MuscleMeat

Contest Log Peruvian shredz

Bezoekers in dit topic

Netjes gedaan die training, gezien de omstandigheden. Je maakt wat mee met zo' n stage. In Peru idd lekker eten al heb ik de cavia aan me voorbij laten gaan. Ik herinner vooral veel lekker fruit en broodjes met kaas en avocado . Ik jat het idee van traplopen nog wel even voor mijn eigen thuis workout als je het niet erg vindt.
Klopt, dit was niet helemaal wat ik er van verwacht had :rolleyes: de cavia wil ik nog wel eens proberen, ben ik wel benieuwd naar. Eveneens zeehond en alpaca. Die dingen zou ik wel proberen as het op mijn pad komt maar zou er niet speciaal naar op zoek gaan ofzo. Veel fruit en avocado hier inderdaad, net als vis.
 
Weer even een update, zodat deze log niet nog meer doodbloed dan die al is :rolleyes: trainen doe ik nog steeds niet, heb geen weerstandsbanden en BW oefeningen thuis vind ik zo kut. Diet ligt ook redelijk op zijn gat, laatste jaren paar weken dat ik weer wat groenten en proteïne toevoeg aan mn maaltijden. Ondanks dit is mn fysiek niet heel ver achteruit gegaan. Mn spiermassa heb ik tot nu toe redelijk behouden, alleen mn schouders en kuiten lijken wat kleiner (wat al weak points waren), maar als ik weer in de gym ben zullen die vast wel wat bijtrekken. Ik weet ook niet hoe, maar ik lijk zelfs iets leaner te zijn geworden, al is het niet veel.

F6FBACC5-6835-4641-BE6A-8C491A5114B2.jpeg

8AB898CB-7134-4369-BC9B-8922F0685307.jpeg
 
Ik wil hier trouwens mijn voeding weer bij gaan houden, alleen heb ik geen idee op hoeveel calorieën ik moet gaan zitten. Ik zat er aan te denken om te beginnen met 2200, aangezien ik eerst rond de 2500 zou moeten zitten om in een 500 deficit te zijn maar ik wel minder beweeg. Als de quarantaine hier voorbij is gaat alles geleidelijk aan weer open, maar kan ik in ieder geval beginnen met een beetje lopen/hardlopen. Als de sportschool dan weer open gaat ga ik misschien weer naar de 2500, aangezien ik dan cardio en trainen doe. Alleen heb ik geen weegschaal, dus ik kan zo niet echt mijn gewicht in de gaten houden. Ook verplaats ik maandelijks van appartement dus kan ik niet echt goede progressie pics maken om veranderingen te zien... Ik denk daardoor dat het erg lang zal duren totdat ik echt verandering zie en doorheb of ik juist bezig ben. Is het dan een idee om nog iets lager (2100/2000) te gaan voor een snellere feedback/meer zekerheid? andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom :D
 
Ik wil hier trouwens mijn voeding weer bij gaan houden, alleen heb ik geen idee op hoeveel calorieën ik moet gaan zitten. Ik zat er aan te denken om te beginnen met 2200, aangezien ik eerst rond de 2500 zou moeten zitten om in een 500 deficit te zijn maar ik wel minder beweeg. Als de quarantaine hier voorbij is gaat alles geleidelijk aan weer open, maar kan ik in ieder geval beginnen met een beetje lopen/hardlopen. Als de sportschool dan weer open gaat ga ik misschien weer naar de 2500, aangezien ik dan cardio en trainen doe. Alleen heb ik geen weegschaal, dus ik kan zo niet echt mijn gewicht in de gaten houden. Ook verplaats ik maandelijks van appartement dus kan ik niet echt goede progressie pics maken om veranderingen te zien... Ik denk daardoor dat het erg lang zal duren totdat ik echt verandering zie en doorheb of ik juist bezig ben. Is het dan een idee om nog iets lager (2100/2000) te gaan voor een snellere feedback/meer zekerheid? andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom :D
Ik zou niet te gek laag gaan kwa kcals, moeilijk om lang vol te houden. 2200 lijkt mij wel echt heel zwaar :(
 
Je kunt toch wel ergens aan een digitale weegschaal komen?
Heb je wel eens eerder je voeding en gewicht nauwkeurig bijgehouden over minimaal enkele weken?
 
Ik zou niet te gek laag gaan kwa kcals, moeilijk om lang vol te houden. 2200 lijkt mij wel echt heel zwaar :(
Ik denk dat het bij mij wel een stuk zal meevallen tbh. Ik weeg maar rond de 83kg en heb een hoger vetpercentage dan jij dus ik heb ook een stuk minder nodig. Daarnaast heb ik ook liever dat ik wat speling naar boven heb voor wat meer kcals mocht het nodig zijn dan dat ik het "zwaar" heb en dat ik eigenlijk nog wat lager zou moeten zitten.
Je kunt toch wel ergens aan een digitale weegschaal komen?
Heb je wel eens eerder je voeding en gewicht nauwkeurig bijgehouden over minimaal enkele weken?
2 van de 3 supermarkten niet gevonden. voedingsweegschaal wel zien liggen maar niet meegenomen omdat ik nog niet ging wegen. Voor de rest is alles hier nu nog dicht dus de laatste supermarkt is nog mijn enige hoop...
Voeding en gewicht heb ik al wel vaker nauwkeurig bijgehouden. Gewicht hield ik thuis sws al wel in de gaten aangezien het makkelijk is en myfitnesspal ben ik ook wel bekend mee ondertussen
 
2 van de 3 supermarkten niet gevonden. voedingsweegschaal wel zien liggen maar niet meegenomen omdat ik nog niet ging wegen. Voor de rest is alles hier nu nog dicht dus de laatste supermarkt is nog mijn enige hoop...
Online kopen?

Voeding en gewicht heb ik al wel vaker nauwkeurig bijgehouden. Gewicht hield ik thuis sws al wel in de gaten aangezien het makkelijk is en myfitnesspal ben ik ook wel bekend mee ondertussen
Dan weet je dus wat je onderhoud is, dus ook hoeveel je zou moeten eten om te cutten.
 
Online kopen?


Dan weet je dus wat je onderhoud is, dus ook hoeveel je zou moeten eten om te cutten.
online winkels liggen ook nog plat omdat er niet bezorgd wordt, alleen levensmiddelen.

In principe weet ik wel wat mijn onderhoud is, maar de laatste keer wegen is ondertussen zo'n 3 maanden geleden, en ondertussen heb ik de eerste maand bijna 5 keer in de week cardio gedaan, en de andere 2 maanden in totaal maar 3 keer gesport, dus mijn body composition zal wel veranderd zijn ondertussen
 
online winkels liggen ook nog plat omdat er niet bezorgd wordt, alleen levensmiddelen.
Zonder keukenweegschaal wordt cutten wel een beetje nattevingerwerk. Dan zou je het puur op gevoel moeten doen.
 
Zonder keukenweegschaal wordt cutten wel een beetje nattevingerwerk. Dan zou je het puur op gevoel moeten doen.
een keukenweegschaal heb ik al wel zien liggen. Ik bedoel een weegschaal om mezelf te wegen
 
een keukenweegschaal heb ik al wel zien liggen. Ik bedoel een weegschaal om mezelf te wegen
Bol.com :p
De spiegel zegt veel meer dan een weegschaal vind ik.
 
Dat is wel een echte lockdown!
Volgens mij is er een trucje met je hand wat je zou moeten eten. Een duim gezonde vetten bijvoorbeeld.
 
Bol.com :p
De spiegel zegt veel meer dan een weegschaal vind ik.
bol.com hebben ze hier niet, en een weegschaal is geen levensmiddel dus zou ook niet bezorgd worden :( Ik vind de spiegel ook belangrijker, maar een weegschaal geeft directe feedback en is preciezer/makkelijker bij te houden.
Dat is wel een echte lockdown!
Volgens mij is er een trucje met je hand wat je zou moeten eten. Een duim gezonde vetten bijvoorbeeld.
Voedingsweegschaal heb ik gelukkig al wel gezien, dus die hoef ik volgende keer alleen maar ff mee te nemen. Dat heb ik ook gezien ja, maar aangezien dat geen rekening houdt met de persoon en welke voeding het is lijkt mij dat iets te onprecies voor mij.
 
Als je een keukenweegschaal hebt voor je voeding kun je samen met foto's van je shape en omtrekmetingen (met name je taille) een heel eind komen om te zien of je op de goede weg zit.
 
Als je een keukenweegschaal hebt voor je voeding kun je samen met foto's van je shape en omtrekmetingen (met name je taille) een heel eind komen om te zien of je op de goede weg zit.
klopt dat denk ik ook! daarom ging mijn vraag niet over een weegschaal maar of 2200 een goed startpunt was of dat ik iets lager zou gaan zitten voor de zekerheid:p
 
klopt dat denk ik ook! daarom ging mijn vraag niet over een weegschaal maar of 2200 een goed startpunt was of dat ik iets lager zou gaan zitten voor de zekerheid:p
Ik zou als uitgangspunt je onderhoudsbehoefte nemen die je 3 maanden geleden hebt bepaald, dit corrigeren voor de hoeveelheid cardio die je nu doet t.o.v. toen en dan nog 500 KCal eraf omdat je gaat cutten.
 
Geen weegschaal of voedselweegschaal te vinden... meetlint gelukkig wel. Dus ik ga af op de spiegel en het meetlint, en hopelijk gaan andere winkels weer snel open.


Afmetingen 21-4
Buik rond navel: 97
Borst: 108
Schouders: 119
Bovenarm ontspannen: 35
Onderarm: 29
Quad: 59
Kuit: 36

image.jpg
 
Ook nog even een voedingsupdate. Aangezien ik geen weegschaal heb doe ik het gewicht van een verpakking delen door de hoeveelheid porties die ik eruit wil halen, wat ik invul op MyFitnessPal. zo kom ik uiteindelijk in totaal toch op de goede hoeveelheid calorieën uit, ook al klopt het niet helemaal per dag. Ik heb 2100 kcal op MFP staan, en daar kom ik ongeveer op uit met alle maaltijden/snacks overdag. Het enige wat er dan niet in staat is een theelepel boter/olijfolie wat ik toevoeg tijdens het koken als ik denk dat het echt een betere smaak (zoals bij vlees met paneer of groene asperges) geeft ipv de pam spray die ik voor de rest gebruik. Verder heb ik bijna elke avond dat ik een rij chocola eet (1/6 reep) en 1 of 2 drankjes (whiskey of rum). Dit is iig een stuk minder dan ik eerst hier at, en ik zal dus eerst even aankijken hoe het zo gaat en wanneer het nodig is eerst de avonddingen weg te halen. Kip is nu nog moeilijk aan te komen hier omdat iedereen dat opeens massaal eet ofzo? dus als kipvervanging pak ik vaak kipnuggets/sticks die gemaakt zijn van kipfilet, smaken prima en de macros vind ik eigenlijk ook nog wel kunnen voor het begin van een cut (27carb/18fat/29pro) dus als de avonddingen weg zijn zal ik die ook nog aan kunnen pakken voordat ik echt minder zal moeten gaan eten.
 
Volg!

We zitten zo’n beetje op hetzelfde aantal calorieën.

Je pakt het goed op met de omstandigheden waarin je nu verkeerd, volgas knallen!
 
Volg!

We zitten zo’n beetje op hetzelfde aantal calorieën.

Je pakt het goed op met de omstandigheden waarin je nu verkeerd, volgas knallen!
Klopt! Al ga ik er nog wel wat overheen nu het nog kan😅 thanks, ik laat sporten nu gewoon voor wat het is en denk dat het wel goed komt. Ik denk niet dat een paar maanden niet sporten funest is voor je fysiek, en dat het juist misschien wel eens goed is om je lichaam eens echt rust te geven, aangezien ik dat nooit echt deed.
 
Back
Naar boven