AndroidHealthClinic

pijn gewrichten

Bezoekers in dit topic

roberkozen

Cool Novice
Lid geworden
4 aug 2011
Berichten
49
Waardering
0
heb laatse tijd veel last van me gewrichten ,wat kan je hier aan doen?
Is er 1of ander supplement daarvoor?
Heb vooral pijn in me polsen .
 
ik dacht glucosamine, effe googlen

---------- Post toegevoegd Thu 4 Aug 2011 om 21:42 ----------

waarom staat dit trouwens onder AAS???
 
glucosamine tabletten is het idd , gewoon bij kruidvat etc. verkrijgbaar
 
Verkwis je geld niet aan glucosamine. Bij AAS zal het zeer weinig tot geen flikker opbrengen. Zeker op korte termijn.
 
Verkwis je geld niet aan glucosamine. Bij AAS zal het zeer weinig tot geen flikker opbrengen. Zeker op korte termijn.

glucosamine werkt idd niet direct op korte termijn
Net als creatine heeft glucosamine een plaats in de stofwisseling. Het lichaam produceert het. Glucosamine zit bovendien in de voeding." In zijn gebonden vorm tenminste. De vrije variant van het versuikerde aminozuur vind je eigenlijk alleen in supplementen. Het lichaam gebruikt dat aminozuur bij de opbouw van kraakbeen.

Supplementenmakers stoppen glucosamine vaak samen met chondroïtine in capsules. Chondroïtine is een keten van suikers en eiwitten, die het lichaam helpt kraakbeen en bot op te bouwen.

Chondroïtine en glucosamine zijn typerend voor de werking van de betere supplementen. Ze ondersteunen natuurlijke vermogens van het lichaam. Wie ze slikt, voorziet zijn of haar lichaam van extra bouwstoffen om zelf beschadigde gewrichten te herstellen.

"Dat glucosamine echt kraakbeen opbouwt is nog niet aangetoond", . "Niet bij proeven op mensen tenminste. Wel staat vast dat glucosamine de structuur van kraakbeen verbetert en daardoor het vocht in het gewricht beter kan vasthouden. Samen zorgen die effecten ervoor dat het gewricht soepeler beweegt en beter schokken dempt."
 
Laatst bewerkt:
wat stel jij voor dan?


Om het ingewikkeld te maken, sommige AAS onderdrukken cortisol, en nog geen klein beetje. Nu heeft dat slechte naam, maar cortisol is het hormoon dat naast spierafbraak ook ontstekingen in het lichaam remt. Het gaat nog verder, ga ik niet te veel op in.

Wat ik voorstel is om die specifieke AAS niet meer te gebruiken, en de stress op het gewricht in kwestie te minderen. Op korte termijn zijn NSAID's alla Ibuprofen enz ms de oplossing.

In ieder geval, als je aan de winstrol zit ben je eerder de regel dan de uitzondering.

---------- Post toegevoegd Thu 4 Aug 2011 om 22:56 ----------

Chondroïtine en glucosamine zijn typerend voor de werking van de betere supplementen. Ze ondersteunen natuurlijke vermogens van het lichaam. Wie ze slikt, voorziet zijn of haar lichaam van extra bouwstoffen om zelf beschadigde gewrichten te herstellen.

"Dat glucosamine echt kraakbeen opbouwt is nog niet aangetoond", . "Niet bij proeven op mensen tenminste. Wel staat vast dat glucosamine de structuur van kraakbeen verbetert en daardoor het vocht in het gewricht beter kan vasthouden. Samen zorgen die effecten ervoor dat het gewricht soepeler beweegt en beter schokken dempt."

Ik heb glucosamine 2 jaar gebruikt voor mijn kapotte enkel. 3de graads-kraakbeenletsel. Heeft geen flikker gedaan.
Alle studies kraken langs alle kanten, enkel op lange termijn een matig effect. Vind het zeer spijtig, maar imo is het price/effect niks waard.
 
Laatst bewerkt:
Koop deze en je bent binnen de kortste keren van je polsproblemen af. Ik spreek uit ervaring.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]
 
Om het ingewikkeld te maken, sommige AAS onderdrukken cortisol, en nog geen klein beetje. Nu heeft dat slechte naam, maar cortisol is het hormoon dat naast spierafbraak ook ontstekingen in het lichaam remt. Het gaat nog verder, ga ik niet te veel op in.

Wat ik voorstel is om die specifieke AAS niet meer te gebruiken, en de stress op het gewricht in kwestie te minderen. Op korte termijn zijn NSAID's alla Ibuprofen enz ms de oplossing.

In ieder geval, als je aan de winstrol zit ben je eerder de regel dan de uitzondering.

---------- Post toegevoegd Thu 4 Aug 2011 om 22:56 ----------



Ik heb glucosamine 2 jaar gebruikt voor mijn kapotte enkel. 3de graads-kraakbeenletsel. Heeft geen flikker gedaan.
Alle studies kraken langs alle kanten, enkel op lange termijn een matig effect. Vind het zeer spijtig, maar imo is het price/effect niks waard.

spijtig idd , zelf wel goede ervaringen , loop ook veel dit icm training leverde mij veel knieklachten op . Glucosamine levert mij wel voelbare verbetering op icm aas kan ik er niet over oordelen. En voor de prijs hoef je het niet te laten zo duur is het niet. Slechter wordt ik er ook niet van . Zijn altijd voor en tegens met elk supplement zijn veel factoren bij betrokken.
 
Het is zo dat sommige AAS niet omzetten naar oestrogeen en zo je oestrogeen in je lichaam verminderd. Dit geeft pijnlijke en krakende gewrichten omdat het vocht uit deze sterk verminderd. Ontstekingen is een andere zaak.

Glucosamine werkt dan ook alleen voldoende als je deze middelen niet gebruikt.
 
Het is zo dat sommige AAS niet omzetten naar oestrogeen en zo je oestrogeen in je lichaam verminderd. Dit geeft pijnlijke en krakende gewrichten omdat het vocht uit deze sterk verminderd. Ontstekingen is een andere zaak.

Glucosamine werkt dan ook alleen voldoende als je deze middelen niet gebruikt.

of het vocht vermindert blijft vraagteken. Allesinds lijkt de pijngevoeligheid te stijgen bij minder oestrogeen/progesteron.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8918680

ratstudie, but still... Ik kan niet direct de andere studies vinden, en de pijnverminderende effecten van deca lopen hiermee samen.

Ook wordt zowel cortisone als progesteron als gewrichtspijnwerend middel aangewend.
 
Laatst bewerkt:
Estrogen and the central control of body fluid balance.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0031938409000869

De pijnverminderende eigenschappen van deca zijn meer waarschijnlijk door de verhoging van oestrogeen. Het is zelf oestrogeen en zet nog eens om naar oestrogeen. Het is ook sterk androgeen wat nodig is voor de balans te behouden. Anders zouden andere AAS ook helpen tegen pijn.

De pijnverminderende eigenschappen van progesteron en cortisone komt meer door directe effecten of invloed op andere hormonen die pijn verminderen.

Progesterone metabolites, effective at the GABAA receptor complex, attenuate pain sensitivity in rats (veel meer als op ratten is er niet te vinden)

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0006899394900256
 
Laatst bewerkt:
Het is zo dat sommige AAS niet omzetten naar oestrogeen en zo je oestrogeen in je lichaam verminderd. Dit geeft pijnlijke en krakende gewrichten omdat het vocht uit deze sterk verminderd. Ontstekingen is een andere zaak.

Glucosamine werkt dan ook alleen voldoende als je deze middelen niet gebruikt.

Volg op dit moment een tren-only kuur.
Je zou zeggen, geen oestrogeen dus pijnlijke gewrichten, pezen en aanhechtingen door vocht tekort.
Echter is dit probleem heel gemakkelijk te omzeilen.
Eet wat extra koolhydraten of zout.
 

Ik heb geen toegang tot de uitgebreide studie, post het deel waar het over gewrichtsvocht gaat. Zou ik lang dankbaar voor zijn, dit houdt mij al lange tijd bezig. Tot vandaag heb ik al veel claims gehoord van "het vocht in de gewrichten droogt op", geen enkele wetenschappelijke onderstaving.

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 00:42 ----------

Volg op dit moment een tren-only kuur.
Je zou zeggen, geen oestrogeen dus pijnlijke gewrichten, pezen en aanhechtingen door vocht tekort.
Echter is dit probleem heel gemakkelijk te omzeilen.
Eet wat extra koolhydraten of zout.

terwijl beiden hun effect op aldosterone/onderhuids vocht hebben, twijfel ik aan het effect in de gewrichten.
 
Laatst bewerkt:
terwijl beiden hun effect op aldosterone/onderhuids vocht hebben, twijfel ik aan het effect in de gewrichten.

Hm oke, maar goed, last ondervind ik enkel maar wanneer ik op low-carb zit. De eerste 3 dagen van de 5 gaan nog wel maar donderdags en vrijdags ga ik het toch voelen. Carb-load ik op een zaterdag trekt het binnen enkele uren weg.
 
Hm oke, maar goed, last ondervind ik enkel maar wanneer ik op low-carb zit. De eerste 3 dagen van de 5 gaan nog wel maar donderdags en vrijdags ga ik het toch voelen. Carb-load ik op een zaterdag trekt het binnen enkele uren weg.

carb verhogen dopamine en serotonine, dat kan al verklaring zijn.

Als ik op carb-load zit, voel ik me echt zalig. Als ik zonder carbs zit, voel ik me pissig, maakt ik de ene flater na de andere, enz...
 
Laatst bewerkt:
Volg op dit moment een tren-only kuur.
Je zou zeggen, geen oestrogeen dus pijnlijke gewrichten, pezen en aanhechtingen door vocht tekort.
Echter is dit probleem heel gemakkelijk te omzeilen.
Eet wat extra koolhydraten of zout.

Nee, werkt niet zonder voldoende oestrogeen. En tren is een moeilijk ding. Deze hecht sterk aan de progesteron receptor ook. Dus je ziet als er geen oestrogeen voldoende is dan helpt zelfs progesteron niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven