Fitness Seller

"Pijn" aan Borstbeen(sternum) bij dippen en erna

Bezoekers in dit topic

Ectrizz

Novice
Lid geworden
25 dec 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Beste Bodybuilders,

Ik ben reeds begonnen aan dips en maakte snel progressie. Eerst kon ik geen 4 dips met mijn lichaamsgewicht maar na 2 weken deed ik al dips met 10kg extra voor 8 reps. Mijn vorm was goed. Maar ik werd 3 dagen geleden wakker met een pijn in mn borstbeen. Als ik nu probeer te dippen voelt het alsof ik mijn borstbeen "scheur/breek". Heeft iemand dit eerder gehad of heeft er last van? Gaat dit vanzelf over en moet ik voorlopig geen dips meer doen tot de pijn weg is? Ik voelde altijd al een druk op mijn borstbeen bij het dippen maar toen trainde ik er doorheen want het deed geen pijn en was naar mijn mening normaal. Maar nu als ik probeer te dippen doet het gewoon pijn.
Geen last van mijn schouders of andere gewrichten, alleen mijn borstbeen.
Ben 19 dus misschien is mijn ribbenkast nog niet uit gegroeid en komt het daardoor?
Of het is gewoon de groei van mijn borstbeen die uitzet?

Graag hoor ik een oplossing hiervoor :)

groetjes,
Leslie
 
Eerst kon ik geen 4 dips met mijn lichaamsgewicht maar na 2 weken deed ik al dips met 10kg extra voor 8 reps

je hebt zelf al het antwoord gegeven ,

je wilt te snel teveel ,

als je zo doorgaat zit je over een paar maanden gedemotiveerd thuis

met een overbelast lichaam
 
je hebt zelf al het antwoord gegeven ,

je wilt te snel teveel ,

als je zo doorgaat zit je over een paar maanden gedemotiveerd thuis

met een overbelast lichaam
Onzin, sternumpijn bij dippen is een gekend fenomeen.

Zou het dippen voor nu laten, hoe laag ge je trouwens wanneer je dips doet?
 
haal je dat uit je eigen trainingservaring (wat ik betwijfel)of ben je zo'n YouTube wetenschapper,


echte sternumpijn kan vele oorzaken hebben (hart ,longen,maag )
 
Laatst bewerkt:
uit eigen ervaring of ben je ook zo'n YouTube wetenschapper
Hoezo is sternumpijn vlak na het dippen een teken van overbelasting? Overbelasting van zijn lichaam wat? Hij heeft voor de rest niks. Is gewoon geen logische oorzaak-gevolg.
En ja ik ken mensen die hun borstbeen hebben naar de klotengedipt. Daarom vroeg ik ook hoe laag hij ging. Maar ik snap niet wat eigen ervaring hiermee te maken heeft.
 
zucht...


Ik voelde altijd al een druk op mijn borstbeen bij het dippen maar toen trainde ik er doorheen

Eerst kon ik geen 4 dips met mijn lichaamsgewicht maar na 2 weken deed ik al dips met 10kg extra voor 8 reps



en verder kan sternumpijn vele oorzaken hebben ,moet je denken aan maagklachten ,hartklachten ,longklachten enz


maar aangezien TS pas 19 en een beginner is zou ik in dit geval gokken op je lichaam verneuken door te snel progressie willen maken,

want op YouTube roepen ze toch ook altijd no pain no gain :roflol:
 
zucht...








en verder kan sternumpijn vele oorzaken hebben ,moet je denken aan maagklachten ,hartklachten ,longklachten enz


maar aangezien TS pas 19 en een beginner is zou ik in dit geval gokken op je lichaam verneuken door te snel progressie willen maken,

want op YouTube roepen ze toch ook altijd no pain no gain :roflol:
Ik ben het niet oneens met je dat dat wel heel snel progressie is. Op 2 weken je borstbeen naar de kloten helpen met dips is een kunst. Maar de reden is waarschijnlijk dat hij geen dips kan doen zonder sternum pijn. Zonder het volume en intensiteit van zijn schema, zijn uren slaap en zijn voorgeschiedenis aan blessures te kennen is het imo gewoon moeilijk om overbelasting te preken.
Justmy2cents. Hoe dan ook zou ik stoppen met dips voor nu.
 
Back
Naar boven