AndroidHealthClinic

pezen versterken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Broekie101

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
426
Waardering
0
Deze is vechtsport gerelateerd. We weten inmiddels dat gewicht training onmisbaar is in vechtsporten zoals mma en worstelen. Volgens mij wordt er dan doorgaans flink veel met veel gewicht gesleept. Maar hoe moet men trainen voor strike sporten zoals boksen of muay thai?. Bij Engels boksen is het stoten zonder hangen en worstelen, en even de clinch van muay thai buiten beschouwing gelaten dan is dat ook puur explosieve kracht.

Ik heb een beetje rond gezocht op het world wide web, en vind limiet- en explosive kracht.
Limiet kracht: kan je het beste omschrijven is langzame kracht
Explosive kracht spreekt voor zich

Is explosive kracht makkelijker te trainen of van nature groter? want powerlifters die op hun max een gewicht uitstoten doen dit uiterst explosief . Terwijl bodybuilders/fitnissers meestal langzamer minder gewicht uitstoten.
Ik wil echt niemand beledigen ofzo, en ik bedoel ook zeker niet dat bodybuilders zwak zijn:D. En of powerliften echt zo explosief is weet ik ook niet want hem nog nooit me 1RM gedrukt/ gelift

(dus correct me if im wrong, heel graag zelfs:P goh wat klinkt dat vreemd blij zijn met commentaar:p)

Maar maximaal explosief bewegen is blesure gevoelig. Neem nou powerliften Komen vandaar die gewrichts beschermers in het powerliften? Niet alleen je spieren maar ook je pezen moeten enorm sterk zijn. Dit is bij vechtsport ook zo. Ik weet dat je met rippetoe ect uitstekend (limiet) kracht kan opbouwen.
Maar ik heb het idee dat je spieren dan (veel) sneller sterker worden dan je pezen. Maar als striker moeten je pezen ook enorm sterk zijn. Hoe kan ik mijn pezen versterken? Ik zat te denken aan hele ''rare'' oefeningen met vrij veel herhalingen met weinig gewicht. Waarbij je niet 1 spiergroep aanspreekt, maar tijdens de oefening verschillende spiergroep zodat zoals grote circels met je armen maken met weinig gewicht in je handen. Jumping squats, clean and jerk (zonder je elebogen op slot te zetten). Dus zo explosief mogelijk maar niet te zwaar ivb met scheuren van pezen. Ik wil graag weten of ik in de goede richting aan het denken ben of misschien ben ik wel helemaal fout. En heeft een van jullie ook zon speciale(vechtsport gerelateerde) manier van trainen ? En of jullie je oefeingen prijs willen geven.

Alvast heel erg bedankt
 
Back
Naar boven