Fitness Seller

Pijn aan borst en rug (pectus excavatum?) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Angelus

Gargantuan Beast
10 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
31.441
Waardering
3.488
Lengte
1m86
Massa
100kg
Vetpercentage
8%
Soms als ik getraind heb, voel ik pijnlijke steken/druk op mijn borst en aan mijn rug (ongeveer ter hoogte waar mn hart zit) als ik diep inadem. Normaal gezien valt het allemaal wel mee en heb ik er niet zoveel last van, maar vandaag is het wel ****ing irritant pijnlijk:mad: (en ik heb gisteren nieteens borst getraind:D)

heb een zeer lichte vorm van pectus excavatum, en ik had ooit eens gelezen dat bij mensen met pectus het borstbeen op de longen of het hart kan drukken.

Zou mijn pijn daaraan te wijten zijn, of kan het nog ergens anders aan liggen? En zijn er hier mensen met pectus die hier ook soms last van hebben?

edit: en het gekke is, ik had rond 18uur gedaan met trainen en de pijn begon pas gisteravond rond 22u
 
Laatst bewerkt:
Misschien zeggen welke oefeningen je gisteren wel gedaan hebt? Ik ga je sowieso niet kunnen helpen, maar lijkt mij toch geen overbodige informatie.
 
squat, milpress, deadlift, dips, cgbp en pull ups
 
squat, milpress, deadlift, dips, cgbp en pull ups

dips is wel voor borst, cgbp ook, maar ik vermoed dat de dips het deden. Ik voelde gisteren ook steek rond mijn borstbeen, voelde als binnenkant borst maar daar is zo'n hype rond dat ik het niet zo verwoord :o
 
Is het een constante pijn? Een hoe erg is de pijn vergelijk het is met iets
Het kan zijn dat er gewoon te veel druk op je borstkas heeft gestaan en je iets verrekt hebt en dat kan blijven als je door blijft trainen.
 
Laatst bewerkt:
Is het een constante pijn? Een hoe erg is de pijn vergelijk het is met iets
Het kan zijn dat er gewoon te veel druk op je borstkas heeft gestaan en je iets verrekt hebt en dat kan blijven als je door blijft trainen.

enkel als ik mn bovenlichaam te fel draai of te diep inadem voel ik het. En tis moeilijk te vergelijken met iets, het doet vanbinnen pijn, niet aan het oppervlak, gewoon alsof er iets drukt op mn borstkas.
 
Ik was net op een site waar precies al jouw klachten stonden kan het alleen ff niet meer vinden :P
 
Het is wel zo dat -afhankelijk van de mate van je PE- de borstspieren en aanhechtingen etc. sneller overbelast kunnen raken dan bij mensen zonder PE. Ze zijn door die afwijking doorgaans minder flexibel.

Ik heb zelf ook een redelijke vorm van PE en heb bijvoorbeeld 4 tot 5 dagen na het trainen van de borst nog spierpijn.
 
Back
Naar boven