AndroidHealthClinic

Pieter68' s log

Bezoekers in dit topic

Lekker knallen weer Pieter!
 
Train gisteren woensdag 9/01

Opwarming aan het squatrek gedaan (het was vrij en ipv op de fiets te gaan zitten, direct doorgelopen en rek ingepalmd :D)

Squat 5 x 60
5 x 65
5 x 67,5
5 x 67,5
Military Press 5 x 30
5 x 32,5
5 x 35
5 x 37,5
RDL 5 x 70
5 x 70
5 x 75
5 x 80
Cardio loopband 20min

Vlot, korte rustpauzes, no problemo ! Later thuis in de zetel de benen wel :fire::fire:

:wave:
 
Haha zo herkenbaar v.w.b. het squatrack! Zodra ik zie dat hij vrij is als ik de gym binnenkom weet ik niet hoe snel ik er moet zijn om hem in te pikken!
 
Haha zo herkenbaar v.w.b. het squatrack! Zodra ik zie dat hij vrij is als ik de gym binnenkom weet ik niet hoe snel ik er moet zijn om hem in te pikken!

Echt hé :D

nb: zeker na de afgelopen maanden ... het kan nog steeds heel druk zijn, want de "jeugd" is er nog als ik toekom op maandag en vrijdag...
 
Haha zo herkenbaar v.w.b. het squatrack! Zodra ik zie dat hij vrij is als ik de gym binnenkom weet ik niet hoe snel ik er moet zijn om hem in te pikken!

Meteen je territorium afbakenen! :punch:

Pieter68 : Ik neem de voorbije pagina's nog even door van je log en lees dat je regelmatig ziek bent geweest (bronchitis enzo) en in mijn log lees ik daarnet dat je opnieuw niet 100% bent. Is er al geweten hoe het komt dat je weerstand minder is of is het gewoon brute pech? Alvast beterschap!
 
Train gisteren woensdag 9/01

Opwarming aan het squatrek gedaan (het was vrij en ipv op de fiets te gaan zitten, direct doorgelopen en rek ingepalmd :D)

Squat 5 x 60
5 x 65
5 x 67,5
5 x 67,5
Military Press 5 x 30
5 x 32,5
5 x 35
5 x 37,5
RDL 5 x 70
5 x 70
5 x 75
5 x 80
Cardio loopband 20min

Vlot, korte rustpauzes, no problemo ! Later thuis in de zetel de benen wel :fire::fire:

:wave:

Is de heropbouw niet wat te laag ingezet? 67.5kg als topset, terwijl je ervoor 100+ voor reps deed ...
 
Is de heropbouw niet wat te laag ingezet? 67.5kg als topset, terwijl je ervoor 100+ voor reps deed ...

Mja, misschien wel...
redenering was, 2x ziek geweest op korte termijn + daarna niet deftig getraind tot kerst, en dan weer dikke week-en half stil gelegen...
dus uit voorzichtigheid laag ingezet

Vond gisteren de DL ook al heel licht en denk eraan sneller te verhogen...

De MP, BP en Row zijn anders wel zwaar genoeg...
 
Mja, misschien wel...
redenering was, 2x ziek geweest op korte termijn + daarna niet deftig getraind tot kerst, en dan weer dikke week-en half stil gelegen...
dus uit voorzichtigheid laag ingezet

Vond gisteren de DL ook al heel licht en denk eraan sneller te verhogen...

De MP, BP en Row zijn anders wel zwaar genoeg...

de eerste 2 trainingen kan/kon je inderdaad wat rustiger aandoen, maar ik zou daarna toch minstens weer op 70% starten
 
Eens kijken wat ik morgen dan ga doen...
 
Training zo aangepast dat ik binnen 3 weken op volgende ga zitten:

Squat: 100
Bench: 80
Row: 70
Dead: 110
Military: 50

Ben benieuwd of ik het ga halen :p
 
Is de heropbouw niet wat te laag ingezet? 67.5kg als topset, terwijl je ervoor 100+ voor reps deed ...
+1
Mja, misschien wel...
redenering was, 2x ziek geweest op korte termijn + daarna niet deftig getraind tot kerst, en dan weer dikke week-en half stil gelegen...
dus uit voorzichtigheid laag ingezet
Niet te voorzichtig hoor, je kan echt wel iets hebben :p
 
Hahaha, bedankt voor het vertrouwen in mij allemaal, ik twijfel wel hoor :o

Ik weet dat training bij mij een gunstig effect heeft op het "sterker" zijn, maar niet-trainen véél sneller effect heeft... het gaat zo snel weg dat sterker zijn, en het is steeds een struggle terug op niveau te geraken :huilen:
 
Is ook een mind-set Pieter. Pak anders wat hoger en doe eerst bijvoorbeeld een single? Dan kan je kijken wat je nog kan qua gewicht.
 
Hahaha, bedankt voor het vertrouwen in mij allemaal, ik twijfel wel hoor :o
niet twijfelen...... als echt blijkt na een stevige training dat je je longen eruit hoest of een hele week gammel bent, is het vroeg genoeg om een tandje lager in te steken :p
 
Ik heb een extra rozijnenbol mee om op te eten in de trein, als pre-workout, de training wordt doordouwen, komt wel goed :thumb::D
 
Just for the fun of it, eens een grafiekje met mijn gewicht, ben er vorig jaar in april mee begonnen:

upload_2019-1-11_11-27-43.png


Trendlijn is gezet en de dipjes afgelopen maanden zijn duidelijk te zien.
Hopelijk hou ik nog wat over van het "bulken"...

Wat denken jullie ?
 
Ik hou van dit soort grafiekjes :)
Je bent nu weer op het gewicht van april, is dat weer met evenveel vet, of denk je toch wel dat er een mooie spierwinst is gemaakt in een klein jaar?
 
Aha, da's een moeilijke hé...

Eerlijk gezegd zal het nooit goed genoeg zijn :D maar da's iets wat we allemaal hier wel hebben zeker... daarom dat we trainen en aan BB doen

Dit gezegd zijnde, in de zomer had ik nog wat verder of beter kunnen cutten, want stond nog echt niet droog, maar als ik mijn gewicht zie zakken richting 80 kilo voor 1m90 dan vind ik dat verschrikkelijk, de gedachte allen al, dan vind ik mezelf echt een pannelat :eek: (ik woog vroeger 72 kilo en dat wil ik echt niet meer !)

Nu, deze winter... met de feestdagen heb ik er echt niet naar gezien, en ook niet bijgehouden qua ratio, ben ik snel vet/vocht op de buik bijgekomen, dat ik afgelopen week en half toch weer goed gekregen heb.
Verder ben ik wel "sterker" (met squats toch mooi tot 5x115 gegaan als max) dus ja, daar zijn gains gemaakt. De komende weken/maanden terug opbouwen, en dan ook proberen de BP te verbeteren... maar dat is afwachten want kleine kwaatltjes als pijn in schouder/elleboog hebben de neiging snel de kop op te steken...

Lichamelijk dan: ik vind het nog niet goed... als ik in de spiegel zie wil ik graag voller/buffer zijn maar ik zet snelle vocht/vet aan dan spieren denk/vind ik en het bulken lukt mij niet echt goed que regeling van mijn voeding...

Mijn vrouw en dochter vinden dan weer wel dat ik groter en breder ben geworden, maar ik zie het niet... :o

Misschien dat mouss wel al verschil ziet tegen vroeger, die zag mij als beginner starten in de gym, en heeft mij ook afgelopen zomer op het strand zien flaneren op Ostend Beach :p

Zoals HillR ook al schreef, the struggle is real...
 
Vind mezelf ook geen echte of goeie BB :o
 
Back
Naar boven