AndroidHealthClinic

periodisatie schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

patser928

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
202
Waardering
0
ik ben de laatste tijd veel aan het lezen over perodisatie en ben me zelf een goed dieet en schema samen aan het stellen..

ik was aan het denken om het shema voor de periodisatie er als volgt te laten uit zien:

aantal weken fase

6 groei
3 kracht
1 herstel
1 definitie


uitleg: 6 weken groei omdat groeien mijn 1e preoriteit heeft...

vervolgens 3 weken kracht om sterker te worden en de spier extra aan te spreken wat zou moeten lijden tot uiteindelijk meer spiergroei..

dan 1week herstel...dit zou ik moeten uit proberen kan net zo goed zijn dat mijn lichaam dit niet nodig heeft maar ik denk zelf van wel (in deze periode train je trouwens wel gewoon maar met lage intensiteit)

dan 1 week definitie...omdat ik ook tijdens het massa bouwen toch niet te hoog in bf% wil gaan liggen....ik denk dat 1 week goed is omdat je lichaam nog genoeg koolydraat reserves heeft en je zo het minst aan spiermassa verliest

hierna vervolgt de cyclus zich weer gewoon in de groei fase eet ik trouwens 500 kcal extra en ik denk dat het mooie is dat je na de definitie fase weer groei krijgt met dus de 500 kcal extra zodat je lichaam zich weer kan bij vullen....

wat vinden julie hiervan??

ik mail trouwens nog mijn eet schema tijdens deze cyclus maar dat heb ik nu eff niet bij de hand
 
Ik denk dat 3 weken kracht weinig zal uithalen, zelf doe ik nu 3 jaar aan periodieke training en dan als volgt.

3 maanden groei
3 maanden kracht
2 weken alleen pompen om mijn lichaam te laten herstellen
 
Idd, de meesten mensen werken met maanden.

sommigen doen soms 8 maanden groei en 4 maanden kracht, anderen doen dan wel eens 50/50 zoals bodybuildster.
 
ik d8t dat de afwisseling zo snel juist goed zou zijn.......maaruhhh in het schema hoe ik het heb staan is de definitie fase niet iets te kort of is dit zo goed als je voornaamste doel is massa bouwen wil ook wel droog zijn anders nam ik het niet op in het schema maar hoeft niet super droog
 
droog zijn is toch meer met je voeding gerelateerd. hoe ben je precies dat van plan om in jouw trainingen te definieren?
 
Originally posted by patser928
ik d8t dat de afwisseling zo snel juist goed zou zijn.......maaruhhh in het schema hoe ik het heb staan is de definitie fase niet iets te kort of is dit zo goed als je voornaamste doel is massa bouwen wil ook wel droog zijn anders nam ik het niet op in het schema maar hoeft niet super droog


Sorry dat ik het zo cruw zeg maar een peride op definitie trainen is grote bullshit want elke training is voor definitie hoe groter jouw spier wordt des te beter wordt je definitie. Dus lekker zwaar knallen veel eten, veel eiwitten en ook erg belangrijk veel rusten en je komt er ;)
 
En als je nou ook je krachtfase gaat opsplitsen, steeds zwaarder gaan?

Bijvoorbeeld
(met een voorbeeld voor max aantal herh.):
8 weken groei 8-10 herh.
4 weken kracht 6-8 herh.
2 weken kracht 4-6 herh.
1 week kracht 2-4 herh.
1 week herstel

Zo heb je een ongeveer 4 maanden cyclus
 
Originally posted by CrocoDillon
En als je nou ook je krachtfase gaat opsplitsen, steeds zwaarder gaan?

Bijvoorbeeld
(met een voorbeeld voor max aantal herh.):
8 weken groei 8-10 herh.
4 weken kracht 6-8 herh.
2 weken kracht 4-6 herh.
1 week kracht 2-4 herh.
1 week herstel

Zo heb je een ongeveer 4 maanden cyclus

Nee want ook de 6-8 herhalingfen kunnen voor massa zijn dat verschilt per persoon en per spiergroep. En waarom zou je het zo doen wat voor voordeel zie je erin? Ik zie er geen en ik denk ook dat je krachtperiode erg kort is, want dit komt namelijk neer op 3 weken naar mijn inziens.
 
de definitie fase is dus eigenlijk gewoon cutten ..... maar ik heb er nog een heel shema bij met herhalingen en voeding maar dat post ik vanavond wel eens
 
cutten kan je doen op eender wel moment van je training. en zou geen week mogen duren, maar eerder een aantal maanden.
 
Originally posted by Bodybuildster


Nee want ook de 6-8 herhalingfen kunnen voor massa zijn dat verschilt per persoon en per spiergroep. En waarom zou je het zo doen wat voor voordeel zie je erin? Ik zie er geen en ik denk ook dat je krachtperiode erg kort is, want dit komt namelijk neer op 3 weken naar mijn inziens.
Okay, wat is dan een goed cycleschema waar je per week gelijdelijk zwaarder gaat?
 
@ patser: met cutten moet je gewoon je normale schema aanhouden.. en idd wat spikie zegt, een paar maanden cutten en geen week.
 
idd, en gewoon de basisoefeningen met normale aantal reps aanhouden ipv 20 reps voor meer definitie. voeding icm met je spiergrootte zorgt voor definitie. voeding dus aanpassen (calinname minderen) en je spieren dus gewoon zwaar blijven belasten en idd trek er maar een aantal maanden voor uit. cutten gaat noway binnen een week.
 
Back
Naar boven