AndroidHealthClinic

Pijn aan mijn botten bij cardio.

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
De laatste tijd gaat het niet zo goed met me cardio, ik krijg heel snel last van pijn in mijn botten die in me onderbenen zitten, stekende pijn dus. En ook last van verzuring ( pomp? ) in mijn onderbenen...en dit is na 7-8 min rennen...

Bij steppen/fietsen krijg ik verzuring in mijn bovenbeen, die houd er dus ook snel mee op, roeien moet ik nog proberen.

Weet iemand hier wat op?

ja... voldoende rust nemen na de training en er daarna weer hard tegenaan gaan. Ik ben zelf een half jaar geleden begonnen met hardlopen en in het begin was dat voor me benen echt geen pretje. Nu heb ik na 1,5 uur nog nergens last van :D Je lichaam moet er gewoon nog aan wennen en zich er aan aanpassen.

Good luck

edit: een goede warming-up kan btw ook wonderen doen

Ik heb dat ook een tijdje gehad en toen heb ik het een keer aan mijn gym leraar op school gevraagd en volges hem waren het je spieren die teveel druk uitoefende op je botten ofzoiets.Maar toen heb ik gewoon een tijdje bijna geen cardio meer gedaan en toen weer rustig aan begonnen en toen ging het vanzelf weer over...

Bij roeien, met goede techniek zullen je benen al na 3 of 4 minuten volgelopen zijn, maar voordeel is wel dat het voor de rest zo goed als non impact is. Alleen doe het op een Concept2, andere apparaten zijn voor goede techniek niet geschikt.

idd is meestal in het begin zo (had ik ook) maar na een tijdje gaat het over...

Je moet zoiezo doorlopen/fietsen als je verzuring krijgt,
want je moet daardoor heen, gaat vanzelf weer weg.
Als je last van je botten krijgt (bedoel je niet gewrichten ?)
dan moet je effe een tijdje rustig aan doen tot het weg is,
dan kan je daarna wel weer in volle kracht verder ;)

Terug
Naar boven