Fitness Seller

Persoonlijk advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pietervanflip

Novice
Lid geworden
8 apr 2018
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
74kg
Hey!

Nu in deze coronatijd wil ik graag opnieuw beginnen met sporten. Nu de sportscholen gesloten zijn vroeg ik me af of jullie me alvast opweg kunnen helpen om straks wanneer de sportscholen terug geopend zijn vol gas te kunnen gaan.

Ik ben dus een man van 19 jaar. Ik heb tot 3 jaar geleden fanatiek gehockeyd en was daardoor vrij fit (niet enorm gespierd maar wel sixpack en goede conditie). Zoals je waarschijnlijk doorhebt ben ik daar dus mee gestopt. Het afgelopen jaar ben ik mede doordat ik ben gaan studeren wat aangekomen en begin uit vorm te raken. Nu wil ik weer terug gaan sporten en spiermassa opbouwen. Ik weet echter niet waar ik moet beginnen en vandaar mijn vraag.

Mijn huidige lichaam is niet echt meer in vorm. Heeft het zin om thuis al met push ups, sit ups etc te beginnen of is het verstandiger eerst vet te verliezen zodat ik straks in de sportschool lean begin?

Ben benieuwd en hoor het graag!
 
Mijn huidige lichaam is niet echt meer in vorm. Heeft het zin om thuis al met push ups, sit ups etc te beginnen of is het verstandiger eerst vet te verliezen zodat ik straks in de sportschool lean begin?
Ik zou al rustig beginnen trainen naar gelang mogelijk (dus idd push ups etc) en ondertussen een beetje onder behoefte eten, de krachttraining zorgt ervoor dat je de spieren die je nog hebt niet verliest en wat versterkt, je verbruik ligt hierdoor wat hoger en daardoor gaat vet verliezen iets vlotter,

dus, nu al beginnen trainen,
 
Er is vrij veel te vinden op het internet qua oefeningen voor thuis. Enkele aanraders/trainingsschema om aan te houden? Ondanks dat de inspanning minimaal gaat zijn in verhouding met naar de sportschool gaan, dien ik ook al op mn voeding te letten wat betreft eiwitten?
 
Welkom en goed dat je het op wil pakken om te gaan bouwen.
Met 62 kg bij 1,80m zal je niet veel vet hebben en als je nu af gaat vallen wordt je echt graatmager.

Dus gewoon beginnen met thuis wat oefeningen doen om je spieren wat te versterken en als je net begint kan je ook best mogelijk nog wat opbouwen met wat thuistraining. Je kan ook kijken naar wat simpele elastieken om wat oefeningen mee te doen en wees inventief. Squatten met een rugzak vol boeken of andere dingen kan ook.

Ik zou in ieder geval niet gaan cutten maar een beetje rond onderhoud eten en de oefeningen oppakken.
Qua voeding, eet gewoon gezond en zorg dat je wel voldoende blijft eten. Rekenen hoef je echt nog niet als je zo begint. Als je op brood al vleesbeleg neemt en een stuk vlees bij het avondeten en nog een bak kwark in de avond kom je al een heel eind. Bij je ontbijt zal je vast ook nog wel wat van zuivel pakken en eet een keer wat eitjes erbij.

Qua training kan je prima starten met een BW programma. Zoals ik al zei. squat en lunges kan je met een rugzak op doen. Wat push ups met verschillende standen van je handen voor je borst en triceps. Denk eens simpel aan een schouderpress met flessen drinken of pak je rugzak ervoor. Misschien is er ergens een klimrekje buiten waaraan je pull ups kan doen.
Hier staat in hoe je ook pull ups kan leren en start aan het begin.
Wees vooral inventief.
 
Bedankt!

Dit account heb ik lang geleden al eens aangemaakt en mijn gewicht is wat veranderd. Ik weeg ondertussen 74kg
 
Pas je stats dan even aan ;)

Maar evengoed. Ga dan net op of onder onderhoud eten en dan de oefingen erbij doen.
 
Gedaan. Had niet door dat dat er nog stond. Bedankt voor je reactie!
 
Back
Naar boven