Fitness Seller

pijn aan onderrug.

Bezoekers in dit topic

dekerel

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
585
Waardering
73
Lengte
1m79
Massa
90kg
goedeavond allemaal,

ik heb sinds 2dagen erg last van pijn aan mijn onderrug.

ik heb 2maanden niks gedaan qua cardio en ben deze week weer gestart met hardlopen, misschien dat het hier door komt? ik heb een holle rug ook, dus misschien is er een verband.

ook gebruik ik sinds 8 dagen roa, en er staat in de bijsluiter dat zwaar tillen wordt afgeraden. toch zie ik veel mensen die het gebruiken hier op t forum gewoon door trainen, wat vinden jullie hiervan?
graag advies, en alvast bedankt
 
ga naar de doktor als je er erg veel last van hebt, wij kunnen toch niet zien wat je hebt. Door wat harlopen kan het niet komen, heb je deadlift of iets gedaan?
 
nee heb rug deze week nog niet gehad, ik zeg toch niet dat je moet zien wat er is, maar misschien heb jij ook last gehad van zulk soort bijwerkingen bij roa, of bij beginnend hardlopen.
 
Heb je goede loopschoenen?
Ik heb _altijd_ last van mijn onderrug voor dagen lang na dat ik ga lopen omdat ik simpelweg slechte loopschoenen heb die de schokken niet opvangen, kruipt allemaal lekker in m'n onderrug :(
 
verkeerde houding lijkt me het probleem hier door overamtige holling van je rug vangen je onderste wervels een groter percentage van de schok op dat gecombineerd met slechte loopschoenen kan je inderdaad wat pijn bezorgen. Tevens kan het izjn dat je looptechniek verkeerd is tot verdere mogelijk heden behoren een soliose of andere rugvergroeiing.

Huisarts is key here
 
ik zou eens een bezoekje brengen aan de podotherapeut. veel mensen met platvoeten of iets van dezelfde aard krijgen last van hun onderrug
 
Als je last hebt van je onderrug (zwakke onderrug) moet je de onderrug trainen en versterken!
 
Back
Naar boven