XXL Nutrition

PHUL schema

Bezoekers in dit topic

martijn1991

Novice
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
Hallo forumleden,
Ik ben net begonnen met het phul schema via schemaatje.nl, ik train nu ongeveer een jaar en heb altijd een 4/5daagse split gedaan. Ik volg nu het phul schema alleen de oefening front squats die er in zit ligt mij helemaal niet. Wat voor oefening is een goede vervanger? Ook 3x3 deadlift vind ligt mij niet helemaal dus hier heb ik 5x5 van gemaakt. Graag hoor ik jullie mening. Alvast bedankt!

http://www.schemaatje.nl/fitnessschema/het-phul-schema
 
Doe dan normale squats in plaats van front squats. Probeer gewoon af te wisselen met reps/sets. Persoonlijk vind ik 5x5 een beetje veel voor deadlift, zeker als het hier de bedoeling is om zo zwaar mogelijk te gaan (power dag) en al helemaal als je daarvoor squats hebt gedaan.

Ik vind dat isolatiewerk in het schema onnodig. Flyes, leg extensions, leg curls en al dat bicep en tricep werk elke upperbody dag. Zeker op de power dag voor upperbody zou ik focussen op de belangrijkste compounds. Een extra oefening voor rug zou ik wel altijd doen (lat pulldowns of pullups).
 
Dan heeft die website van je het schema niet helemaal goed overgenomen. Heb zelf ook een tijdje het PHUL schema gedaan. Brandon Campbell (de maker van het schema) heeft bij de deadlift de volgende optie neergezet; 3-4 sets, 3-5 reps. Dus als ik jou was zou ik lekker 3x5 gaan doen als 3x3 je niet bevalt. bron; http://www.muscleandstrength.com/workouts/phul-workout

Overigens zou ik ook gewoon de Front Squat doen, omdat een oefening je niet ligt betekend het niet dat het geen efficiënte oefening is. Gewoon jezelf vermannen en de oefening met licht gewicht gaan aanleren.
 
Bedankt voor de reactie's, ik zal gewoon gaan proberen om de front squats aan te leren en de deadlifts op 3x5 te houden. Ik had de front squats eigenlijk al vervangen voor normale squats.

Ik las altijd ook wat extra bodyweight oefeningen in bij upperbody zoals dips en pullups. Ook doe ik een schouder oefening extra omdat mijn schouder wat extra aandacht verdienen. Tot nu bevalt dit schema me wel, de benen power dag valt me het zwaarst haha, het is wel even wennen om squats, deadlift en legpress achter elkaar te doen:)
 
Bedankt voor de reactie's, ik zal gewoon gaan proberen om de front squats aan te leren en de deadlifts op 3x5 te houden. Ik had de front squats eigenlijk al vervangen voor normale squats.

Ik las altijd ook wat extra bodyweight oefeningen in bij upperbody zoals dips en pullups. Ook doe ik een schouder oefening extra omdat mijn schouder wat extra aandacht verdienen. Tot nu bevalt dit schema me wel, de benen power dag valt me het zwaarst haha, het is wel even wennen om squats, deadlift en legpress achter elkaar te doen:)

Dips en pullups zijn zeker nuttig om te doen. Mochten die deadlifts na squats je teveel worden zou je ook een aparte deadlift en squat dag kunnen doen. Maargoed kijk maar eens of dit schema je bevalt! :)
 
Back
Naar boven