MuscleMeat

Piek van zinloos geweld in Amsterdam

Bezoekers in dit topic

Guillermo

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.561
Waardering
0
Amsterdam gaat gebukt onder een explosie van zinloos geweld. Afgelopen maand vonden tal van incidenten plaats waarbij slachtoffers vaak vanuit het niets zwaar werden mishandeld door jongeren van Noord-Afrikaanse (Marokkaanse) komaf. Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat er inderdaad sprake is van ''een piek'', maar dat er vooralsnog geen reden is het beleid te wijzigen: ''De daders moeten worden opgepakt en bestraft en daar zijn politie en justitie volop mee bezig. Dit is geen overlast meer, maar crimineel gedrag.''

Het is bekend dat er in de hoofdstad zo'n honderd groepen jongeren de stad onveilig maken. De laatste jaren zijn allerlei projecten gestart om deze reljeugd in toom te houden. Politiegegevens van de afgelopen maand leveren echter een forse reeks incidenten op waarbij slachtoffers bijvoorbeeld 'zomaar' van hun fiets worden getrokken en mishandeld.

Zo werd deze week in Osdorp een 21-jarige man door zes jongeren van zijn fiets getrokken en in elkaar geslagen en geschopt. De jonge mannen gingen er vervolgens vandoor in een donkere Volkswagen Golf. In de Jan Tooropstraat werd deze week een 27-jarige man door tien jongeren de vernieling in getrapt voor een mobiele telefoon. En zelfs ambulancemedewerkers en een arts ontkwamen niet aan het geweld. Zij werden door twintig knapen belaagd in zwembad De Mirandabad

De politie zegt dat mogelijk het warme weer van de laatste dagen een oorzaak is van de geweldshausse. Bekeken wordt of er sprake is van een trend en of het in bepaalde gebieden erger is.

Brok: fok.nl

Een paar rotte appels..... toch.... ??
 
Een paar rotte appels.... een hele rotte generatie, wat is het verschil?
 
Waaw, gebeurt hier ook elke dag, niks speciaals aan...
Kloteboel, ****ed up gasten, maar je kan er niks tegen beginnen,
"want ze lijke toch allemaal op elkaar", damn...
Dat stopt nooit meer hoor...:(
 
Armageddon.
 
Ik hoor wel vaker dit soort dingen over Amsterdam, dan ga je toch nadenken wat voor een zwak bestuur daar is.


"Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat er inderdaad sprake is van ''een piek'', maar dat er vooralsnog geen reden is het beleid te wijzigen"

Tja... zegt genoeg.
 
En toch zit ik te denken aan verhuizen naar A'dam toe...

die rotte appels moeten geruimd worden net als pluimvee met die gekke kippenziekte! [of whatever et was]
 
Probleem is dat dat volk vaak in grote groepen bij elkaar is, zodat je er ook niet zomaar tussenspringt.
 
Dat denke jullie, ze lopen heus niet in groepen van 20, valt te veel op.
Ze zijn maar met 6-7 meestal, dus big BBers, maak zelf groepjes van 4 en doe een citytrip naar A'dam,...
 
Jonko zei:
En toch zit ik te denken aan verhuizen naar A'dam toe...

die rotte appels moeten geruimd worden net als pluimvee met die gekke kippenziekte! [of whatever et was]

De betuwelijn gaat naar het oosten, lets start a new genocide.
 
Dit zijn dus de rotte appels waar iedereen het over heeft
Jammer genoeg ga ik niet bij a'dam werken
 
de hiphop cultuur he, niets dan miserie mee.
 
spiertje16 zei:
Dit zijn dus de rotte appels waar iedereen het over heeft

Het lijkt er wel op of er alleen maar rotte appels zijn.
 
CoD zei:
Het lijkt er wel op of er alleen maar rotte appels zijn.
Gaan we weer :rolleyes:
Ja wat jij wil, het zijn allemaal rotte appels jaja tis jouw dag vandaag
 
Hele boomgaard is verrot, kappen maar.
 
Ik ken anders allochtonen (irakezen, marokkanen, turken etc.) waar ik mijn leven voor zou geven. Deze mensen tonen mij dat hun ook normaal kunnen zijn. Deze trainen allemaal op de sportschool en zijn stuk voor stuk zo beleefd als Beatrix haarzelfe.
 
De politie zegt dat mogelijk het warme weer van de laatste dagen een oorzaak is van de geweldshausse.

:roflol: is dit serieus?
 
Corazon zei:
:roflol: is dit serieus?

Is vrij standaard hoor, meer van dit soort voorvallen bij warm weer. Het slaat bepaalde personen dan letterlijk in de bol.
 
Ja dat heb ik ook van agenten begrepen. Als het warm weer is dan slaat de val sneller in de pan. Mensen zijn veel snel geïrriteerd
 
EricR zei:
Is vrij standaard hoor, meer van dit soort voorvallen bij warm weer. Het slaat bepaalde personen dan letterlijk in de bol.

Raar, ik ben juist veel relaxter bij warm weer :D.
 
Back
Naar boven