XXL Nutrition

Pijn aan onderarm (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Schrimpie

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
61
Waardering
0
ik heb net Barbell Curls gedaan met een EZ curl bar, maar de spier in mijn rechter onder-arm doet opeens behoorlijk pijn.
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan komen ?
En hoe ik dit op kan lossen ???
 
Wel , aangezien je leeftijd train je waarschijnlijk nog niet lang. Misschien is het nog een iets achterliggende spier. Train je je onderarmen apart van andere spiergroepen?
 
Wel , aangezien je leeftijd train je waarschijnlijk nog niet lang. Misschien is het nog een iets achterliggende spier. Train je je onderarmen apart van andere spiergroepen?
nee deze train ik niet apart.
En volgens mij zijn mijn onder arm spieren nog redelijk gespierd in verhouding met de rest.
 
Misschien een beetje overzet, even rusten en gaat normaal wel vanzelfs over.
 
nee deze train ik niet apart.
En volgens mij zijn mijn onder arm spieren nog redelijk gespierd in verhouding met de rest.

Kan ook zijn dat je de oefening verkeerd uitvoert.

' Just like a normal barbell curl, but with an EZ Curl bar. Position your hands so they are on the curve that allows your palms to face inward toward one another. As always, perform this exercise in a slow and controlled fashion, flexing both biceps at the peak of the movement for a one-count. Return to the start position and repeat. '
 
onderarm of ellebogen ?
 
Overzet ?
En even rusten is tot wanneer ongeveer ?:rolleyes:
Luister naar je eigen lichaam. niemand hier kan inschatten wanneer jouw pijn in je onderarm weg is en het weer verstandig is om te trainen, dat kan alleen jij ;)
 
Luister naar je eigen lichaam. niemand hier kan inschatten wanneer jouw pijn in je onderarm weg is en het weer verstandig is om te trainen, dat kan alleen jij ;)
Ok, Nou maar hopen dan dat het snel over gaat.
Heb net mijn EZ Curl Stang binnen :D dus zat niet echt te wachten op zoiets.
 
Nou, ik zal wel geluk hebben gehad of iets.
Ik voel het nu al niet meer steken in m'n arm.
Nog even vandaag niks doen en dan morgen weer beetje belasten, en kijken hoe het gaat.
 
Nou ik heb nog alleen last van mijn rechter onder arm als ik ga barbell Curlen.
Voor de rest met andere oefeningen niet.
Wat zou ik nu doen ?
 
ook niet slim om de volgende dag al terug die spier te belasten. Laat er dan op z'n minst toch een dag tussen ....
 
ook veel last van gehad een tijd geleden.
Aan de binnenkant vanje onderarmen toch?
Ik zou ff alleen hammercurlen en verder compounds zoals bentoverrows enzo voor biceps doen.
 
ook veel last van gehad een tijd geleden.
Aan de binnenkant vanje onderarmen toch?
Ik zou ff alleen hammercurlen en verder compounds zoals bentoverrows enzo voor biceps doen.
het is inderdaad de binnenkant.
Ja bent over rows doe ik al.
Maar gaat dit na een tijdje weer over of moet ik hiermee naar de huisarts of zo gaan.
 
het is inderdaad de binnenkant.
Ja bent over rows doe ik al.
Maar gaat dit na een tijdje weer over of moet ik hiermee naar de huisarts of zo gaan.

gewoon ff ontzien een aantal weken. Met dumbbell curls heb je het als het goed is ook niet zon last van het is puur de barbell curl toch?
 
gewoon ff ontzien een aantal weken. Met dumbbell curls heb je het als het goed is ook niet zon last van het is puur de barbell curl toch?
Ja alleen de barbell curl, Is wel raar dat ik dit heb want ik speel ook hockey dus mijn onder arm is best gespierd.
En zou ik dit toch eigenlijk ook aan moeten kunnen.
Maar ik zal idd wel even een paar weken rust houden en Bent over barbell rows doen enz..
 
Het heeft te maken met je bicep. Ik heb ook een blessure opgelopen door deze ez bar.
Komt de pijn wanneer je de EZ bar loslaat?

zo ja, dan is het de aanhechting van je bicep op je onderarm bot. Ik zou als ik jou was even een weekje stoppen en wat ontstekingsremmer gaan slikken voordat het chronisch word.
 
Back
Naar boven