AndroidHealthClinic

Pijn Biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Guys, ik zit met een probleem. De laatste maanden heb ik vaak last van mijn biceps tijdens het trainen hier van. Het gevoel komt vaak al na 1 zwaar setje. Als ik dan een zware set heb gemaakt duurd het ongeveer 10 seconde en dan komt r een pijn opzetten die een beetje lijkt op een zwaar overdreven nog een set pak dan heb ik er tijdens het uitvoeren van de set minder last van maar als ik dan stop, en weer 10 seconde wacht komt die pijn weer opzetten.

Ik dacht eerst dat ik een beetje overtrained zou kunnen zijn (heb biceps op een andere dag als rug een pak ze dus eigenlijk 2 keer per week). Maar vorige week dus niet getrained en vandaag had ik er weer last van :(

Is iemand hier bekend mee (BOS?) of heeft iemand tips?

Ik gebruik niets bijzonders aan supps.
 
Ik had hetzelfde en bij mij was het wel een teken van overtrained zijn. Ik pak de biceps net als jou op een andere dag dan de rug, namelijk op maandag en de rug op woensdag. Afgelopen maandag heb ik niet kunnen trainen ivm m'n elleboogblessure en vandaag had ik dus geen last meer van m'n biceps tijdens chinnen etc...
 
Damnit, dan ga ik me schema maar eens aanpassen...
 
probeer eens voor je gaat beginnen met je biceps te strekken (3x15 sec vast houden)

ik zal als het echt niet werkt na mijn vakantie meer informatie voor je zoeken

hopelijk hoeft het niet (in jou voordeel)
 
Originally posted by TrainingFreak
probeer eens voor je gaat beginnen met je biceps te strekken (3x15 sec vast houden)

ik zal als het echt niet werkt na mijn vakantie meer informatie voor je zoeken

hopelijk hoeft het niet (in jou voordeel)

Relaxed man! Ik ga nu allereerst zorgen dat mijn biceps maar 1 keer in de week aangepakt worden. Dan ff afwachten. Anders zal ik iets anders moeten verzinnen...
 
ja tekken en strekken kan goed helpen.

Als je rug traind en gaat opwarmen, warm je dan ook apart je biceps. Het kan zijn dat je biceps een klap krijgt als je zwaar rug gaat trainen.
Maar ik denk niet dat het veel uit maakt als je bicpes gaat opwarmen, want als je goed je rug opwarmt warmen je biceps ook goed op.

en doet het pijn, gewoon niet trainen die spier groep. Straks wordt het gronisch en ben je verder van huis.

Luister goed maar je eigen lichaam.

sterkte
 
Originally posted by TrainingFreak
ik wou alleen maar helpen hoor

Volgens mij heb je me een beetje verkeerd begrepen trainingsfreak! Mijn reactie was NIET sarcastisch bedoeld maar gewoon serieus, stel het zeer op prijs dat je me probeerd te helpen! Nogmaals, bedankt!!!

Ga ze nu beter opwarmen voor rug, en biceps bij mijn rugschema zetten zodat ik ze maar 1 keer per week train!

Kan het trouwens zijn dat het komt door deadliften? Dan hangt r veel gewicht aan mijn arm en als ik mijn biceps niet vaak genoeg strek kunnen ze dan een beetje oprekken of zo?
 
Volgens mij gebruik je dan het meeste triceps.
Maar dit weet ik niet zeker.
 
Jah ik bedoel eigenlijk ook niet dat ik ze dan gebruik, maar dat r misschien veel spanning op komt te staan omdat r zo aan getrokken word. Misschien moet ik de biceps eerst ff oprekken voordat ik ga deadliften, want anders hangt r ineens veel gewicht aan mijn armen en dat daardoor misschien die biceps aanhechting veel te verduren krijgt...?
 
Back
Naar boven