XXL Nutrition

Pijn door schurende bovenbenen

Bezoekers in dit topic

Thomas

Dutch Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
302
Waardering
94
Mijn bovenbenen schuren daar waar de balzak ongeveer hangt zo nu en dan heel erg tegen elkaar.
Dit gebeurt natuurlijk vooral als ik wat meer loop/wandel, wat meestal niet het geval is... ;)
Maar nu dus wel. Ik vraag me af of hier iets tegen te ondernemen is.
Boxershorts of onderbroeken met pijpjes werken niet, want die kruipen omhoog, want geen elastiek, en dus blijft het probleem.

En insmeren met babyolie is ook nog eens enorm pijnlijk :)
Maar voel me wel weer helemaal als herboren :P

Nouja, ik wagel voorlopig wel de trap op en af ofzo ..
 
Na uitgebreid empirisch onderzoek is gebleken dat het een combinatie is van het tegen elkaar scheuren van de benen, alswel het scheuren tegen de onderbroek aan.
Onderbroek met pijpjes zou dit wel oplossen, dus dat probeer ik nu even, alleen, die dingen kruipen altijd omhoog, en moet eens in de zoveel tijd de handel weer naar beneden trekken .. :S
 
Anders misschien een wielrenners broekje aan, die kruipen minder.
 
Heb er ook last van...nu schaal met allemaal rooie bultjes... :(
 
Toen ik een jaar geleden nogal gezet was, had ik er ook last van.. in die mate dat ik veel wandelen niet plezierig vond en ook een heel smal zadel nodig had (daar is ze weer met haar fiets). Nu ben ik gelukkig veel overtollig vet kwijt en ik was echt niet van plan om mijn spiermassa zodanig te laten toenemen dat het weer zover komt!

Dus: advies is om je massa qua benen niet te veel te laten toenemen.

Gladde stretch-broekjes zoals fietsbroeken ed. helpen.

Espi
 
Voor een deel is het waarschijnlijk ook een kwestie van 'eelt opbouwen' ..... ik kan me namelijk niet voorstellen dat men dit probleem vroeger ook niet had (en toen liep men veel meer !)
 
asl het te warm wordt tussen je benen kan het ook erg snel irriteren, door het schuren
 
gewoon niet te breed worden.............die pro's lopen niet voor niets altijd in van de rare jeans met elastiek erin
 
Back
Naar boven