MuscleMeat

Phatlogje AJ (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Dat ga je wel merken dan!:D

Heb mijn DL workout nog een vraagje aan je gesteld in mijn log..zou je daar even naar willen kijken:o

Ben benieuwd dan. Zit alleen nog te twijfelen of maxen nu wel zo verstandig is gezien mijn huidige techniek. Techniek is qua bolling best zwak en dan maxen. Tja ik weet het niet.

Heb gereageerd in je log :)
 
Rot training gisteravond:

UB Power:

Had voor de training echt het gevoel dat ik sterk was vandaag. Nou dit kwam echt bedrogen uit.

Paused Bench Press:
5*60 kg
3*70 kg
1*90 kg
1*97,5 kg
1*105 kg (PR!)

Toch wel een nieuwe 1RM, maar techniek was ruk vandaag. Al bij de 90 kg had ik moeite met stabiliteit. Bij de 105 kg was het vooral extreem lastig om te locken. Ach ja had hem wel. Daar gaat het om :)

Pull Ups:
5*BW+17,5 kg
4*BW+20 kg
5*BW+20 kg

Floor Press:
5*80 kg
5*90 kg
3*100 kg

Tja

Dumbell Row:
8*32,5 kg
8*37,5 kg
6*40 kg

Military Press:
5*50 kg
6*55 kg
4*65 kg

Preacher Curl:
12*15 kg
11*15 kg
10*15 kg

Dit lijkt er meer op! :)

Face Pulls:
3*12*30 kg

Rating: 5/10

PR was leuk, maar techniek en kracht was waardeloos gisteren. Druk weekje gehad en veel minder slaap gehad dan normaal. Dit kwam er nu denk uit. Van het weekend even wat bijslapen :)
 
Toch wel mooie gewichten man, en ook nog eens een pr.
Maar soms heb je van die dagen dat het voor je eigen gevoel wat minder gaat, snel vergeten en volgende keer weer knallen.:D
 
Toch wel mooie gewichten man, en ook nog eens een pr.
Maar soms heb je van die dagen dat het voor je eigen gevoel wat minder gaat, snel vergeten en volgende keer weer knallen.:D
+1! Op papier ziet de training er meer dan prima uit hoor!!:cheer:
 
Toch erg netjes zo'n nieuwe PR, wat een gaintrain hier :p
 
Toch wel mooie gewichten man, en ook nog eens een pr.
Maar soms heb je van die dagen dat het voor je eigen gevoel wat minder gaat, snel vergeten en volgende keer weer knallen.:D

Ben altijd kritisch op mezelf qua trainingen. Had veel meer van de max verwacht. De 90 was al zwak qua techniek en had toen gewoon moeten inzien dat het niet mijn dag was, maar goed dat is bij mij nog wel eens lastig.

+1! Op papier ziet de training er meer dan prima uit hoor!!:cheer:

Mwah mwah :)

Toch erg netjes zo'n nieuwe PR, wat een gaintrain hier :p

Hahah :)

Heb me nu echt voorgenomen om een tijd niet te gaan maxen. Maxbeurten slopen mijn lichaam altijd hardstikke hard en daarvoor in de plaats kan ik beter gewoon volume wegwerken. Mijn doel is om in November pas weer te gaan maxen qua 1RM's. Zal heel lastig worden gezien mijn gigantische maxdrang maar goed gaan ons best doen :)
 
Ja, het enige dat groeit van maxen is je ego. :p (of helemaal niet, als je max faalt)
Maar verder ben je lekker bezig. Die verzwaarde pullups zijn ook netjes!
 
Ja, het enige dat groeit van maxen is je ego. :p (of helemaal niet, als je max faalt)
Maar verder ben je lekker bezig. Die verzwaarde pullups zijn ook netjes!

Geef je helemaal gelijk Neet. Het is alleen zo lastig om dat aan me kop wijs te maken :D
 
Hahah :)

Heb me nu echt voorgenomen om een tijd niet te gaan maxen. Maxbeurten slopen mijn lichaam altijd hardstikke hard en daarvoor in de plaats kan ik beter gewoon volume wegwerken. Mijn doel is om in November pas weer te gaan maxen qua 1RM's. Zal heel lastig worden gezien mijn gigantische maxdrang maar goed gaan ons best doen :)
November is nog wel erg lang. 1x in de 4-6 weken kun je toch wel maxen denk ik?
En als je merkt dat maxen je lichaam slopen kun je ook een deload plannen. Zelf had ik daar nooit zo'n last van.
 
November is nog wel erg lang. 1x in de 4-6 weken kun je toch wel maxen denk ik?
En als je merkt dat maxen je lichaam slopen kun je ook een deload plannen. Zelf had ik daar nooit zo'n last van.

Nu doe ik het inderdaad om de 4 weken zo een beetje. Maar ik merk gewoon echt dat ik na zon maxbeurt me lichaam gewoon echt gigantisch opfockt. Het geeft echt heel veel stress op je lichaam. Nu heb ik dus eigenlijk elke 4 weken weer een deloadweek nodig. Ja dat is dan gewoon te gek en komt je progressie niet ten goede.

Dat was reden 1 en reden 2 is dat ik even aan mijn techniek wil gaan werken. Met de Deadlift heb ik sowieso veel moeite mee qua techniek en ben net begonnen met de Sumo Deadlift wat ook weer aanpassingen met zich mee brengt. Nou dan heb ik de Paused Bench Press waar ik ook net mee begonnen ben en nog veel op kan winnen qua techniek.

Ga ook over een kleine 2 weken op vakantie. Daarna heb ik dan van Augustus tot November tot mijn maxbeurten. Wil in die weken 2 cycles gaan draaien van het schema van Johnny Candito. Dit schema is een meer powerlift gericht schema. De aankomende 2 weekjes ga ik even proef draaien met het schema.
 
Ik denk dat het heel verstandig is om de komende tijd gewoon even niet te maxen. Dat schema van Candito is bewezen effectief, dus er is geen reden om telkens je progressie te meten. Daarnaast zul je jezelf in November enorm verbazen over je vooruitgang als je eenmaal gaat maxen hehe ;)
 
Ik denk dat het heel verstandig is om de komende tijd gewoon even niet te maxen. Dat schema van Candito is bewezen effectief, dus er is geen reden om telkens je progressie te meten. Daarnaast zul je jezelf in November enorm verbazen over je vooruitgang als je eenmaal gaat maxen hehe ;)

Dit dus Bas!

De aankomende periode wil ik me helemaal gaan richten op Powerlifting. Mijn schema is het laatste jaar eigenlijk alleen maar meer krachtgericht worden en ik merk aanmezelf dat ik het gewoon heel leuk vindt om sterk te worden. Zware gewichten zijn gewoon echt de bom!

Ook denk ik dat ik beter reageer op het krachtgericht trainen dan op het pure bodybuildpompwerk. Ik ga dan ook proberen te regelen dat mijn logje wordt over geplaatst naar de Powerlifting-sectie.
 
nooooooooooooooo, don't leave us:P
 
nooooooooooooooo, don't leave us:P

Zal er nog even diep over nadenken ja hahahah :)

Vandaag eerste training met het schema van Johnny Candito. Ik wil voor de vakantie nog even warmdraaien met week 2 en 4 van het schema.

UB:

Paused Bench Press:

10*75 kg
8*80 kg
7*85 kg (PR!)

Wil gaan experimenten met een bredere grip. Bankte nu met de middelvinger op de ringetjes. Op het moment is die grip denk ik net zo sterk als de oude grip. Geef wel sowieso meer aandacht aan de borst.

Pull Ups:
10*BW
2*8*BW

Military Press:
12*48,5 kg
10*48,5 kg
8*48,5 kg

Maatje had mijn olympische stang in gebruik. Vandaar de rare gewichten.

Dumbell Row:
12*32,5 kg
2*10*32,5 kg

Face Pulls:
3*15*30 kg

Preacher Curls:
12*15 kg
10*15 kg
8*15 kg

Deze week van het schema is echt een high rep week. Hou niet zo van hoge reps, maar is denk wel nuttig.

Rating: 6,5/10
 
Dit dus Bas!

De aankomende periode wil ik me helemaal gaan richten op Powerlifting. Mijn schema is het laatste jaar eigenlijk alleen maar meer krachtgericht worden en ik merk aanmezelf dat ik het gewoon heel leuk vindt om sterk te worden. Zware gewichten zijn gewoon echt de bom!

Ook denk ik dat ik beter reageer op het krachtgericht trainen dan op het pure bodybuildpompwerk. Ik ga dan ook proberen te regelen dat mijn logje wordt over geplaatst naar de Powerlifting-sectie.

Ik denk dat het wel goed bij je past. Je moet eens bij jongens als steensteen of meaantje kijken (of msn doe je dat al).
Als je zo'n progressie blijft maken dan zit een wedstrijdje er ook binnen een jaar wel in ;)
 
Ben benieuwd wat het PL'en je brengt AJ!:thumbs:

Overigens snap ik niet hoe jullie dat maxen zo belastend kunnen vinden..volume met semi-maximale gewichten is IMO veel zwaarder dan een paar singles..
 
Ik denk dat het wel goed bij je past. Je moet eens bij jongens als steensteen of meaantje kijken (of msn doe je dat al).
Als je zo'n progressie blijft maken dan zit een wedstrijdje er ook binnen een jaar wel in ;)

Ik denk zelf ook dat het wel bij me past en het lijkt me ook gewoon hardstikke leuk. Steensteen volg ik al en meaantje heb ik even opgezocht, maar die logt niet meer.

Of ik echt wedstrijden wil gaan draaien ben ik nog niet uit. Ben nu bijna 20 jaar en het zou eigenlijk wel slim zijn om voor mijn 23e al een wedstrijd mee te pakken. Daarna mag ik niet meer met de junioren meedoen.

Ben benieuwd wat het PL'en je brengt AJ!:thumbs:

Overigens snap ik niet hoe jullie dat maxen zo belastend kunnen vinden..volume met semi-maximale gewichten is IMO veel zwaarder dan een paar singles..

Anders ik wel zeg!! :D

Zelf pers ik met maxen echt alles uit het lichaam. De intensiteit ligt gewoonweg veel hoger dan bij semimaximale gewichten. Verder ga ik altijd net zo lang door tot ik faal op een gewicht en dit geeft je CNS ook een grote opdoffer. Het naar de klote zijn gaat ook vooral om je CNS heb ik het idee :)

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

Eerste LB-training met het schema van Candito

LB-power:

Squat:
8*40 kg
5*80 kg
1*100 kg
8*112,5 kg
5*3*117,5 kg

Aangezien ik wil gaan Powerliften moet ook mijn diepte van de Squat goed zijn. Regel van PL is lager dan parallel Squatten. Hier een foto van de diepte van vandaag. Lijkt me aardig onder parallel.

rhq1kx.png

Stiff Legged Deadlift:
8*98,5 kg
2*6*108,5 kg

Vond mezelf erg slapjes, maar had me vergist. Dus gewicht was wel gwn prima. Heb alleen het probleem dat ik mijn knieen bij de opgaande beweging niet in een lijn kan houden. Je zou dan zeggen dat het te zwaar is voor mn hams. Hoe zien jullie dit?

Lying Leg Curls:
12*30 kg
2*10*30 kg

Front Squat:
3*8*80 kg

Ab Rollouts:
19* BW
2*11*BW

Rating: 7/10

Lekker dat hoge volume. Benen voelen voldaan van het veel hogere volume dan normaal :)
 
Zal er nog even diep over nadenken ja hahahah :)

Vandaag eerste training met het schema van Johnny Candito. Ik wil voor de vakantie nog even warmdraaien met week 2 en 4 van het schema.

Vind het ergens wel een beetje een vreemde keus om 'warm te draaien' met week 2 en 4 van dat schema. Maargoed, dat moet je zelf weten.

overigens begint week 2 volgens mij met een LB training en niet met een UB training...
 
Zeau. Met de diepte zit het wel goed AJ! :o Hiervan kan ik tot nog toe alleen maar dromen, haha.
Wat betreft de SLDL vind ik het lastig om een oordeel te geven. Bij mij in de gym zie ik regelmatig SLDL's doen met een lichte buiging in de knieen. Ik denk dat het aankomt op wat je persoonlijk plezierig vindt. Als je de hamstrings beter aanspreekt met een lichte buiging, dan zou ik ze zo pakken. Ik zelf vind het echter plezieriger om de SLDL met volledig gestrekte bennen te doen.
 
Die diepte zit wel goed :D Candito diepte!
Ik doe romanians en geen SLDL, omdat ik die laatste niet zo lekker vind voor de knieen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven