Originally posted by ErEf
Te jong is wanneer je hormonaal systeem nog niet uitgegroeid is, en dat kan 21 zijn of eerder of iets later. maar we hadden het niet alleen over jonge broekies, maar we hebben het ook over serieuze gasten die nog niet al te lang trainen, maar die het wel willen maken in bb-land.
Hier ben ik het gewoon niet mee eensEr is niks wat dat kan bevestigen. Alleen de nobele gedachte dat natural beter is en dus langer zal blijven. Dat valt nergens mee te staven. Nogmaals, als jij als natural stopt met trainen en eten voor het lichaam dat je dan hebt, dan atrophieren je spieren tot het niveau van een normale man. En idem geldt dat voor een juicer...
En dat die gasten ver in de 30 zijn.. heel mooi, weet je dat meer dan 80 % van de sporters op high school en college gebruiken? Niet dat ik daar voor ben maar het gebeurd wel.
Ik ben met je eens, wanneer je te jong bent (17 of jonger) er gewoon niet aan denken. Maar wanneer je daarboven al komt en je wilt alles bereiken wat er te bereiken valt in bb. laat je dan heel goed informeren, leer er alles over. En als je dan begint heb je ook de leeftijd ervoor. Maar dat je eerst een hele goede basis moet opbouwen aka je natural grens bereikt moet hebben, vind ik onzin.
Je moet weten wat je aan het doen bent, dat wel.
Weet je er is een tijd geweest dat ik net hetzelfde dacht als jij.
Na enige ervaring in de sport en veel lezen gingen mij ogen echter snel open. Het is vrij simpel, voor hun 21 ste is de meerderheid gewoon niet volledig ontwikkeld en kan je nog altijd meer fout doen dan goed door dan te gaan gebruiken, wat dacht je nu dat als je wettelijk gezien volwassen bent dat je lichaam dat ook is

vergeet die 18 jaar dan maar.
Je testosteron heeft geen extra chemische verhoging nodig in je tienerjaren, je eigen lichaam zorgt op dat moment voor de nodige verhoging, en dat ga jij dan leuk tegenwerken door exogene hormonen in te spuiten. Zal ik eens wat zeggen? Je verpest het voor later, als je ooit nog kinderen wil of een aangenaam coïtusleven op je oudere dagen!
Moet je mij eens uitleggen wat er onzin aan is om eerst en goede basis te hebben? Elke ervaren BB in dit wereldje zal je dat bevestigen, wie ben jij om dat even als onzin af te doen

Hoe lang ben je nu bezig met BB?
Je haalt dingen aan die Big Cat heeft gezegd, zal ik eens wat zeggen.? Big Cat zal nooit goedkeuren wat jij hier komt te zeggen. Als er iemand tegen gebruik onder de 20 is , is hij het wel. En als er iemand voor een naturel basis is, dan is hij het wel.
Waarom moet je wel een goede basis opbouwen? die basis is het belangrijkste in heel je cariere man.
Wat denk je nu ooit iets te gaan bereiken als je enkel en alleen door roids iets opgebouwd hebt?
Die redenering van een natural verliest evensnel zijn/haar spieren dan een juicer dat kan je wel vergeten.
Ik hoor verhalen in mij eigen sportschool van een kerel die ook gedaan heeft zoals jullie zeggen, vroeg beginnen met as, alles chemisch opbouwen en hoeveel wedstrijden heeft ie gewonnen? 1, meer niet... Hij ziet er nu gewoon vet uit, alle chemisch opgebouwde spieren is hij kwijtgeraakt ,kerel is 50 jaar oud, heel zijn jeugd/leven gekuurd maar moest stoppen voor zijn gezondheid.
Hij zag zijn lichaam zo krimpen in de spiegel. Heel véél spijt heeft ie...
Nu als hij tot zijn 20 -25 jaar of later alles natuurlijk had opgebouwd dan was die massa niet verdwenen want dan zat ie nu op ongeveer hetzelfde test gehalte dan wanneer hij de massa opbouwde.
Je weet net zo goed als ik dat ik niet tegen AS gebruik in het bodybuilding ben, heck anders had ik geen appart forum gemaakt op het board. Maar zoals gezegd zijn er heel wat idioten die maar doen waar ze zin in hebben, juist door goede voorlichting op dit forum willen we daar iets aan doen.
heel jammer dat ik dan van een eigen mod het tegenovergestelde moet horen van wat de essentie is van heel dit board... het staat zelfs in de huis regels op dat board...
De laatste tijd zie je echter meer en meer de Mr X mentaliteit...misschien omdat hij nog altijd vrolijk kan posten op andere forums...?