Fitness Seller

Pijn aan mn biceps femoris... denk ik..

Bezoekers in dit topic

Jitsu

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
69
Waardering
2
Hallo allen,

Zojuist tijdens het trainen voel ik vanuit het niets een tintelend brandend gevoel net onder mijn rechterbil. Niks aan de hand denk ik, train rustig verder, voel de pijn ook niet toenemen...

Nu een uurtje later blijf ik pijnscheuten voelen die af en toe doorstralen naar mijn kuit en zelfs mijn enkel en voet. Vooral als ik mijn been strek neemt de pijn erg toe. Het heeft iets weg van een combinatie van spierpijn en een lichte kramp.

Ik neem aan dat iemand hier wel weet welke spier het dan betreft. Aan de hand van plaatjes op internet gok ik de biceps femoris, maar die gebruik je juist als je je been kromt meen ik (toch?).

Is het normaal dat dit soort pijn uitstraalt, en heeft iemand advies over rust houden, rustig trainen of zelfs richting de dokter gaan???

Ik was overigens niet eens mijn benen aan het trainen, maar mijn bovenlichaam met dumbbells. De pijn schoot er in toen ik een gewicht wilde oppakken, dus met het pijnlijke been gebogen stond. Het gewicht zelf had ik toen niet eens beet, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

Hoop dat ik het zo een beetje helder en volledig heb omschreven, als jullie nog meer moeten weten hoor ik het graag. Alvast enorm bedankt!!!
 
ik denk dat er iets met je hams is, omdat je gebogen stond en daarvanuit in een soort verkeerde deadlift je gewicht ging heffen
 
epic self-diagnosis.

Kijk of het beter wordt binnen een week, zoniet? Dokter.
 
ik denk dat er iets met je hams is, omdat je gebogen stond en daarvanuit in een soort verkeerde deadlift je gewicht ging heffen

biceps femoris is onderdeel van je hams.


Eens met supreme, kijk het ff aan man
 
Bedankt voor de reacties.

Nu, drie dagen later, heb ik nergens last meer van. Vast de meest voorkomende minst vervelende blessure aan je hamstring, maar had er nog nooit enige last van gehad ;).

Zo, nu weer verder met trainen...
 
Back
Naar boven