MuscleMeat

Pijn in handen bij kickboksen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ploeger

Novice
Lid geworden
18 jun 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
100kg
Hi,

Sinds twee weken ben ik aan het kickboksen, echt een te gekke full-body sport! Sinds mijn laatste twee trainingen heb ik erg last van mijn hand(palm). Met name als ik er op druk en tijdens het stoten voel ik nu een soort pijnscheut. Waar kan dit aan liggen? Moeten mijn handen nog wennen aan het stoten? Stoot ik verkeerd?

Ik ben benieuwd!
 
Hi,

Sinds twee weken ben ik aan het kickboksen, echt een te gekke full-body sport! Sinds mijn laatste twee trainingen heb ik erg last van mijn hand(palm). Met name als ik er op druk en tijdens het stoten voel ik nu een soort pijnscheut. Waar kan dit aan liggen? Moeten mijn handen nog wennen aan het stoten? Stoot ik verkeerd?

Ik ben benieuwd!
Vraag t je trainer?
Ik heb wel eens wat soortgelijks gehad met ergens te hard op slaan met mijn palm... (niet met sport) maar dat was met een paar dagen rust weg.
 
Is het aan beide handen?

Het eerste waar ik aan denk is dat je teveel clenched en je hand niet ontspant, en dat nu verzuurd is.
 
Is het aan beide handen?

Het eerste waar ik aan denk is dat je teveel clenched en je hand niet ontspant, en dat nu verzuurd is.

Ja, is aan beide handen inderdaad. M'n trainer zei inderdaad ook dat hij denkt dat het door het clenchen komt. Is dit een veelvoorkomend iets bij beginners? En wat raad je aan: wachten met trainen tot het over is of kan ik trainen met verzuurde handen?
 
Gewoon doorgaan, en jezelf leren ontspannen. Ziet bij beginners ook weleens dat ze een stuk spons op de knokkels leggen voor de bondage er overheen gaat. Na verloop van tijd hoeft dat niet meer.
 
Gewoon doorgaan, en jezelf leren ontspannen. Ziet bij beginners ook weleens dat ze een stuk spons op de knokkels leggen voor de bondage er overheen gaat. Na verloop van tijd hoeft dat niet meer.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Tussen de stoten door dus meer ontspannen. Check! Hoe verklaar je eigenlijk dat het vooral de handpalm is die pijn doet? Van mijn knokkels totaal geen last namelijk.
 
Ik denk dat het te maken heeft met verzuring en je vuist die constant onder spanning staat. Wellicht zijn zenuwen in de hand een beetje overbelast.
Sowieso goed leren stoten en richten, niet te strak banderen, een juiste maat en goed gewicht handschoen om mee te trainen. Voor mij is dat 18 oz.

Dat is iets wat je je trainer kan vragen.
 
Is het krampachtig? Ik denk dat je onbewust te hard in je handen knijpt, weet dat je hard stoten niks te maken heeft met je armen maar met hoeveel je met je heupen indraait, probeer te focussen dat je je stootimpact concentreert op je knokkels, hoe kleiner de oppervlak hoe groter de impact
 
Back
Naar boven