XXL Nutrition

Sticky Persoonlijke opinie over verschillende AAS

Bezoekers in dit topic

Big Cat

CEO @Muscleandsportsscience.be
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
3.180
Waardering
339
Lengte
1m84
Massa
97kg
Vetpercentage
6%
Dat ik de wetenschap ken, weten jullie al, dus ik ga je verder niet vervelen door overdreven in te gaan over het hoe en waarom, en de structuur-activiteitsrelaties. Dit zijn mijn persoonlijke meningen over AAS gebaseerd op een tiental jaar ervaring. Niet enkel mijn eigen ervaring, maar ook die van heel wat mensen waar ik mee mogen werken heb in die jaren.

de Massa Triad : Testosterone, Nandrolone, Trenbolone

Als je massa wil aanzetten, zonder te prutsen, en die massa ook wil gaan behouden, dan gebruik je deze middelen. Tenzij je een reden hebt waarom je een of meerdere niet wil, of niet kan gebruiken, zie ik weinig reden waarom je niet zou opteren voor de middelen die je mg voor mg de beste gains gaan geven.

Testosterone : Is de referentie. Het is het goedkoopste en veiligste middel, en voor gezondheidsredenen heb je er altijd wat nodig in je cycle/blast. Ook al is het maar een TRT dosis van 125mg/week. Enige uitzonderingen zijn bij hoge dosis boldenone (600+mg) of laatste weken voor een wedstrijd als je gevoelig bent voor water retentie van test. Testosterone geeft je mg voor mg de meeste massa. Punt. Geen twijfel over mogelijk. Testosterone is wel het enige middel dat zogenaamde diminishing returns geeft, wat wil zeggen als je rond 1000mg of meer gaat zitten, dat verhoudingsgewijs risico op neveneffecten sneller vergroot dan de gains. Dit gaat niet op als je GH gebruikt, wat ervoor zorgt dat de AR-densiteit verhoogt, in welk geval je gerust tot 3g per week test kan zetten, maar voor mensen die geen GH gebruiken zou ik 750 tot 1000mg per week als maximum stellen. Ik vind persoonlijk dat minder dan 500mg test in een cycle of blast met het oog op bulken tijdverlies is. Tot op 500mg zulk je merken dat neven-effecten zeldzaam tot onbestaande zijn in 99 van gebruikers.

Nandrolone : Makkelijk het tweede meeste effectieve AAS als het op massa aankomt, en komt aardig in de buurt van wat testosterone doet. Daarenboven, eens je aan die limiet van 750 tot 1000mg zit, kan je makkelijk verder uitbouwen met nandrolone, en dit is ook het enige middel dat verhoudingsgewijs minder androgeen dan anabool is, dus zeker voor die mensen die last hebben van hoog androgene kuren is nandrolone een plus. Nandrolone, net als testosterone, vullen je uit, je wint een hoop kwalitatieve massa, maar hoe hoger de dosis hoe natter de resultaten, je kan een beetje uitvlakken dus. Maar bij nandrolone lijkt de massa altijd op de juiste plaatsen te kruipen waardoor je er in elk geval een stuk meer swole gaat uitzien. Nandrolone is behoorlijk smerig als het op herstel aankomt. Voor mensen die blasten en cruisen uiteraard geen probleem, maar voor mensen die nog aan het stadium van kuren zitten, best in overweging nemen, en indien je het toch gebruikt, best altijd je nandrolone toch iets vroeger uit je kuur halen dan de rest. Verder rekening houden dat estrogene problemen door nandrolone, hoewel veel minder frequent dan met test, niet te behandelen zijn met anti-estrogenen omdat ze voornamelijk door de AR-activatie gebeuren (maw zijn ze niet te stoppen tenzij je ook je gains stopt)

Trenbolone : Enige middel van de triad die droog is. Het is niet estrogeen, niet door conversie en niet door rechstreekse activatie. Verder lijkt het een licht anti-progestagene werking te hebben en een sterk glucocorticoid onderdrukkend effect (deels door GR-blokkade, deels door onderdrukking van adrenale afgifte). Naar analogie met metribolone is het best ook mogelijk dat het een licht waterafdrijvend effect heeft, zeker in hogere dosis. Hoewel trenbolone eigenlijk een sterker androgeen is dan de vorige twee zijn de gains toch lichtjes minder, maar ook significant beter dan die van elk middel dat nog niet genoemd is. Omdat trenbolone erg ambigue is wat binding betreft, heeft het wel een sterke invloed op je ervaring en gewaarwording, waardoor het problemen kan veroorzaken die niet voor iedereen even aangenaam zijn : slaapproblemen, bloedsuikerval, toegenomen agressie of irritabiliteit, rare dromen, nachtzweten, verlaagde pulmonaire uithouding etc. Maar daarnaast geeft het je ook echt een superman-gevoel, veel zelfvertrouwen, en een bepaalde look die je met geen enkel ander middel kunt verkrijgen. Trenbolone is in grote mate verantwoordelijk voor de look van bodybuilders sinds eind de jaren 80 tot nu, en is een middel dat makkelijk in bulk of cut kunnen gebruikt worden. Het is dus zeker de moeite waard om te zien of het middel voor jou is of niet. De tren-look valt, zeker bij mensen op lager VP% niet te onderschatten met een grainy look en meer vasculariteit.

de Shapers : Boldenone, drostanolone, methenolone

Deze middelen zul je zelden in een bulk gebruiken of het is mogelijks omdat je slechter reageert op een van bovenstaande producten, en toch iets wil toevoegen dat een extra dimensie geeft, en iets lichter en specifieker is, om de edge van de zwaardere producten weg te nemen. Zo wordt drostanolone vaak naast trenbolone gebruikt in een 1:2 verhouding, omdat veel mensen beweren dat het de neveneffecten van tren wat teniet doet. De combinatie test/tren/mast is dan ook een veelgebruikte combinatie voor veel mensen. Boldenone is in wezen milder, een beetje zoals deca, maar anabool gezien een stuk zwakker, waardoor een hogere dosis nodig is en toch nog niet echt hetzelfde effect op massa bereikt wordt.

Boldenone : Boldenone is het enige middel dat je in plaats van testosterone als basis kan gebruiken, en dit voornamelijk omdat een dosis van 600mg een conversie heeft naar testosterone die ene hoog normale dosis testosterone oplevert (equivalent van een 75-100mg test per week). Boldenone staat er tevens om bekend dat het verder vasculariteit verhoogd, en ik kan uit eerste hand getuigen dat de combinatie van boldenone met trenbolone in deze niet te overtreffen valt. Boldenone wordt nagenoeg uitsluitend gebruikt als boldenone undecylenaat, een heel lang ester wat zen tijd neemt om op te bouwen. Ik vind het daarom niet echt de moeite om te gebruiken tenzij je een 800+mg per week gebruikt voor een periode van minimum 8 a 10 weken. Ook gaan de visuele effecten vaak verloren bij gebruik van hogere dosis test, of met nandrolone, wat de reden is waarom ik het niet echt een bulkproduct beschouw. Sommigen krijgen er blijkbaar wel meer honger van, en dat kan altijd een plus zijn.

Drostanolone : Zoals reeds aangehaald wordt het vaak wel eens naast hardere producten genomen omdat het zou de totale impact van de kuur of blast wat minderen. Hoeveel ervan aan is, is moeilijk te zeggen, maar wat we wel weten is dat drostanolone een matig anabool en androgeen middel is, dat wel heel erg androgeenspecifiek is, het vertoont geen interactie met andere structuren (dus ook niet aromatase, het heeft geen enkele rechstreekse anti-estrogene werking) waardoor het je A:E ratio wat omhoog kan brengen zonder risico op verdere problemen. Drostanolone toont zichzelf echter pas bij een lager vetpercentage wanneer het een drogere, maar ook plattere look verschaft.

Methenolone : Hoewel methenolone in wezen al een stuk sterker is dan drostanolone, en mss een betere keuze om eens te proberen bij het aankomen van massa zonder al te veel extra problemen, is methenolone heel duur en moeilijk in gebruik. Goeie methenolone is overigens moeilijk te vinden. Het wordt best gebruikt bij een cut, waar het een hele unieke standbeeld-look kan verschaffen. Een stuk voller en minder plat dan pakweg drostanolone. Voor voorbeelden kijk maar naar de BBers van de jaren 70, zoals schwarzenegger en Zane die heel afhankelijk waren van primo, of in een recenter verleden, Dennis Newman, die ook een openlijke voorliefde had voor primo. Omdat de acetaat versie nauwelijks nog te vinden is, wordt het bijna uitsluitend in de enanthaat versie gebruikt, dus opnieuw is een langere periode van 6-8 weken nodig om het volle effect te aanschouwen en omdat het behoorlijk zwak is, een 600-1000mg per week. Gezien de prijs, en het feit dat meeste labs niet veel moeite doen om concentraties hoger dan 100mg/ml te maken (is ook niet makkelijk, maar een goeie chef maakt ze makkelijk aan 200mg/ml zonder PIP) is dat wel een aardig volume dat moet verwerkt worden. Vandaar dat primo niet voor iedereen is. Zeker als je niet echt weet wat primo behoort te doen, blijf je er beter af, want de kans op fake is erg groot. Als ik deftige methenolone had, aan een redelijke prijs, in hoger concentratie, dan zou boldenone/trenbolone/methenolone mijn favoriete combinatie voor een cut blast zijn. Zonder twijfel.

1-testosterone : Ik heb het helaas nog nergens kunnen vinden, dus geen ervaring mee, maar zou iets sterker (maar minder gebruiksvriendelijk en mild) zijn dan methenolone, waardoor ik het eigenlijk wel eens aan het werk wil zien in een lean bulk 1:1 met wat trenbolone. Daarnaast net als methenolone waarschijnlijk best voor cutten. Als je het al vind, het is doorgaans iets, maar niet veel goedkoper dan methenolone. Het lijkt ook als enige injecteerbaar middel, licht irriterend voor de lever.

Klein woordje over esters

Bij meeste van deze producten heb je de keuze tussen een lang en een kort ester. Boldenone Propionaat en Methenolone Acetaat zijn echter heel zeldzaam geworden, maar bij testosterone heb je vaak ruime keuze met Propionaat en Enanthaat als beste keuzes voor respectievelijk korte en lange esters, en de rest heeft meestal ook een keuze : trenbolone (acetaat vs enanthaat), drostanolone (propionaat vs enanthaat), nandrolone (phenylprop vs decanoaat). Er is geen verschil in werking tussen de twee middelen, op voorwaarde dat je ze in verhouding met hun halfleven frequent genoeg inspuit. Als praktische vuistregel spuit je korte versies best dagelijks, en de lange twee maal per week in. Als je dat respecteert dan zijn de voordelen van elk redelijk duidelijk. De korte esters geven het voordeel dat ze snel opbouwen, dat je snel het effect kan beoordelen, en ook snel terug afbouwen. Heel interessant als je nog niet weet hoe je op een product reageert, of als je in een cut bent en snel moet kunnen dingen bijstellen om je look te perfectioneren. Lange esters hebben dan weer meer voordeel als je al weet hoe je op dingen reageert en langere blasts of cycles gaat doen. Nadeel hier is dat je de producten wel even moet gebruiken (minimaal 5 weken) om het maximaal effect te zien, en dan best nog een tijd om het meeste er uit te halen (minder dan 10-12 weken is eigenlijk de moeite niet). Daartegenover staat dat lange esters goedkoper zijn (vaak zelfde prijs voor hogere concentratie) en iets meer vrijheid in gebruik toelaten, wat wel een voordeel is bij langer gebruik (er blijft een hoeveelheid actief in je bloed voor langere tijd waardoor je niet moet gaan rondreizen met vials en spuiten).

de Orals : Stanozolol, Oxandrolone, Methandienone, Oxymetholone, Fluoxymesterone, methasterone, M1T, Epistane, Msten

Orals vallen bij mij in een aparte categorie, omdat de massa die ze aanzetten, als ze er al massa aanzetten (als je gaint van stanozolol of oxandrolone of Epistane, dan durf ik te stellen dat je waarschijnlijk nog niet aan de AAS zou moeten zitten en beter wat beter zou leren eten en trainen). Hun effect kan op korte termijn echt drastisch zijn, maar kort nadat je er mee stopt is hun effect nagenoeg volledig verdwenen.

Stanozolol : of Winstrol zoals het nog vaak genoemd wordt. Het is op zich een behoorlijk smerig product dat nagenoeg automatisch je libido afschiet, je pijnlijke gewrichten bezorgt en niet veel anders. Het gebruik ervan valt grotendeels af te raden, met uitzondering van op het einde van een cut. Het visueel effect van winny op iemand met laag vetpercentage is dat het je echt kurkdroog kan zetten. Het is ook wel een platte, skelet-achtige look die niet echt werkt voor mensen die graag wat meer volume laten zien, dus zeker als je werkt met drostanolone en zo, zul je vaker baat hebben bij iets wat meer volume geeft zoals methasteron of oxymetholone, dan met stanozolol. Maar als die look je echt staat dan is het gebruik in die drie weken niet zon drastisch probleem : je gaat dan toch al minder trainen waardoor de pijnlijke gewrichten niet zon rol spelen. Ik zie echt geen enkele andere reden waarom je winny zou gebruiken.

Oxandrolone : Als je dit gebruikt om spiermassa aan te zetten dan heb je waarschijnlijk een vagina en tieten. Als je een beetje vent bent dan zet 100mg oxandrolone per dag geen fucking gram massa aan. Oxandrolone wel heel goed om acute kracht aan te zetten. 80-100mg een uurtje voor de training en ik garandeer dat je nieuwe PRs zet binnen de drie dagen. Maar eerlijk gezegd is Epistane beter, goedkoper en wordt het niet zo vaak gefaket als oxandrolone, waardoor ik als man eigenlijk nooit men geld zou uitgeven aan oxandrolone.

Methandienone : of Dianabol. Nagenoeg onbruikbaar in de cut, en in de bulk, zoals gezegd, niet veel nut voor orals, omdat de gains toch niet blijven. Ikzelf zou het daarom niet meer gebruiken, maar er zijn mensen die het mss wel leuk vinden omwille van twee gekende effecten van dbol. Het eerste is dat het je op korte tijd opblaast, geeft je een natte maar erge volumineuze look. Ik persoonlijk zou die vermijden omdat je evengoed kan uitschreeuwen dat je een cycle of blast begonnen bent, iedereen ziet meteen het verschil, maar er zijn instanties waar mensen dat mss leuk vinden. Ik denk maar aan buitenwippers of zo, die het toch moeten hebben van hun dreigende gestalte. Een ander effect is dat in relatief beperkte dosis van 30-40mg een uurtje voor de training, dbol een ongekend sterke pump geeft. Enkel insuline, voor zover ik weet, geeft een nog sterkere pump. Er zijn genoeg mensen die blijkbaar graag geld geven aan preworkouts voor wat pump, dus waarschijnlijk wel mensen die dit ook de moeite vinden.

Oxymetholone : of Anadrol. Verdiende zen reputatie als bulkdrug, omdat het op korte tijd fenomenaal veel gewicht aanzet. Niemand die erbij zegt dat het enkel water is, en het meeste ervan ten gevolge van de gigantische bloeddrukstijging die het veroorzaakt. Behoorlijk ongezond dus, en je pakt eigenlijk een 8 a 10 kilo vocht op enkele weken die daarna weer verdwijnt. Blijkt dat anadrol eigenlijk fenomenaal zwak is als anabool, maar een heel ander effect heeft als vetpercentage laag is en bloeddruk ook wat lager gehouden wordt. Zo lijkt het bij mensen in wedstrijdvoorbereiding zwaar volume aan te zetten, de spieren weer vol water en glycogeen te zuigen, en dus de uitgemergelde look van diten en dieetmiddelen weer wat om te keren voor je het podium opgaat. Meestal wordt de dosis daartoe opgebouwd en verdeeld : 3x25mg per dag de eerste week, 3x50mg per dag de tweede week en 4x50mg in de laatste week voorbereiding. Vooral tijdens carb up de laatste 4 dagen gaat het effect heel zichtbaar worden. Het is echt ongekend goed hiervoor, hoewel veel mensen nu de voorkeur geven aan methasteron (superdrol). Het effect van superdrol iets minder drastisch, vult ook niet zo snel, maar omdat er geen kans is op water bij langdurig gebruik, vinden sommigen het toch te verkiezen. Ikzelf verkies wel nog altijd Anadrol, vooral omdat het zelfs in 200mg per dag nog een stuk minder toxisch is dan 20-30mg superdrol. Maar voor bulken vind ik het dus heel onnuttig en gevaarlijk zelfs, en mss alleen voor die mensen die graag acuut veel lelijk en plat gewicht bijpakken om een of andere reden.

Fluoxymesterone : of Halotestin. Vaak misbegrepen hormoon, omdat ondanks zen populariteit vroeger het een tijdje van de markt verdween en momenteel enkel aan hoge prijzen beschikbaar is. Halo is HEEL zwak anabool en androgeen. Het doet als pure AAS eigenlijk geen fluit. Dit komt omdat de structurele veranderingen heel specifiek zijn voor glucocorticoiden. Wat het dus wel doet is heel hard aan de GR en de 11beta-HSD enzymen gaan binden, wat de interconversie van cortisone naar cortisol en terug remt. Halo geeft je daarom enorme hoeveelheid acute agressie, en kans op lage bloedsuiker. Als je al lage cortisol had zal het effect nagenoeg onmiddellijk zijn. Als je hoge cortisol hebt duurt het enkele dagen, omdat de cortisol die je hebt ook niet gedeactiveerd kan worden. Omdat cortisol ook vaak wat waterophoud veroorzaakt, kan het op het einde van een dieet ook de look wat harder maken, en is zeker aan te raden als je om een of andere reden al niet langere tijd trenbolone gebruikt. Pas ook op bij gebruik samen met trenbolone omdat plotse aanvallen van lage bloedsuiker en hele hoge irritabiliteit niet abnormaal zijn. Voor de mensen die nog kuren is wat halo op het einde van je kuur, en mss zelfs weekje erna als je met lange esters werkt, een goede manier om de cortisol in het herstel wat lager te houden ook; en te zorgen dat je meer massa spaart. In deze beperkte gevallen zeker eens proberen, het is ook lang zo toxisch niet als mensen denken : aan 20-40mg kan je het best ettelijke weken gebruiken. Maar of je het in deze gevallen goed kan gebruiken of niet zal eigenlijk bepalen of Halo zen dure prijs waard is voor jou of niet. Naar het schijnt zou 11-ketotestosterone, een designer steroid, zich een beetje als halo gedragen. Maar ken eigenlijk niemand die er ervaring mee heeft.

Methasterone : of Superdrol. Een designer product dat op bepaalde plaatsen nog legaal te krijgen is. Het is enorm resistent aan metabolisme en daarom behoorlijk potent. Het is daarom ook erg toxisch en wordt zelden langer gebruikt dan 3-4 weken aan 20-30mg. Dat beperkt ook enigszins het nut voor massa winst. Maar bij een cut zal het net als anadrol zorgen voor een volumiserend effect. Als na een dag of 4 zullen spieren een stuk voller zijn. Net als drostanolone, waar het sterk op lijkt, is het een heel specifiek androgeen (hoewel een heel stuk sterker), waardoor het doorgaans weinig problemen veroorzaakt in een stack. Mensen die geen sterke androgenen gewoon zijn kunnen er wat lethargisch van worden, zeker bij gebrek aan oestrogeen, dus best in combinatie met test of EQ als je er niet als een zombie met een slappe lul wil bij lopen na 3 weken :p Iets wat veel idioten die het alleen gebruikt hebben toen het nog een populair designer steroid was al mogen merken hebben :p Voor dit doel, best dosis opsplitsen over de dag. Gebruik je het toch in een bulk, dan best de hele dosis kort voor de training.

M1T : is de orale versie van het populaire 1-testosterone. Net als 1-testosterone en al zijn derivaten en precursors geeft dit bij oraal gebruik vaak wat problemen met het maag-darmstelsel, dus best om het in te nemen kort na eten. Voor de rest is het product in effect erg gelijkaardig aan superdrol, in die mate dat de twee vaak vergeleken worden, en iedereen wel zijn lievelingetje heeft. Het wordt ook in gelijkaardige dosis en voor dezelfde duur gebruikt, en is ruwweg even toxisch. Sommigen beweren dat de look van M1T minder droog is, maar ik vermoed dat het eerder gewoon een ander soort volume is, zoals ook methenolone en drostanolone verschillen in de look die ze je geven. Ik krijg er persoonlijk moeilijk hoogte van, van M1T, ik zie niet zo goed wat het doet bovenop de rest die ik gebruik, maar dat is ook deels omdat ik me op M1T wel een beetje lethargisch begin te voelen. Gevoel gaat uiteindelijk wel weer weg.

Beide bovenstaande middelen houden een behoorlijk risico in als je een zwakke lever hebt, en hoe goed je ze ook vind, vermijd ze liever als je geen problemen wil. Er is vaak een reden waarom een product die al zolang bestaat nooit commercieel uitgekomen is. Dat geld dubbel voor M1T en methasteron.

Epistane : De orale versie van epitiostanol, is een heel mild prohormoon. Het zet weinig tot geen massa aan. Bij sommige mensen veroorzaakt het met 40-60mg als ziekelijke pumps, bij mij niet bepaald, zelfs niet in hogere dosis. Maar het is letterlijk het enige middel dat ik ooit nam dat op zon korte tijd mijn kracht deed toenemen. Ik ben iemand die normaal weinig kracht wint van gelijk welk AAS, maar met Epistane deed ik makkelijk overal een 5a 10kg extra bij, tot zelfs 30kg op squats en leg presses. Moest er wel een 80 a 100mg voor nemen, 60-90 minuten voor de training, maar moet zeggen hoewel het voor mijn doel van massawinst behoorlijk nutteloos is, dat het gevoel redelijk verslavend was :p Voor mensen die van Anavar houden, in mijn ogen is dit de verbeterde, goedkopere, en minder gefakete versie ervan. Van alle orals zonder twijfel mijn favoriet. Oxymetholone komt erg dichtbij, maar epistane is zeker de winnaar :p

Msten : de orale versie van stenbolone, wat ook al een eind niet meer te vinden is. In tegenstelling tot wat je zou denken, omdat het net als superdrol een 2,17a-dimethyl product is, is het iets minder zwaar dan M1T (het is M1T met een 2-methyl-groep). Dat is omdat bij superdrol de 2-methyl groep AR binding wel mindert, maar gewoon nodig is omdat het anders niet anabool actief is. Omdat M1T door zinn 1.2-binding wel anabool actief blijft, is het gevolg van de 2-methyl groep gewoon dat het iets minder goed bind. Dus iets milder en minder sterk dan M1T, maar toch nog altijd behoorlijk toxisch. Ook relatief duur, want ze vragen bv gelijkaardige prijs voor 5mg caps Msten als 7.5mg caps M1T en 10mg caps methasteron. Maar daarom niet te onderschatten. De combinatie Msten met epistane is een erg leuke, dan neem je bv 3-4 maal per dag 5mg Msten met 20mg epistane. Maar op zich mss niet het meest uitstekende middel.

Madol : De oude pheraplex, ook wel deoxytestosterone genoemd. Patrick Arnold lanceerde het voor het eerst weer heimelijk in opdracht van Balco, maar kwam kort daarna ook als designer steroid op de markt. Het duurde eigenlijk wel even voor de dopingauthoriteiten door hadden dat het hetzelfde spul was, en als niemand hen getipt had, hadden ze het mss nooit geweten. Sindsdien is het product erg moeilijk te vinden, maar het was een stuk milder en toch bijna even sterk als superdrol en M1T, waardoor het wel spijtig is dat het nagenoeg volledig verdwenen is.
 
Ik vind het een heel mooi stukje! Persoonlijk vind ik ''ervaring'' veel interessanter dan de hoe en waarom, en de structuur-activiteitsrelaties. Wat natuurlijk ook belangrijk is begrijp me niet verkeerd!

Maar ik vind dit dan ook heel interessant om te lezen!

Bedankt ;)
 
De BigCat-bible! Nu nog een beetje Slin en het hele hoe, wanneer en waarom en dan nog verschillende varianten GH? :D
 
Zeker een mooi stuk! een goed aanvulling op de vraag het aan.. thread.

Sticky waardig?
 
Laatst bewerkt:
De BigCat-bible! Nu nog een beetje Slin en het hele hoe, wanneer en waarom en dan nog verschillende varianten GH? :D


Zat er eigenlijk wel aan te denken een aantal puntjes eens op te sommen als referentie om beginners naar te verwijzen, over waarom oral only kuurtjes niet goed zijn, waarom test en HCG zo belangrijk zijn, waarom ze beethe minder druk zouden moeten doen over aesthetische neveneffecten en beetje meer inzitten met de echte neven-effecten en ga zo maar verder.

En voor een stuk ook dit, waarom orals beperkt zijn in nut, wat nut van lang tegen korte esters is, maar ook dat het nutteloos is je bezig te houden met droge middelen en wat nog als je doel is om massa aan te zetten, of als je toch niet onder de 11-12 blijft :p Altijd veilig en efficient denken.
 
Zat er eigenlijk wel aan te denken een aantal puntjes eens op te sommen als referentie om beginners naar te verwijzen, over waarom oral only kuurtjes niet goed zijn, waarom test en HCG zo belangrijk zijn, waarom ze beethe minder druk zouden moeten doen over aesthetische neveneffecten en beetje meer inzitten met de echte neven-effecten en ga zo maar verder.

En voor een stuk ook dit, waarom orals beperkt zijn in nut, wat nut van lang tegen korte esters is, maar ook dat het nutteloos is je bezig te houden met droge middelen en wat nog als je doel is om massa aan te zetten, of als je toch niet onder de 11-12 blijft :p Altijd veilig en efficient denken.

Als je tijd/zin hebt zeker doen, denk dat zoiets een post/topic kan worden waar vele, zoniet alle, mensen hier wat aan hebben :) Mss een mod vragen het topic schoon te houden zodat er niet eeuwige discussies komen van mensen van wie hun vriend 19 kilo pakte op Winny Only en ook nog es 4 % in BF zakte blabla.
 
Als je tijd/zin hebt zeker doen, denk dat zoiets een post/topic kan worden waar vele, zoniet alle, mensen hier wat aan hebben :) Mss een mod vragen het topic schoon te houden zodat er niet eeuwige discussies komen van mensen van wie hun vriend 19 kilo pakte op Winny Only en ook nog es 4 % in BF zakte blabla.

Makkelijk op te antwoorden hoor : post maar eens een foto :p Zijn genoeg mensen die kilo's pakken op orals. 3 of 4 keer zelfs. Maar telt niet echt als ze aan begin van elk van die kuren slechts 70kg wegen :p Dan zien ze er nog altijd uit als een somalier na 4 kuren. Wat was dan het nut ? Hadden in die tijd beter geleerd deftig te trainen en eten :p
 
Als primo in hogere doseringen beschikbaar zou zijn dan zou het ook mijn favoriet zijn. Helaas is pharma grade primo zo dik als modder en nooit hoger gedoseerd dan 100 g/ml. Toch wel een beperkende factor als je voor een beetje gain toch wel moet denken aan minstens 1000 mg per week.
 
Als primo in hogere doseringen beschikbaar zou zijn dan zou het ook mijn favoriet zijn. Helaas is pharma grade primo zo dik als modder en nooit hoger gedoseerd dan 100 g/ml. Toch wel een beperkende factor als je voor een beetje gain toch wel moet denken aan minstens 1000 mg per week.

Met 700 doe je ook al iets, komt op ongeveer een ml per dag dan, is best te doen. Maar ik kan heus niet de enige zijn die het succesvol maakt in 150 en 200mg/ml, dus weet niet waarom dat nergens te vinden is.

Met het huidige klimaat hier echter niet zo geneigd terug voor poeders te opteren, denk als ze je daarmee vinden dat ze je direct voor dealer slijten :p

Het is beetje de combinatie van alles die primo wat onaantrekkelijk maakt. En doordat je de visuele effecten slechts hebt bij lager vetpercentage, zullen er niet veel (verstandige) mensen opteren voor primo in een bulk, kun je uiteraard beter in test, tren of deca investeren. Wat niet wegneemt dat ik het effect van primo bij 5% echt spectaculaor vind.

bodybuilder-dennis-newman.jpg


frank-zane-young.jpg


ArnoldSchwarzenegger-MM-Mar2013-Unk-111-634x434.jpg
 
miss een stomme vraag, maar als je primo en mast samen pakt. kun je dan beide lager doseren om toch een goed effect te krijgen of zijn het echt 2 verschillende dingen op zich.

stel 500 primo + 500 mast voor 10 weken, of is dit onzinnig?
 
miss een stomme vraag, maar als je primo en mast samen pakt. kun je dan beide lager doseren om toch een goed effect te krijgen of zijn het echt 2 verschillende dingen op zich.

stel 500 primo + 500 mast voor 10 weken, of is dit onzinnig?

nee omdat mast net dat uitvlakkende effect heeft, dus werkt beetje tegen de primo in die zin :p Nog niet zo erg uitvlakkend als pakweg winny (die de skeletorlook geeft), maar toch ...
 
nee omdat mast net dat uitvlakkende effect heeft, dus werkt beetje tegen de primo in die zin :p Nog niet zo erg uitvlakkend als pakweg winny (die de skeletorlook geeft), maar toch ...

oke duidelijk, danku ;)
 
oke duidelijk, danku ;)

Als je nog aan lagere doses zit kun je mss proberen met enkel de 500 primo, maar kan niets garanderen :p

Vraag me tevens of 1-test cyp of M1T op langere termijn geen gelijkaardig effect zouden hebben, maar M1T doet men maag draaien als ik het langer dan twee weken neem, en 1-test cyp vind ik voorlopig niet.
 
Als je nog aan lagere doses zit kun je mss proberen met enkel de 500 primo, maar kan niets garanderen :p

Vraag me tevens of 1-test cyp of M1T op langere termijn geen gelijkaardig effect zouden hebben, maar M1T doet men maag draaien als ik het langer dan twee weken neem, en 1-test cyp vind ik voorlopig niet.

heb beiden genoeg voor 10 weken, primo 500mg/week. mast iets meer voor 700mg/week. Heb geen ervaring met orals, wel winny 2 weken op 50mg/dag. Was er na 1 week al klaar mee, kreeg vrij snel last van pols en zag er toch niet echt het nut van om te nemen voor mijn doelen. Ken 1-test/M1T verder niet eigenlijk.

Zou dit wat zijn, doe 20 weken kuur.
1e 10 weken mast (500) en 2e 10 weken primo (500) of raad je dit af?
 
heb beiden genoeg voor 10 weken, primo 500mg/week. mast iets meer voor 700mg/week. Heb geen ervaring met orals, wel winny 2 weken op 50mg/dag. Was er na 1 week al klaar mee, kreeg vrij snel last van pols en zag er toch niet echt het nut van om te nemen voor mijn doelen. Ken 1-test/M1T verder niet eigenlijk.

Zou dit wat zijn, doe 20 weken kuur.
1e 10 weken mast (500) en 2e 10 weken primo (500) of raad je dit af?

Nee, als die dosissen iets doen voor je lijkt het zeker een plan. Ik denk dat de keuze voor primo of mast wat afhangt of je het soort persoon bent die erg plat wordt op een cut of niet. Als je in je cut inzakt als een pudding gewoon omdat je spieren (dus zonder teveel krachtverlies) al hun glycogeen en water kwijtspelen, dan kan primo een voordeel zijn. Anders kan mast mss iets meer bieden voor minder geld.

Ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik primo zou pakken om te eindigen op 8%, want zonder die gepolijste look vind ik het nu ook niet zo schitterend :p
 
Nee, als die dosissen iets doen voor je lijkt het zeker een plan. Ik denk dat de keuze voor primo of mast wat afhangt of je het soort persoon bent die erg plat wordt op een cut of niet. Als je in je cut inzakt als een pudding gewoon omdat je spieren (dus zonder teveel krachtverlies) al hun glycogeen en water kwijtspelen, dan kan primo een voordeel zijn. Anders kan mast mss iets meer bieden voor minder geld.

Ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik primo zou pakken om te eindigen op 8%, want zonder die gepolijste look vind ik het nu ook niet zo schitterend :p

heb 6 weken op tren ace gecut, 2000kcal ongeveer per dag. werd knetter hard en goed vol, 2x in de week refeed van 1000kcal dus zat toen op onderhoud. na die refeed was ik wel stuk voller maar nu heb ik tren er niet bij zitten. heb geen ervaring met mast dus kan het wel proberen, was iig de bedoeling vanaf het begin erbij ma toch nog van af gezien om redenen.
Denk dat ik wel iemand ben die toch redelijk snel plat word op lage kcal, natty cutten op -500 was voor mij redelijk platmakend zover ik het altijd heb ervaren.
 
Mooi stukje big cat.
Altijd aangenaam om zulke artikels te lezen.
Maar de test/deca/tren lijst daar kan inderdaad niemand omheen.

Thx voor het stuk

grts
 
Het is beetje de combinatie van alles die primo wat onaantrekkelijk maakt. En doordat je de visuele effecten slechts hebt bij lager vetpercentage, zullen er niet veel (verstandige) mensen opteren voor primo in een bulk, kun je uiteraard beter in test, tren of deca investeren. Wat niet wegneemt dat ik het effect van primo bij 5% echt spectaculaor vind.

Voor mij weegt het gezondheidseffect het zwaarst. Zelfs op 1200 mg primo per week heb ik absoluut geen last van hoge bloeddruk, verminderde eetlust, agitatie, slaapproblemen, acne of allerlei andere medische complicaties. Het is simpelweg een feest om op primo only te kuren omdat je totaal niet gevoel hebt dat je ON bent wat soms een verademing kan zijn. Het enige nadeel van het middel is dat de gains vanaf week 6-8 zichtbaar worden maar aan de andere kant kun je gestaag progressie boeken tot week 20 of meer (ondenkbaar met androgene middelen). Daarnaast houdt het middel je vol op een low carb dieet i.t.t. tot tren wat juist beter tot zijn recht komt bij een medium tot high carb dieet. Desalniettemin zou ik zowel willen bulken als cutten op een test+primo mix. Het is echt een ideaal middel als sheer size niet meer het ultieme doel is.
 
Is die primo van UG labs nog wel de moeite waard?
 
Voor mij weegt het gezondheidseffect het zwaarst. Zelfs op 1200 mg primo per week heb ik absoluut geen last van hoge bloeddruk, verminderde eetlust, agitatie, slaapproblemen, acne of allerlei andere medische complicaties. Het is simpelweg een feest om op primo only te kuren omdat je totaal niet gevoel hebt dat je ON bent wat soms een verademing kan zijn. Het enige nadeel van het middel is dat de gains vanaf week 6-8 zichtbaar worden maar aan de andere kant kun je gestaag progressie boeken tot week 20 of meer (ondenkbaar met androgene middelen). Daarnaast houdt het middel je vol op een low carb dieet i.t.t. tot tren wat juist beter tot zijn recht komt bij een medium tot high carb dieet. Desalniettemin zou ik zowel willen bulken als cutten op een test+primo mix. Het is echt een ideaal middel als sheer size niet meer het ultieme doel is.

Tenzij je relatief laag in vetpercentage blijft, weinig efficient om te bulken op primo, hoe je het ook draait of keert. Zeker eens je op blast/cruise zit is deca een mooi alternatief op dat vlak. Vind overigens niet dat je met tren meer carbs nodig hebt, het heeft je hooguit wat speling omdat het acuut wel je glycogeenopslag kan verhogen, maar voor de rest geeft primo wel meer bang voor je buck in alle gevallen. Zoals je zegt natuurlijk, als je je wil voelen alsof je niet kuurt, dan is tren absoluut je ding niet :p

---------- Toegevoegd om 09:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:58 ----------

Is die primo van UG labs nog wel de moeite waard?

Sommige wel ja, probleem is dat het moeilijk te beoordelen valt. Je hebt al iemand nodig met ervaring bij low BF, die de oude HG schering nog gebruikt heeft om de vergelijking acuraat te maken. Nu, als je weet hoe drostanolone werkt, dan ga je doorgaans wel snel doorhebben of het een volledige fake is, dat wel :p
 
Back
Naar boven