Fitness Seller

Pezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Crucial

Cool Novice
Lid geworden
29 jan 2016
Berichten
155
Waardering
59
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Ik heb ergens gelezen dat wanneer je kuurt je spieren wel groeien maar niet je pezen.
Zodoende kun je gemakkelijk een spier scheuren. Nu vroeg ik me af hoe train je je pezen dan zodat de kans op een spierscheur vermindert.

Ben bang dat als ik op een dag er als een beest uitzie, ik een gescheurde spier kan meemaken, heb al een vriend gehad die een borstspier gescheurd heeft en dat zag er pijnlijk uit en de hele borst zag er blauw en rood uit.
 
Ja dat kan. Vooral voor borst en biceps lijkt de kans groter.
Wielrenners breken sleutelbenen. Hardlopers scheuren kuitspieren. En een timmerman slaat zich soms met een hamer op de vingers.

Of you can 't take the heat, stay out of the kitchen.
 
Ja dat kan. Vooral voor borst en biceps lijkt de kans groter.
Wielrenners breken sleutelbenen. Hardlopers scheuren kuitspieren. En een timmerman slaat zich soms met een hamer op de vingers.

Of you can 't take the heat, stay out of the kitchen.
Oké blessures kunnen altijd voorkomen maar hoe vermijd je blessures?
Stoppen met kuren en eventjes natty gaan zodat de pezen mee kunnen groeien? Ik vraag het mij af.
 
Scheurde hij toevallig z'n borst tijdens flat bench presses?
 
Oké blessures kunnen altijd voorkomen maar hoe vermijd je blessures?
Stoppen met kuren en eventjes natty gaan zodat de pezen mee kunnen groeien? Ik vraag het mij af.

Ow, ik train natty. Maar tegen de tijd dat de spierpijn niet goed voelt, of niet overgaat, als je pijntjes voelt die niet oké zijn, opletten en even gas terug. Misschien zelfs week rust.
 
Omdat Dorian het zegt zeker?:o Ik heb van decline altijd pijn in mijn schoudergewricht
Niet per se. Na een Google search is dit ook het eerste dat je tegenkomt:

Let’s face it, the most popular exercise in the gym is the flat bench press. Everyone always asks “Bro how much can you bench”. The truth is the flat bench press is not a very good exercise. I am saying this in terms of biomechanics of the shoulder. It really puts the shoulder complex in a very vulnerable position making the flat bench press the #1 cause of pec tears. There are many other exercises that can actually target the pectoralis muscles way better than the flat bench press. In my opinion the incline bench press is a way better choice, and safer for the shoulder complex. How many people have you heard about tearing their pec while performing incline, not many. It is very rare on incline press, because of the way the shoulder joint is positioned. The incline press placed more emphasis on the upper chest and front deltoids, making it a safer option for those worried about pec tears.

Hoe sta jij daar tegenover, 3XL?
Ik heb van decline altijd pijn in mijn schoudergewricht
Ik weleens bij incline.
 
Ik zou dan de gewichten niet te absurd verhogen. Als je voorheen 8x100kg benchte moet je nu niet 3 weken later al 8x110kg of nog erger 8x120kg benchen, ook al kun je dat. Je spieren kunnen dit meestal wel aan, maar je pezen groeien in een fractie van dit. Om je pezen sterker te maken, voor zover dat kan, kun je negatief werk erin gooien, zorg wel dat dit volume niet boven je ander volume komt, maar deze vervangt.
 
Niet per se. Na een Google search is dit ook het eerste dat je tegenkomt:

Let’s face it, the most popular exercise in the gym is the flat bench press. Everyone always asks “Bro how much can you bench”. The truth is the flat bench press is not a very good exercise. I am saying this in terms of biomechanics of the shoulder. It really puts the shoulder complex in a very vulnerable position making the flat bench press the #1 cause of pec tears. There are many other exercises that can actually target the pectoralis muscles way better than the flat bench press. In my opinion the incline bench press is a way better choice, and safer for the shoulder complex. How many people have you heard about tearing their pec while performing incline, not many. It is very rare on incline press, because of the way the shoulder joint is positioned. The incline press placed more emphasis on the upper chest and front deltoids, making it a safer option for those worried about pec tears.

Hoe sta jij daar tegenover,

3XL?

Imo heeft het weinig te maken met de oefening op zich maar meer met volume en dan bedoel ik niet zozeer het aantal reps/sets binnen 1 training maar gestapeld over een langere periode. Wat dat betreft licht het volume bij benadrukken meestal een stuk hoger dan bij incline en/of decline wat de kans op blessures vergroot.

Ik heb zelf ooit een biceps scheur(tje) opgelopen tijdens het opwarmen bij bankdrukken in een periode dat ik tegen mn "normale" manier van trainen in bankdrukte op een hoger volume (3×week)
 
Laatst bewerkt:
excentrisch trainen zou de pezen weerbaarder maken, hiermee worden vaak (hamstring)blessures aangepakt waarbij de pezen zijn aangedaan. Ik zit er momenteel met 1 (teveel cardio)
 
Back
Naar boven