XXL Nutrition

Pijn bovenrug na benchpress

Bezoekers in dit topic

doncorleone

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
462
Waardering
52
Hallo

Enkele weken geleden heb ik een lumbago gehad in mijn bovenrug.

Ondertussen heb ik hier niet echt geen last meer van, enkel na het bankdrukken.

Ik ben bijna zeker dat dit komt door het gewicht die op mijn borst is waardoor mijn wervel in de bank gedrukt wordt en dit zorgt voor irritatie. Ik heb dan wel weer de rest van de avond een lichte pijn op die plek.

Zijn er hier tips voor? Enkele weken rust zou helpen, maar ik heb nog maar 3 weken rust genomen door die lumbago en zou toch graag willen trainen.

Is overigens enkel bij flat bench press, incline heb ik geen last van.
 
Denk dat je die druk blijft houden bij bench press. Druk van het gewicht kom je niet onderuit. Heb je bij een decline press ook last? Als alternatief zou je anders een chest press kunnen doen. Omdat je dat zittend doet heb je minder druk op je bovenrug.

 
Ja probleem is dat ik thuis train met enkel een power Cage met pulley..

Decline weet ik niet. Heb ik nog niet geprobeerd.

Had ook al eens een kussen geprobeerd maar helpt eigenlijk ook zo goed als niet.

Tijdens de bench press voel ik eigenlijk niet zo veel. Het is meer als ik dan recht kom.
 
Is je lumbago nu helemaal over dan? Wat stretchoefeningen willen voor een lumbago ook wel eens helpen. Maar is een lastig probleem wat je helpt... kussentje dacht ik ook aan maar werkt ook niet dus..

 
Komt door het overeind komen, denk dat die slingerbeweging niet echt goed is, denk rustiger en wat zijwaarts overeindkomen beter gaat.
 
Ja lumbago is zo goed als over, denk ik toch want daar kun je blijkbaar lang last van hebben.

Zal idd wss door het rechtkomen zijn. Zal er eens op letten om deftiger recht te komen.

Ik heb het ook na rug training soms dus ik denk dat het ook te maken heeft met telkens mijn gewichten op te rapen van de grond met gebogen rug.

Daar ga ik ook eens wat beter op letten.
 
Back
Naar boven