AndroidHealthClinic

Pijn hamstrings bij squats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NotoriousXL

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2007
Berichten
2.492
Waardering
96
Vandaag benen getraind, weer aan squatten gewaagd maar zonder succes. De opwarmsetjes gingen nog dus ik dacht dat de rest ook wel eens keer zou gaan, maar helaas. Na een paar reps schiet in m'n hamstrings, soms zo pijnlijk dat de tranen me bij wijze van spreken in de ogen schieten.

Heb geprobeerd schijfjes onder m'n hakken te leggen maar zelfs dan heb ik er nog last van en ik betwijfel of het squatten dan überhaupt wel nut heeft. Wat nu te doen? Het is erg frustrerend om niet normaal te kunnen squatten. Er werd aangeraden om voorlopig alleen leg-press,leg curl en leg extension te doen. Heeft dat zin?
 
doe je wel de squats goed en niet te zwaar?
 
Monster advies.
 
doe je wel de squats goed en niet te zwaar?

Probeer goed op de uitvoer te letten en doe ze in de smith machine, kan niet veel bij fout gaan denk ik? En te zwaar zeker niet, soms trek ik de opwarmsetjes van 30kg al niet eens.
 
Heb ik ook gehad, is vaak gewoon dat het te zwaar is voor je hamstrings en er dan haarscheurtjes in deze hamstrings komen. Erg vervelend, en kan ook erg pijnlijk zijn.

Tip 1 is om het heeeel langzaam op te bouwen. Je hebt waarschijnlijk 0 ervaring met Squatten, en hier moeten je benen aan wennen. Squat eerst maar eens met max 20 kg. Je gaat vanzelf wel merken wanneer ze meer aankunnen.

Tip2 als je het nou hebt, ga dan even de sauna in. Als ik dat niet deed kon ik er nog een week last van hebben, maar door meteen na het sporten de sauna in te gaan, had ik er de volgende dag eigenlijk geen last meer van.
 
Ah oke, tip 1 gaat me heel wat frustraties opleveren maar ga het gewoon proberen. Heb niet veel keus denk ik :o. Moet ik dan na het squatten leg curl nog wel blijven pakken om de hamstrings extra aan te spreken? Of loop ik dan juist het risico op blessures?

Wat tip2 betreft, er is een sauna dus kan ik eventueel wel eens proberen.

Thanx!
 
Probeer goed op de uitvoer te letten en doe ze in de smith machine, kan niet veel bij fout gaan denk ik? En te zwaar zeker niet, soms trek ik de opwarmsetjes van 30kg al niet eens.


Ehhh dat is misschien juist wel precies wat er fout gaat. In de Smith heb ik ook last van allerlei pijntjes terwijl er bij een losse squat niks aan de hand is.


Heb je al front squats geprobeerd?
 
Ehhh dat is misschien juist wel precies wat er fout gaat. In de Smith heb ik ook last van allerlei pijntjes terwijl er bij een losse squat niks aan de hand is.


Heb je al front squats geprobeerd?

Niet geprobeerd, maar die zou ik dan ook in de smith moeten doen bij gebrek aan een normaal rek. Is het proberen in ieder geval waard.
 
Ah oke, tip 1 gaat me heel wat frustraties opleveren maar ga het gewoon proberen. Heb niet veel keus denk ik :o. Moet ik dan na het squatten leg curl nog wel blijven pakken om de hamstrings extra aan te spreken? Of loop ik dan juist het risico op blessures?

QUOTE]

Leg curl zou ik niet doen. Werkt bij jou probleem juist averechts. Je zou wel good mornings kunnen doen.
 
Je hebt dus geen los rack... Change of gym is de volgende stap dan.
 
Je hebt dus geen los rack... Change of gym is de volgende stap dan.

Mwa is wel de mooiste oplossing, maar het hoeft niet persee imo. Wij hebben ook geen los sq-rack maar met wat improvisatie kunnen we toch los squaten.

ontopic/ probeer het eens met alleen een losse stang.
 
Je hebt dus geen los rack... Change of gym is de volgende stap dan.

Overweeg ik ook, overstappen naar de gym waar spierpijn ook traint. Maar daar hebben ze het dus ook niet :o. Zal proberen de stang in de smith machine te zetten, beetje improviseren.
 
zolang je veilig zwaar kan los squatten is er geen probleem
 
zolang je veilig zwaar kan los squatten is er geen probleem

Nou aangezien ik dat zwaar nog even achterwege moet laten kan ik wel even vooruit denk ik. Veilig lichter squatten moet lukken. Gewoon beetje improviseren volgende week.
 
Back
Naar boven