Fitness Seller

pijn binnenkant ellepijp (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NLGLORY

Novice
Lid geworden
5 nov 2021
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
74kg
Vetpercentage
17%
Goedeavond,

ik heb al enige tijd (2 maanden) echt veel last van mijn onderarmen met bicep oefeningen. Op het begin ook veel last als ik de dumbells los liet. maar nu heb ik bijna met elke bicep oefening pijn aan mijn onderarmen ook na het sporten. Als ik met mijn vingers aan de binnenkant van mijn ellepijp druk heb ik echt gruwelijke pijn. Bij de fysio weten se niet wat het is. heb al alles geprobeerd. weken rust nemen, in dumbells knijpen voor het loslaten, niet in dumbells knijpen niks werkt. iemand die dit probleem ooit gehad heeft ?
 
Ik heb ook enorm last van me onderarmen gehad
Wat voor mij heeft geholpen is elke vorm van onderhandse grip uit me training gegooit op back+bicep dag.
Toen heb ik 2 maanden alleen hammercurls+reverse curls gedaan
En sinds 1 maand doe ik weer regular bicep curls met dumbells & cable curls

tot nu toe geen last van pijn,
maar bij preacher curls blijf ik ver weg, daar is bij mij het probleem ontstaan denk ik.
 
Had ongeveer hetzelfde, was golferselleboog.

Mijn vrouw( masseuse van beroep) heeft het elke dag voor 2 maanden gemasseerd.
Bicep isolatie heb ik er toen uitgegooid .
Nu 6 maand later amper last meer van
 
Had ongeveer hetzelfde, was golferselleboog.

Mijn vrouw( masseuse van beroep) heeft het elke dag voor 2 maanden gemasseerd.
Bicep isolatie heb ik er toen uitgegooid .
Nu 6 maand later amper last meer van
golfers elleboog zou het zeker niet zijn zei de fysio dan zou ik ook meer pijn aan de binnenkant elleboog hebben. het probleem is als ik rust neem word de pijn minder. alleen het komt steeds terug het is echt stekende pijn als ik op de ellepijp druk
 
Denk dat er iets goed overbelast is, gooi je bicep isolatie er is een paar weken uit, en probeer dingen die kracht kosten in het dagelijks leven is met je andere arm uit te voeren en kijk dan of het minder word.
Er is geen remedie tegen overbelasting behalve rust nemen?
 
Klinkt als een ontstoken pees. Zou persoonlijk effe rusten of minderen en focusen op juiste vorm. Kan komen doordat je onderarmen minder ontwikkeld zijn. Hammer curls erbij kan helpen de last beter te verdelen.
 
golfers elleboog zou het zeker niet zijn zei de fysio dan zou ik ook meer pijn aan de binnenkant elleboog hebben. het probleem is als ik rust neem word de pijn minder. alleen het komt steeds terug het is echt stekende pijn als ik op de ellepijp druk
Zo te lezen heb je geen sportfysio? Ik zou eens advies inwinnen bij een sportfysio, kijken of die de mening van jouw huidige fysio deelt
 
Klinkt als een ontstoken pees. Zou persoonlijk effe rusten of minderen en focusen op juiste vorm. Kan komen doordat je onderarmen minder ontwikkeld zijn. Hammer curls erbij kan helpen de last beter te verdelen.
Ja precies. Kan zelfs nog van je telefoon komen, als je die vaak verleerd vasthoudt. Menig telefoon is gewoon te groot voor de gemiddelde hand
 
Ik heb zelf ook heel veel last gehad van de binnenkant van mijn elleboog. Hoe ik het opgelost heb? Begonnen met 2 weken rust zodat de pijn goed weg was, daarna ben ik verschillende grip manieren gaan proberen, met duim, zonder duim, onderhand, overhand, neutral, flink knijpen, weinig knijpen, hook grip enzovoorts. Aangezien de pijn veruit het ergste was na het trainen van rug zocht ik het meteen in mijn manier van vastgrijpen. Na zo een paar weken vanalles geprobeerd te hebben heb ik nu een manier gevonden van grippen die ervoor zorgt dat de pijn weg blijft. Voor mij is dit: met duim, focus op knijpen vanuit de pink en wijsvinger en niet zo hard knijpen dat je de bar probeert kapot te knijpen.

Wat ik ook niet meer doe zijn handstand pushups. De combinatie van die 2 veranderingen hebben bij mij praktisch alle pijn weggehaald.
Ik had het op een bepaald punt zo erg dat ik mijn arm 2-3 dagen lang maar amper kon strekken.
 
Ik heb dit ook gekregen toen ik begon met trainen en overdreven veel biceps trainde.
Ik kan nu zo goed als niet normaal curlen, wel reverse grip en hammer curl, maar de rest moet ik mee oppassen, want dan krijg ik die pijn weer.

Ik kwam er later achter dat die de onderarm versie van "shin splints" is.

Je moet vanaf nu in eerste instantie ALLES vermijden wat deze pijn prikkelt tot het helemaal weg is en daarna niet te gek veel curls doen.
"Touwtje oprollen" op veel tijd zodat je lekker verzuurd werkt ook om de pijn weg te krijgen.
 
Back
Naar boven