AndroidHealthClinic

Pijn aanhechting (SCHOUDER/ARM) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Pffff, daar heb je het weer.. Mn oude vijand is teruggekeerd.. De stekende pijn aan mn aanhechting van mn voorstedelts aan mn arm... Krijg het vooral bij de peckdeck (pecs) en bij de lateral raises (delts)... KEnt er iemand deze blessure? Iemand ervaring mee? Spierverreking is 1, maar aan een aanhechting, is meestal meer dan 2.. Is mijn bb'ing carriere ten einde?

Misschien BCAA's aanschaffen? Iemand raad, mn levenspassie staat hier op het spel...

Een wanhopige Bracke :sad:
 
Originally posted by Bracke
Pffff, daar heb je het weer.. Mn oude vijand is teruggekeerd.. De stekende pijn aan mn aanhechting van mn voorstedelts aan mn arm... Krijg het vooral bij de peckdeck (pecs) en bij de lateral raises (delts)... KEnt er iemand deze blessure? Iemand ervaring mee? Spierverreking is 1, maar aan een aanhechting, is meestal meer dan 2.. Is mijn bb'ing carriere ten einde?

Misschien BCAA's aanschaffen? Iemand raad, mn levenspassie staat hier op het spel...

Een wanhopige Bracke :sad:

Ik heb net hetzelfde voor met m'n rechterschouder, word erger als m'n arm een tijd heeft stilgelegen.
 
Re: Re: Pijn aanhechting (SCHOUDER/ARM)

Originally posted by bart82


Ik heb net hetzelfde voor met m'n rechterschouder, word erger als m'n arm een tijd heeft stilgelegen.

Erg niet waar? Wat een klotetoestand :( Ik ga volgendeweek es een keer naar de sportdokter, hij weet mis raad.. Hopelijk...
 
Of ik nou rug, triceps of schouders train 9 van de 10 keer heb ik pijn in mijn rechter schouder. Soms is die pijn zelf zo erg dat ik 2weken mijn boven lichaam niet kan trainen.
Ik heb gekeken of er iets voor te vinden was maar heb nog niets gevonden, tot die tijd smeer ik mijn schouder in met een créme (midalgan) dat is warm en weldadig bij:

- vermoeide overbelaste spieren
- stijve koude spieren en gewrichten
- vastzittende spieren.

en ik slik de hele dag door Ibuprofen. (tot 1200mg)
 
Probeer een glucosamine 500 mg, 3 maal daags één tablet en je zult zien, met een beetje rust en gebruik van deze tabletten dat het weg zal gaan.
Het heeft bij mij in iederval geholpen.
 
Originally posted by ccnp
Probeer een glucosamine 500 mg, 3 maal daags één tablet en je zult zien, met een beetje rust en gebruik van deze tabletten dat het weg zal gaan.
Het heeft bij mij in iederval geholpen.

Is dat een supplement of een medicijn? Kan het aan mn sportdokter voorleggen iig.. Bedankt voor de tip ;)

Iemand ervaring met BCAA's??
 
@ Bracke

hoe reageer je op palms-in press?

probeer i.p.v. de gewone "lateral raises" eens "lying lateral raises", veel minder belastend voor je schoudergewrichten.

Ik ben ook gestopt met "front raises", kon ik ook niet meer houden.
 
Glucosamine! Ben er erg over te spreken.
In ieder geval dokter nog eens een bezoekje brengen en goed je lijnzaadolie slikken. Verder .. tja ... rusten :( :rolleyes:
 
Originally posted by Vince
Glucosamine! Ben er erg over te spreken.
In ieder geval dokter nog eens een bezoekje brengen en goed je lijnzaadolie slikken. Verder .. tja ... rusten :( :rolleyes:

Lijnzaadolie??? IS dat iets voor de vogeltjes of wat?:p
 
Je zegt dat je er last van hebt tijdens de pec deck en lateral raises. Hoe zit het met bicepoefeningen?

Het kan zijn dat je Supraspinatus "ingeklemd" wordt en dat voel je dan.(vooral tijdens de genoemde oefeningen)

Weet niet precies wat je er aan kan doen, wel dat je die oefeningen moet vermijden. Je kunt de lateral raise ook met je duimen omhoog doen.

Waarschijnlijk kan BOS je meer vertellen.
 
Originally posted by maniac
Je zegt dat je er last van hebt tijdens de pec deck en lateral raises. Hoe zit het met bicepoefeningen?

Het kan zijn dat je Supraspinatus "ingeklemd" wordt en dat voel je dan.(vooral tijdens de genoemde oefeningen)

Weet niet precies wat je er aan kan doen, wel dat je die oefeningen moet vermijden. Je kunt de lateral raise ook met je duimen omhoog doen.

Waarschijnlijk kan BOS je meer vertellen.

Heb er wat over opgezocht en denk dat het tenditis is... :( maw een ontsteking aan de aanhechting tussen deltaspier en het bot..

Kkom ook juist van de sportdokter, hij meent hetzelfde te zeggen. Goed rusten, desbetreffende oef vermijden, goed opwarmen bij schoudertraining, goed eten, de spier warm houden, steunverbandje aandoen.. Maar ook rekken tijdens de oefeningen.. Ik moet een of andere bep rekoefening uitvoeren voor de spier te strekken.

Dat steunverbandje lijkt wel lekker te helpen.. Het geeft steun raar maar waar:rolleyes: en het is lekker warm.. Hopelijk een genezende bracke, want mn sport wil ik niet zomaar opgeven ;)
 
Sterkte ermee Bracke!!!

Ennuh niet meteen weer fanatiek beginnen als je geen last meer hebt he:D
 
Shit ik heb juist hetzelfde probleem man! ik wou juist een nieuwe topic hiervoor starten maar thanks to bracke hoef ik dit niet meer.

Normaal gezien heb ik nooit een blessure, vroeger toen ik nog een noob was trainde ik zonder opte warmen en ondervoeding natuurlijk, toen ik had ik altijd pijnlijke polsen wanneer ik iets oppakte of gewoon teruglegde. (na een 2 weken rust en steunbandjes was dit verholpen, natuurlijk daarna altijd goed opgewarmd).

Maar nu is het erger, ik warm altijd maar toch heb ik pijn in mn linkerschouder wanneer ik lateral raises doe, wanneer ik biceps curls doe... ik heb het alvast aan de apotheek gevraagd en kreeg nurofen. Weet niet of het veel zal helpen, is er nog iets wat ik kan doen om dit pijn zo snel mogelijk weg te krijgen want IK KAN MN BOVENLICHAAM NIET TRAINEN :sob:

PS: heb gehoord dat lijnzaadolie op grote hoeveelheden goed is voor de gewrichten maar ik zit op dieet! Een andere alternatief iemand ?
 
Koop nou glucosamine, het werkt echt, geloof mij nou
 
Originally posted by ccnp
Koop nou glucosamine, het werkt echt, geloof mij nou

en waar kun je dat kopen ?

PS: hier staat er iets over glucosamine dat het je diabetes kan maken op langdurig gebruik, iets van opgemerkt ?
[Link niet meer beschikbaar]

en hoe lang moet ik het gebruiken voordat het gaat helpen ?

tnx!
 
@capricik: Momenteel draag ik al een hele week een strak verband rond mn bovenarm.. 3x per dag fastumgel voor genezing.. Mn arm snackt naar warmte en ondersteuning, vandaar dat ik dat verband uitprobeer. De dokter had het me ook aangeraden. Mn arm/schouder gaat al veeel beter.. Hij voelt nu als herboren. Ik ga toch nog een weekje rusten hoor, elke dag insmeren en goed maseren, lekker warm houden, ondersteuningsverband dragen.. Hoeplijk gaat de blessure over en blijft ze weg..

Ga vanaf nu goed opwarmen, goed rusten, masseren en de oef die de pijn veroorzaken meiden als de pest.. Wat oo kan helpen is om de maand 2 weekjes pauze nemen, dan krijgen de slapende blessures een kans om te genzen volgens mij.. Toc weet ik, dat de blessure nooit voor 100% weg zal gaan.. Het teken dat de blessure er is duidt op een zwakke schakel, een achillespees.. Dus train altijd met in je blessure in je achterhoofd..

capricik, veel herstel gewenst man.. ;) succ6
 
Originally posted by Bracke
@capricik: Momenteel draag ik al een hele week een strak verband rond mn bovenarm.. 3x per dag fastumgel voor genezing.. Mn arm snackt naar warmte en ondersteuning, vandaar dat ik dat verband uitprobeer. De dokter had het me ook aangeraden. Mn arm/schouder gaat al veeel beter.. Hij voelt nu als herboren. Ik ga toch nog een weekje rusten hoor, elke dag insmeren en goed maseren, lekker warm houden, ondersteuningsverband dragen.. Hoeplijk gaat de blessure over en blijft ze weg..

Ga vanaf nu goed opwarmen, goed rusten, masseren en de oef die de pijn veroorzaken meiden als de pest.. Wat oo kan helpen is om de maand 2 weekjes pauze nemen, dan krijgen de slapende blessures een kans om te genzen volgens mij.. Toc weet ik, dat de blessure nooit voor 100% weg zal gaan.. Het teken dat de blessure er is duidt op een zwakke schakel, een achillespees.. Dus train altijd met in je blessure in je achterhoofd..

capricik, veel herstel gewenst man.. ;) succ6

tnx mate :thumb:
 
Ik heb het 4 weken gebruik en in de tweede week merkte ik dat mijn pijn was verdwenen, je kunt het bij een goede drogist kopen , ik heb het bij bodyvitaal gekocht, je kunt het ook kopen bij www.perfectbody.nl
 
Ik heb dat ook en ben daarvoor onder behandeling bij een fysiotherapheut.
Schijnt dat mijn sleutelbeen verschoven is.
Zat eerst bij een andere fysio maar die wist zelf niks van sporten af en had constant jonge meisjes als stagiare die het volgens mij nog niet echt goed konden. ( was niet erg om door die meisjes geholpen te worden en zelf vonden ze het ook niet echt erg ahd ik het idee :D )
Maar heb nu via mijn sportschool een nieuwe fysio gevonden en ga daar nu naartoe.
Het gaat bij mij echt op en af met de pijn de ene periode heb ik er geen tot bijna geen alst van en dan lig ik ineens weer s`nachts wakker.
 
Back
Naar boven