XXL Nutrition

Personal trainer met weinig kennis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

StylinBro

Cool Novice
Lid geworden
12 dec 2017
Berichten
91
Waardering
8
Lengte
1m85
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
.Hallo iedereen,

personal trainer is vaag en heeft weinig kennis van zaken


weet dat je bij een clean bulk elke dag rond de 250 calorieën boven onderhoud moet eten.

maar stel ik train op n dag 1 spiergroep en heb 250 calorieën overschot, dan is dat toch anders dan wanneer ik op n dag alle spiergroepen train en 250 calorieën overschot heb? In de zin van dat als op een dag 1 spiergroep getraind is en je hebt 250 calorieën overschot, je naar mijn idee toch verhoudingsgewijs meer consumeert dan dat nodig is om te herstellen? En verhoudingsgewijs eventueel te weinig eet als je op n dag alle spiergroepen traint bij een overschot van 250 calorieën?

Of moet ik dit niet zo zien omdat je elke dag van de hele week, dus ook op rustdagen een overschot hebt van 250 calorieën en dat dit bovenstaande elkaar compenseert ?

Hoe moet ik dit aanpakken / zien? Kan iemand dit me uitleggen.


Mijn personal trainer weet dit niet



Gr Juliën
 
Ik denk dat je personal trainer geen zin meer heeft om jou elke keer alles uit te leggen.

Ik zal je even uit de verwarring halen of nog meer verwarring veroorzaken: je onderhoud is niet elke dag hetzelfde.
 
Een overschot is een overschot. 250 is 250, dat wordt niet magisch meer of minder .

Daarnaast is een overschot berekend op basis van bijvoorbeeld een week met 5 trainingsdagen. De ene dag houd je van dat overschot mogelijk meer over (omdat je een rust dag had bijv.) en bij een ander minder.

Gewoon luisteren naar je pt.
 
Het maakt niet echt uit dus wanneer je wat traint als je maar elke dag 250 calorieën overschot aanhoudt ?
 
En wat doe je dan als het een keer slecht weer is en je pakt de auto in plaats van de fiets? Pas je dan ook je inname aan voor die dag omdat je minder energie hebt verbruikt? Het is gewoon niet te doen om je dagelijkse inname te corrigeren voor alles wat invloed heeft op je verbruik. Als je personal trainer dit niet helder uit kan leggen, zou ik afscheid van hem/haar nemen.

Dus ja, in theorie heb je gelijk...
 
Laatst bewerkt:
Werkelijk zeg...
 
Back
Naar boven