MuscleMeat

Peter's trainingslog

Bezoekers in dit topic

peter202

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
19
Ik ga mijn verhaal en trainingslog hier ook eens bij houden.
Eerst en vooral hoe het allemaal begon, wat de doelen zijn enz.

Het is eigelijk begonnen door jarenlang geen sport gedaan te hebben, eten, feesten, werken,... Wat gebeurde er dan in die tijd, ik werd moddervet. Uiteindelijk op men 21jaar woog ik een 96kg bij 1.89m. En echt veel spier zal er niet bijgezeten hebben ;)

't Was tijd voor hier iets aan te doen en 'k heb me begin januari 2007 gaan inschrijven in een fitness in de buurt met als doel afvallen. Aan kracht en massa kweken was totaal geen spraken, ik moest die pens kwijt.
Dus wat doe je dan zonder ervaring, ik ging zowat elke dag naar de fitness en het werkte nog ook wel (cardio), een dieet had ik niet echt dus at nog wat ik wou alleen men cola heb ik definitief geschrapt.

En ja de kilo's vlogen eraf, 2, 4, 6, 10, 15, uiteindelijk ben ik geëindigd op 79kg. Op een dikke 4maanden. En ik merkte het duidelijk, men kleren waren voor de vuilbak nu. Ik kon eens kleren dragen die ik anders nooit zou dragen, alles voelde beter wat wel normaal is.

En toen kwam het, je ziet wat kerels met gewichten sleuren in de fitness en denkt van dat wil ik ook wel eens proberen. Dus ik kreeg daar een standaard schema, ze leggen wat oefeningen uit en ik begin daar wat te spelen, ik denk natuurlijk dat ik goed bezig ben zoals iedereen in het begin :D

Dit was juni 2007, dit duurder voor enkele maanden, alles is tof, je doet maar wat, uiteindelijk doe ik maar wat ik zelf wil, je leert wat mensen kennen, dan train ik eens met een vriend en dan begint het, je wilt beginnen, begint wat te praten en voor je het weet is het een uur later, geen zin meer voor te trainen en ging ik naar huis. Met andere woorden het trainen ging achterruit, ik boekte toch geen voorruitgang, 't was zomer en ja dan ging ik weer eens een paar weken niet, een paar weken werd een maand, en je hoort het al. Ik stopte met trainen.
Dit was eind 2007 als ik men abbo heb opgezegd, raar maar waar, ik woog nog steeds een 80kg.

Maar het kriebelde, ik wou teruggaan, maar het moest anders, het kon anders en beter. En ik wou zeker niet meer terugvallen naar die 96kg vet.

En ben ik lang leve het internet eens gaan afzoeken. Waar ik ook uiteindelijk hier terecht kwam. Na veel lezen en leren heb ik een beslissing gemaakt. Ik ging thuis trainen!

Ik schafte me wat beginners materiaal aan van decathlon. Een standaard squat rack, bankje, wat gewichten, halter en 2 dumbbells.
Dus begin dit jaar alles aangeschaft, garage een beetje ingericht en beginnen trainen, oefeningen leren uitvoeren, zelf schemaatjes samen stellen.

Maar iets wat ik nu besef en wat vele beginners niet willen beseffen, BB is een sport waar je echt naar je lichaam moet LUISTEREN, en als het ene schema voor iemand werkt betekent dit niet dat het voor jou ook werkt, integendeel... .

Dus heb weer een paar maand lopen "spelen" elke maand kwam ik wel met een ander schema af, tja werkt dus niet he, ik hield me ook niet altijd aan men trainingen, een weekje niet trainen kon geen kwaad dacht ik.Kan ook geen kwaad maar hou het dan ook bij één weekje.

Toen werd het weer zomer dit jaar. En 'k heb me weer idioot gedragen. :( ik ging er volluit voor gaan en ik ging hard in kracht voorruit, maar cheate te hard bij oefeningen, dat weet ik nu wel, 't steeg allemaal wat te fel naar men hoofd. En daar kwam men eerste blessure.
Blessure in men bovenrug/nek. :S eigen schuld. Dit was begin augustus. 'k Mocht enkele weken niets meer doen van sport en heb dit persoonlijk doorgetrokken tot 6weken, augustus + 2weken september als we op verlof waren.

Ik heb wel eens goed nagedacht die tijd. En het moest allemaal eens veranderen, sporten, geen voorruitgang zien, dan die blessure , ik deed toch veel fout anders kon dit toch niet.
Dus ik heb het volledig anders aangepakt, ik mijn ogen ben ik nu begonnen zoals het ook hoort.

1 Een goed voedingsschema
2 Een normaal, haalbaar trainingsschema
3 Genoeg rust
4 No cheating tijdens het trainen
5 Niet elke training tot faillure trainen
6 Geen trainingen overslagen.

Dus wat is er gebeurd, ik ben 15september terug begonnen, op een normale manier. Met meer motivatie, met een voedingsschema en een deftig trainingsschema en ik moet zeggen het gaat meer dan goed nu.

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn de doelen, massa pakken.
Eerste doel is de 90kg te behalen, liefst eind 2008 indien mogelijk.
Als dit bereikt is eind 2008 blijf ik verder doen tot eind mei 2009.
En dan wordt het bekijken hoe het met het gewicht en vet% staat en zien we weer verder.

Status nu : bulken

Voedingsschema bestaat uit:
3700 Kcal
300gr eiwit
400gr Kh
95gr vet

Dit probeer ik zo goed mogelijk te volgen en dit lukt aardig.

Trainingsschema:

UB/LB 4dagen

Ub1 maandag
Bench press
Military press
Bent over row
Lying triceps extention
Barbell curll

Lb1 dinsdag
Squat
SL DL
Standing calf raises
Shrugs

Ub2 donderdag
Incline bench press
Upright row
Pull up’s : chin up’s
Lying triceps extention
Barbell curl

Lb2 vrijdag
Squt
SL DL
Calf raises
Shrugs

Woensdag, zaterdag en zondag zijn de rustdagen.

De bedoeling is dit schema een 3 tal maanden aan te houden. Lekkere basis oefeningen zonder teveel fratsen.
Sets en reps zullen afgewisseld worden per maand, 3x8, 4x6, 8x3,…
En om de 4 a 5 weken een weekje deloaden.

Voorlopige stats.
Start 15-09-2008 aan 82kg
22-09-2008 84,2 +2,2kg
29-09-2008 +0,8kg
06-10-2008 +0,9kg
13-10-2008 +0,2kg

Zo ver zo goed, moest het zo altijd gaan zou het wel lekker zijn haha, maar ik weet ook dat dit niet het geval zal zijn, het is ook de eerste keer dat dit er plots zo bij komt. De eerste kilo’s zijn ongetwijfeld vocht.

Al bij al een totaal van de eerste maand komt uit op +4,1kg

Dit is het voorlopig, veel tekst, hopelijk zijn er die de moeite gevonden hebben het te lezen. Ik ga er voor de volle 200% voor.

ziet er goed uit veel succes! mooi ub/lb schemaatje ook, daar hou ik wel van, stick to the basics :D

thanx, nog vergeten te zeggen, mijn beginners "home gym" materiaal van de decathlon is ondertussen vervangen, wat ik in mijn bezit heb.

Bodycraft powerrack
Stevig Bankje
Olymp. Halter
300kg 50mm schijven
Curl bar
2 dumbbell's
goede radio ;)

En één van de delen dat ik zeker wil zien groeien zijn mijn benen, ik heb van mezelf echt smalle benen, zeker voor mijn lengte, hier wil ik zeker iets aan doen en zal ik ook voor 200% achter zitten.

thanx, nog vergeten te zeggen, mijn beginners "home gym" materiaal van de decathlon is ondertussen vervangen, wat ik in mijn bezit heb.

Bodycraft powerrack
Stevig Bankje
Olymp. Halter
300kg 50mm schijven
Curl bar
2 dumbbell's
goede radio ;)

motiveert al gelijk een pak beter als je leuk materiaal hebt waar je je veilig in voelt ;)

veel succes!

Nog ff krachtstats toevoegen. Stellen nog niet echt veel voor maar 't is een begin laat ons maar zeggen. hehe.
Dit gaat over een 5weken, start 15-09 einde 17-10.
Alles 3x8

Bench : 50kg - 70kg
MP : 30kg - 45kg
BOR : 40kg - 70kg
Tricep ext. : 20kg - 40kg
Barbell curl : 20kg - 35kg

Squat : 40kg - 70kg
SLDL : 30kg - 58kg
Calf raise 1dumbbell: 18kg - 32kg
Barbell shrugs : 40kg - 80kg

Inc. Bench press : 44kg - 65kg
Upright row : 18kg - 26kg

Dat is het voorlopig. Ben nu 5weken bezig, deze week is het een weekje deloaden en dan overstappen naar 4x6 voor 4-5weken ipv 3x8.

'k zal het logje zeker blijven bijwerken ;)
Vandaag men eerste "deload" training achter de rug, wat een rustige training seg, waar is het is zweet?! :D ach ja, het hoort erbij en het zal me wel goed doen. Daarna kunnen we er weer volledig tegen aan voor weer 4a5 weekjes zwaar knallen.

deload is yummie ... altijd een beetje chillen, tijd om je techniek ook wat onder de loep
te nemen en eventueel verbeteringen aan te brengen ;)

Daar zit idd wel iets in.
Vandaag 2de deload training, de benen, ging lekker, muziekje op en trainen maar. Ik probeer de gewichten ongeveer een 30% te verlagen voor de deload en dan merk je toch wel hoe je lichaam veranderd als ik eens terug kijk op een maand geleden.
Gewichten die toen zwaar waren lijken nu bijna niets meer.

yup yup, maar je bent ook nog maar net terug bezig ;)
Dus je zal snel stijgen maar dan op een plateau komen. En dan begint het bikkelen :p

Maar any change in training of in de spiegel is super natuurlijk !
Keep it up :thumbs:

Voila eerste deload week zit erop, deed wel goed, toch raar dat ik gisteren wat stijf was in men benen .
Morgen vlieg ik er weer goed in en probeer ik er wat gewicht bij te scheppen.
Bw staat momenteel op een 86,8kg een kleine 87kg dus.
Met wat geluk haal ik men 1ste doel eind december nog (90kg) maar dat zien we nog wel.

En vandaag terug een super training achter de rug :)
Deloaden doet persies beter dan ik dacht haha.

Bench press ff 10kg er bij kunnen doen van 70 naar 80kg
MP 50kg +5
BOR 75Kg +5
triceps 40kg +0
biceps 40kg +5

'k ben er tevreden van. Hopelijk komt er morgen bij de squat ook nog wat meer bij..!

Laatst bewerkt:
"skull crusher" zoals ze zeggen, maar dat is de enige oefening waar niets bijgekomen is kwa gewicht vandaag, ze zullen al wat te hard afgebeuld zijn bij de andere oefeningen zeker :D

Terug
Naar boven