MuscleMeat

Personal trainer

Bezoekers in dit topic

No offence, maar als je je motivatie denkt te halen uit een personal trainer is het imo al gedoemd te mislukken.

Ga gewoon keihard aan de gang en je zal zien dat bij een beetje progressie de motivatie ook toeneemt.

Veel zijn er met horten en stoten begonnen en doen gaandeweg steeds meer motivatie op.

En na x aantal jaar is het bij veel mensen vooral grinden zonder motivatie.
 
ik zou het zoeken in een feeder ipv een personal trainer

Het klinkt misschien zwak maar ik heb een boost nodig om weer te beginnen, ik heb erg lang getraind zonder resultaat en het lukt mij niet om goed en genoeg te eten, daarom wil ik graag een keer professionele hulp proberen
 
Veel persoonlijke begeleiding is niet voeding en training maar meer geestelijke ondersteuning.
Mensen nemen vaak een personal training die hun moet motiveren omdat ze zelf dit niet kunnen, in mijn ogen een teken van zwakte.
 
Veel persoonlijke begeleiding is niet voeding en training maar meer geestelijke ondersteuning.
Mensen nemen vaak een personal training die hun moet motiveren omdat ze zelf dit niet kunnen, in mijn ogen een teken van zwakte.
Motivatie is sowieso overrated en is meestal maar van korte duur. Discipline is wat het verschil maakt.

Wat je verder van één op één begeleiding verwacht ligt ook een beetje aan je doelen.
 
Veel persoonlijke begeleiding is niet voeding en training maar meer geestelijke ondersteuning.
Mensen nemen vaak een personal training die hun moet motiveren omdat ze zelf dit niet kunnen, in mijn ogen een teken van zwakte.

Als ze van hunzelf geen motivatie hebben en het van een PT moeten hebben dan zullen ze de sport wrs niet lang doen.

Ik heb ook vaak geen motivatie meer. Dan is het gewoon grinden.
 
Als ze van hunzelf geen motivatie hebben en het van een PT moeten hebben dan zullen ze de sport wrs niet lang doen.

Ik heb ook vaak geen motivatie meer. Dan is het gewoon grinden.

Maar dat is het ook juist. Het is discipline hebben en een gewoonte opbouwen. Echter hopen ze dat te vinden in een PT, veel van dit type mensen houden ook de PT schuldig als ze hun doelen niet halen.
Lekker slecht vreten, weinig sporten etc... "Jaaaa maar hij die pt kan er niks van deed alles goed etc etc".. vermoeiend.
 
Coaching kan zeker wel helpen met motivatie. Ik zelf ben wel eens gecoached, en het zet zeker wel een stok achter de deur. Je wilt elke check in goeie resultaten halen en je coach niet telleur stellen.
 
Coaching kan zeker wel helpen met motivatie. Ik zelf ben wel eens gecoached, en het zet zeker wel een stok achter de deur. Je wilt elke check in goeie resultaten halen en je coach niet telleur stellen.

Is zeker waar, uiteindelijk moet je naar een situatie werken waar je jezelf net zo min wil teleurstellen, alsof je je eigen coach bent

#deep
 
Tot op zeker hoogte is het zijn van je eigen coach heel positief. Probleem daarmee is wel dat de meeste mensen niet zeer objectief zijn als het henzelf betreft (en handelen daarbij niet rationeel en vaak impulsief). Vaak hebben mensen als het om henzelf gaat een gekleurd beeld en een grote blinde vlek (en de meesten zullen toegeven dat dit in algemene zin inderdaad vaak het geval is, maar zijzelf zijn natuurlijk een uitzondering hierop haha). Dit gecombineerd met een gebrek aan specifieke kennis en/of ervaring kan ervoor zorgen dat je jouw eigen doelen in de weg staat.

- Bvb. De persoon die veel te hard bulkt en deze te ver doortrekt. Ondertussen moddervet is. Maar in zijn eigen hoofd 'dikke gains' aan het maken is.

- Of de persoon die het hele jaar kurkdroog wilt blijven. Maar ook flink wat kilo's spiermassa wilt gainen. Gaat enkele dagen boven onderhoud eten, maar zodra hij in de spiegel niet meer shredded is, gaat hij weer omlaag met de kcal. Is het hele jaar droog maar wint 0.0 aan spiermassa.

Hier kan een goede coach wel degelijk van toegevoegde waarde zijn.
 
Laatst bewerkt:
de persoon die het hele jaar kurkdroog wilt blijven. Maar ook flink wat kilo's spiermassa wilt gainen. Gaat enkele dagen boven onderhoud eten, maar zodra hij in de spiegel niet meer shredded is, gaat hij weer omlaag met de kcal. Is het hele jaar droog maar wint 0.0 aan spiermassa.

Inkoppertje......
Skatermarvin
 
Back
Naar boven