Fitness Seller

Phraks Greyskull als beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sterkjanus

Cool Novice
Lid geworden
27 jul 2020
Berichten
42
Waardering
36
Hi allen.

Ik heb vandaag mijn 1e training gehad. Heb in een ver verleden wel eens ooit wat getraind, maar dat mocht geen naam hebben.
Ik heb lang getwijfeld over welk schema te volgen. Elke website zegt weer wat anders. En er is zoveel tegenstrijdige informatie. Maar het Greyskull schema sprak me aan. Vooral omdat het niet alleen de focus legt op 'sterker worden', maar ook op 'bodybuilding'. En i.t.t. tot Starting Strength en andere 5x5 varianten lijkt het ook wat meer nadruk te leggen op het bovenlichaam i.p.v. onderlichaam. Mijn doel is toch stiekem vooral om er beter uit te zien. Breder en gespierder.

En toen zag ik de variant van 'Phraks' op het Greyskull LP programma en dat lijkt me prima bij mij te passen. Omdat mijn armen wel erg klein en slap zijn heb ik dan elke training wel nog zelf een isolatie oefening toegevoegd, de ene dag 2 setjes tricep pushdowns en de andere dag 2 setjes curls.
Ook heb ik de bench press vervangen door incline bench press. Ten eerste omdat ik alleen train en deze volgens mij veiliger is omdat ik, mocht ik hem niet meer omhoog krijgen (de barbell dus), dat ik hem dan makkelijker van me af kan rollen. Klopt dit? Daarnaast zeggen veel websites dat de incline simpelweg beter is voor aesthetics omdat het het bovenste gedeelte van de borst train. Correct?

Dan wordt dit dus het schema. 3x per week, alternating A & B

Workout A

Overhead Press 2x5+ 1x amrap
Chin Ups (dat zal bij mij voorlopig nog assisted moeten zijn helaas) 2x5 + 1x amrap
Deadlift 1x amrap
Barbell Curls (zelf toegvoegd) 2x10

Workout B

Incline Bench press 2x5 + 1x amrap
Barbell Row 2x5 + 1x amrap
Squat 2x5 + 1x amrap
Tricep pushdown (zelf toegevoegd) 2x10

Wat zeggen jullie hiervan? Hierbij laten? Kan ik nog meer isolatie toevoegen? En is Incline idd veiliger en een waardige vervanger voor flat bench?
Oh ja, in sommige Greyskull schema's moet je ook nog 5 keer per week thuis opdrukken en chinups doen. Ik kon niet vinden of dit nou ook geldt voor deze Phraks variant. Lijkt mij dat het dan erg veel wordt. Weet iemand dit?

Dank.
 
Laatst bewerkt:
Wat zeggen jullie hiervan? Hierbij laten? Kan ik nog meer isolatie toevoegen? En is Incline idd veiliger en een waardige vervanger voor flat bench?
1) Zo laten.
2) Kan, maar waarom wil je dit?
3) Ik zou het bij de gewone BP houden

Je bent nu als het ware een bewezen beginnersschema aan het omgooien. Isolatie is niet nodig, je armen gaan heus wel groeien, ook met compounds.

Focus je eerst op de main lifts. Begin bij de basis en leer de techniek goed van de oefeningen.

Daarnaast: als je zo zwaar gaat bankdrukken dat je de stang niet meer van je borst krijgt, train je te zwaar. Hou 2/3 reps in de tank en je hoeft je nergens druk om te maken.
 
1) Zo laten.
2) Kan, maar waarom wil je dit?
3) Ik zou het bij de gewone BP houden

Je bent nu als het ware een bewezen beginnersschema aan het omgooien. Isolatie is niet nodig, je armen gaan heus wel groeien, ook met compounds.

Focus je eerst op de main lifts. Begin bij de basis en leer de techniek goed van de oefeningen.

Daarnaast: als je zo zwaar gaat bankdrukken dat je de stang niet meer van je borst krijgt, train je te zwaar. Hou 2/3 reps in de tank en je hoeft je nergens druk om te maken.

Thanks. Ik doe er niks meer aan.

Behalve dan wellicht bench en incline alternaten.
 
Back
Naar boven