AndroidHealthClinic

pijn in borstbeen van te dippen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_92_49

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
1.991
Waardering
363
Lengte
1m85
Massa
95kg
altijd als ik dip krijg ik zo'n pijn in mijn borstbeen, meestal gaat et wel weg door een week nie meer te dippen maar het komt altijd vlug trug
zijn er nog mensen die hier last van hebben?
 
Ja! Alleen was dat vlak nadat ik begon met dippen (en dan spreek ik natuurlijk weer over een heeeule tijd terug). Ik kan me nog herinneren dat ik dippen nogal begon te haten aangezien er een enorme pijn c.q. druk op m'n borstbeen kwam te staan, net alsof ie in elkaar gedrukt zou worden als ik door zou gaan. Ik had er zo'n hekel aan dat ik een tijdlang niet meer heb gedipt.

Toen ik er toch weer mee begon had ik gek genoeg nooit meer last van m'n borstbeen. Ik gok dus dat het toentertijd een techniekfoutje van me was of zo... Maar sindsdien is dippen één van mijn favoriete oefeningen.
 
Ik heb het de laatste tijd ook. Moet er wel bij zeggen dat ik gewoon ook vaker last heb van mn borstbeen en als ik me uitrek voel ik het soms ook gewoon kraken. Volgens de arts was het niks ernstigs, maar ik ben er toch allerminst blij mee! Dippen blijft een leuke oefening en als je die dan niet meer kunt doen is gewoon klote!
 
Ik heb het de laatste tijd ook. Moet er wel bij zeggen dat ik gewoon ook vaker last heb van mn borstbeen en als ik me uitrek voel ik het soms ook gewoon kraken. Volgens de arts was het niks ernstigs, maar ik ben er toch allerminst blij mee! Dippen blijft een leuke oefening en als je die dan niet meer kunt doen is gewoon klote!

ja kebbet ook al eens voelen kraken
gisteren eb ik trug gedipt en achter elk setje eens goed gerokken en nu is het beter
 
Ga eens langs een manueel therapeut. Bij pijn op het borstbeen bij het dippen kan er een rib-wervelverbinding 'vast' zitten. Na 1 of 2 behandelingen ben je in de meeste gevallen van het probleem af.
 
Had ik ook..

Ik heb ik ook een keer gelezen dat het veel voorkomt bij jongere gasten die nog niet volledig volgroeid zijn. Rustig zakken, niet te diep.. en het qua extra gewicht heeeeeeeel langzaam opbouwen. Dat hielp bij mij.
 
ok bedankt voor het advies
 
Ik hoop niet dat je costochondritis (een erg vervelende aandoening) hebt.
 
ik heb er ook last van, heb dippen vervangen door bench press
 
Back
Naar boven