XXL Nutrition

Pijn borstpier

Bezoekers in dit topic

Bubs

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
31 mei 2012
Berichten
7.249
Waardering
28.851
Lengte
1m57
Ola!

Sinds dinsdag een zeurende pijn in mijn borstspier links.
Niet het "normale" spierpijn na een training (aangezien het nu al vier dagen aanhoudt), maar echt zeurende pijn bij (zo goed als) alles wat ik doe.
De pijn situeert zich ter hoogte van mijn oksel, ik vermoed een spierscheurtje of zo?
Nu is vooral mijn vraag: wat vermijd ik best de komende tijd, en hoe lang zal dit gaan duren?
Borst trainen is uiteraard een nono, maar voor de rest? Biceps, triceps, rug, schouders,...?

Vandaag benen en buikspieren (waar ik de pijn ook wel voelde) getraind.
Qua cardio heb ik ook best last op de crosstrainer, stepper en tijdens het lopen.
Moet ik dit dan ook vermijden, of kan dat geen kwaad?
En wat met zwemmen? Zondag is normaal zwemdag, maar daar twijfel ik nu dus ook over...

Buh, ik blesseer altijd alles! :fire:
 
Ik ben geen fysio, maar persoonlijk zou ik wat betreft borst gewoon rust houden totdat het weer goed voelt. Verder gewoon trainen wat je wel kunt trainen zolang het geen pijn doet.

Op zich logisch dat je bij een squat het ook gaat voelen aangezien je alles wel aanspant, maar dat moet geen last kunnen lijkt me. Je belast het immers niet heel zwaar.
 
Train je al lang? Denk je aanhechting. Gewoon ff rust
 
Echt krachttraining pas een maand of 3.
Ervoor wel al fitnessen en wat lichte spierversterkende oefeningen, maar niet in de mate dat ik het nu doe :)
 
Ola!

Sinds dinsdag een zeurende pijn in mijn borstspier links.
Niet het "normale" spierpijn na een training (aangezien het nu al vier dagen aanhoudt), maar echt zeurende pijn bij (zo goed als) alles wat ik doe.
De pijn situeert zich ter hoogte van mijn oksel, ik vermoed een spierscheurtje of zo?
Nu is vooral mijn vraag: wat vermijd ik best de komende tijd, en hoe lang zal dit gaan duren?
Borst trainen is uiteraard een nono, maar voor de rest? Biceps, triceps, rug, schouders,...?

Vandaag benen en buikspieren (waar ik de pijn ook wel voelde) getraind.
Qua cardio heb ik ook best last op de crosstrainer, stepper en tijdens het lopen.
Moet ik dit dan ook vermijden, of kan dat geen kwaad?
En wat met zwemmen? Zondag is normaal zwemdag, maar daar twijfel ik nu dus ook over...

Buh, ik blesseer altijd alles! :fire:
hoe train je je buikspieren?
 
Echt krachttraining pas een maand of 3.
Ervoor wel al fitnessen en wat lichte spierversterkende oefeningen, maar niet in de mate dat ik het nu doe :)
Toen ik net bezig was met trainen en biceps ging doen icm hammer curls, brachialis/brachioradialis kon ik ook een dikke week mijn arm niet strekken.
 
hoe train je je buikspieren?

Ik ken niet veel technische namen...
Knee raises
Crunches
Rotary torso toestel voor de schuine buikspieren
Rechte plank in TRX
Zijwaartse plank op bosu
Crunch machine
En onderstaande, maar schuin en met 6kg gewicht vast:

81Bz2ZnbwgL._SY355_.jpg
 
Ik ken niet veel technische namen...
Knee raises
Crunches
Rotary torso toestel voor de schuine buikspieren
Rechte plank in TRX
Zijwaartse plank op bosu
Crunch machine
En onderstaande, maar schuin en met 6kg gewicht vast:

81Bz2ZnbwgL._SY355_.jpg
Bij welke van deze oefeningen doet je borst pijn Dan?
En dat zijn flink wat oefeningen haha damn
 
Ik splits ze meestal over twee dagen hoor.
Een keer in combinatie met rug, een keer in combinatie met benen.
Gisteren deed ik enkel schuine buikspieren, en voelde ik de pijn zowel bij de rotary torso als de zijwaartse oefening op het bankje.
Niet ernstig, maar het is gewoon niet normaal dat het er is...
 
Ik splits ze meestal over twee dagen hoor.
Een keer in combinatie met rug, een keer in combinatie met benen.
Gisteren deed ik enkel schuine buikspieren, en voelde ik de pijn zowel bij de rotary torso als de zijwaartse oefening op het bankje.
Niet ernstig, maar het is gewoon niet normaal dat het er is...
Dan zou ik Wat voorzichtig zijn als je t zelfs daar al bij voelt. Prolly scheurtje in aanhechting dan ofzo would be my guess
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Hopelijk sleept het niet te lang aan...
Zwemmen voor de zekerheid ook maar af gezegd omdat ik geen idee heb welke invloed dit zou hebben.
Overige cardio/spinning moet wel lukken denk ik?
Bedankt voor het advies alleszins :thumb:
 
Als zwemmen geen pijn doet dan juist wel doen.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Dinsdag eens proberen dan (gym is toch gesloten door de feestdag).
De beweging op zich brengt geen last met zich mee, dus moet wel lukken! :)

Heeft het verder nut om nu nog ijs te leggen?
 
Nog geen écht merkbare verbetering :treuren:
Geen idee of dit normaal is na een 5-tal dagen? Is het nuttig om langs de huisarts te gaan?
Op dit moment smeer ik al ontstekingsremmende gel, en neem ik ibuprofen...

Gisteren niet gaan zwemmen (mocht niet van mijn wederhelft om zeker geen extra schade te krijgen...).
Vanavond wel naar de spinning/fitness als ik op tijd weg raak op het werk, al 3 dagen niet gesport dus ik begin gek te worden :headbang:
 
Dinsdag eens proberen dan (gym is toch gesloten door de feestdag).
De beweging op zich brengt geen last met zich mee, dus moet wel lukken! :)

Heeft het verder nut om nu nog ijs te leggen?
Geen ijs erop alleen bij acute pijn of zwellingen. Voor de rest wil je t juist absoluut niet koelen want dat vermindert de doorbloeding en daarmee het herstel.
 
Nog geen écht merkbare verbetering :treuren:
Geen idee of dit normaal is na een 5-tal dagen? Is het nuttig om langs de huisarts te gaan?
Op dit moment smeer ik al ontstekingsremmende gel, en neem ik ibuprofen...

Gisteren niet gaan zwemmen (mocht niet van mijn wederhelft om zeker geen extra schade te krijgen...).
Vanavond wel naar de spinning/fitness als ik op tijd weg raak op het werk, al 3 dagen niet gesport dus ik begin gek te worden :headbang:
Huisarts en of fysio afspraak maken. Niet mee blijven aanklooien.
 
Op dit moment smeer ik al ontstekingsremmende gel, en neem ik ibuprofen...

Dat is goed tegen de pijn en/of ontstekingen. Maar het helpt niet genezen als het bv overbelast is. Best naar de huisarts. En misschien een echo laten maken.
 
Vorige vrijdag naar de huisarts geweest.
Verdict: spierscheurtje(s) en een ontsteking t.g.v. de genezing.
Alles ging prima, zo goed als geen pijn meer.
Dinsdag cardio in de fitness: geen last
Woensdag spinning: geen last
Donderdag een uur gaan zwemmen: vandaag weer veel pijn :(
Klote!
Krachttraining met nog minstens een week uitstellen (en niet meer zwemmen voor 't moment)...
 
Back
Naar boven