MuscleMeat

Pijn en kraken bij Dips?

Bezoekers in dit topic

Casparr

Dutch Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 nov 2007
Hallo,

Ik probeer mijn dips gewoon uit te voeren maar zodra ik dieper ga dan gaat het opeens kraken en zeer doen en kom ik niet meer verder. Komt dit vaker voor en is het te verhelpen? Oeps, las het net op de vorige pagina.. De oplossing was om paralel dips te doen.. Ik kan dat niet doen want ik doe ze op een pull up/leg raise/dip station waar twee van die stangen zijn die een beetje uitsteken

rusher

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 aug 2006
ik vind t een vrij blessure gevoelige oefening.... de 1e set doe ik alleen met BW en doe ik mn reps erg langzaam. zodat e.e.a. goed warm wordt en ik evt problemen voel aankomen (raar geknak in mn ellebogen en schouders, vage pijntjes in borst of lats). daarna gaan we maximaal los :D

FadderMakker

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
1 feb 2006
Je zegt de oplossing is parallel dips maar die kan je niet doen omdat je ze op een dip station doet ??? Dat zijn parallel bar dips.

Iig ik doe dips het liefst nadat ik al een press oefening heb gedaan en ik ga niet dieper dan dat mijn boven armen parallel zijn met de vloer. Dit is natuurlijk afhankelijk van je lichaamsbouw, flexibiliteit etc.

Wat misschien ook kan helpen is eerst goed opwarmen met shoulder dislocates, als je niet weet wat dat zijn moet je maar even de search gebruiken.

OP
C

Casparr

Dutch Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 nov 2007
Je zegt de oplossing is parallel dips maar die kan je niet doen omdat je ze op een dip station doet ??? Dat zijn parallel bar dips.

Iig ik doe dips het liefst nadat ik al een press oefening heb gedaan en ik ga niet dieper dan dat mijn boven armen parallel zijn met de vloer. Dit is natuurlijk afhankelijk van je lichaamsbouw, flexibiliteit etc.

Wat misschien ook kan helpen is eerst goed opwarmen met shoulder dislocates, als je niet weet wat dat zijn moet je maar even de search gebruiken.

Dat is toch dat je met een stok zo over je hoofd heen gaat en terug?

Naar boven