weightgainer shake drink en dan nog een shake erachteraan is af en toe veel en die tabs zijn dan de makkelijke oplossing. En na een een 30 minuten ongeveer probeer ik nog wat te eten (vaak brinta)en dan een normale proteine shake.

Maar knap van je Robin dat je ineens 15 tabletten in een keer door kunt slikken :D :D
 
Originally posted by avg
Maar knap van je Robin dat je ineens 15 tabletten in een keer door kunt slikken :D :D
Hij heeft een grote mond :o


;)
 
Originally posted by avg
Ik bedoelde met deze smiley :D dat ik niet al die pillen in een keer in me mond duwde maar per stuk dan 5 achter elkaar wegslikte :D

Ik vind die tabletten gewoon makkelijk als je ff geen tijd hebt om een shake te maken om dan gauw een enkele van die dingen weg te slikken. Ik heb meestal moeite na het trainen meteen te eten en drinken vind ik soms ook niet fijn omdat ik dan al een weightgainer shake drink en dan nog een shake erachteraan is af en toe veel en die tabs zijn dan de makkelijke oplossing. En na een een 30 minuten ongeveer probeer ik nog wat te eten (vaak brinta)en dan een normale proteine shake.

Maar knap van je Robin dat je ineens 15 tabletten in een keer door kunt slikken :D :D

Hoe lang doe jij erover om 15 van die dingen weg te slikken?? In die tijd heb ik al 2 shakes gemaakt en opgedronken, da's een ding dat ik zeker weet.. en bovendien schiet er altijd wel 1tjuh overdwars je strot in, zodat de tranen in je ogen staan.. no thnx.. doe mij me shakie dan maar..
 
Zo lang duurt het niet om die dingen weg te slikken hoor. In het begin was het ff wennen maar daarna gaat het vanzelf. Ik heb vaak meer moeite met zo'n klein rot vitamine c tabletje van 50 mg. De tabs zijn redelijk glad en glijd best goed weg alleen die vit c tabletjes zijn wat ruwer.
 
Originally posted by Ilya


zucht

neem je er dan 10 tegelijk ?

Tabletten zijn moeilijk verteerbaar. Ik heb wel een die BCAA van Vital**e gebruikt. Komt in dezelfde vorm uit als dat ie erin gaat.
 
Back
Naar boven