MuscleMeat

Pijn in lies

Bezoekers in dit topic

willem9

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
20.780
Waardering
760
Ik zit nu al 3 weken te sukkelen met pijn in m'n lies. Ik heb deze "blessure" opgelopen op een basketbalwedstrijd. Tijdens de match voelde ik er niks van, maar de volgende morgen deed het best veel zeer.
Ik kan op zich nog wel squatten, maar zodra ik onder parallel ga doet het echt pijn. Ik kan wel verder blijven squatten met de pijn, maar ik betwijfel of het dan geneest.
Lopen enzo gaat allemaal wel, alleen snelle richtingsveranderingen tijdens het basketten blijven soms pijnlijk. Ik kan gewoon deadliften en parallel Box Squats doen. Dan voel ik het wel een beetje, maar niet op een manier dat het mijn training hindert. Maar zodra ik Leg Presses of Full Squats ga doen met een goede ROM is het echt een stekende pijn.
Hoe kan ik dit nu laten genezen? Ik weet dat ik moet rusten, maar ik heb nu al 3 weken niet meer echt zwaar Full Squats gedaan en het is nog niet voorbij.

Alvast bedankt!
 
Al langs de arts geweest?
 
Is dit niet gewoon een liesbreuk? Voel je ook een 'bolletje' in je lies?
Ik zou toch eens bij de dok langsgaan ja
 
Nee, uiteraard nog niet langs de dokter geweest. Ik kan alles doen, buiten Full Squatten dus het lijkt met niet zo'n ernstige blessure. Weet niet of ik een bolletje heb. Zit nu op m'n werk, zal straks eens voelen als ik thuis ben. :D
 
Is dit niet gewoon een liesbreuk? Voel je ook een 'bolletje' in je lies?
Ik zou toch eens bij de dok langsgaan ja

Niet te snel conclusies trekken.

Verder klopt het wel: langs de dokter.
 
Niet te snel conclusies trekken.

Verder klopt het wel: langs de dokter.

Precies niet te snel conclusies trekken. Ik heb ook pijn in mijn lies gehad en d8 ook gelijk aan liesbreuk. Bleek gelukkig een verrekte spier in de onderbuik te zijn. Met rust kwam het wel goed.
 
Heb juist wat opgezoch over een liesbreuk en nu blijkt dat dat operatief moet behandeld worden. :eek: Dat is iets wat absoluut wil vermijden. Heb daar helemaal geen goede ervaringen mee en dan lig ik weer een tijdje uit en waarschijnlijk komt het dan toch weer gewoon terug.
 
Heb juist wat opgezoch over een liesbreuk en nu blijkt dat dat operatief moet behandeld worden. :eek: Dat is iets wat absoluut wil vermijden. Heb daar helemaal geen goede ervaringen mee en dan lig ik weer een tijdje uit en waarschijnlijk komt het dan toch weer gewoon terug.

Nee er me blijven rondlopen is lekker dan..
 
Kan er wel mee trainen, dus wie weet gaat het na een tijdje vanzelf voorbij. :p
Heb vroeger ook een cyste aan mijn pols gehad. Kon er nog zo goed als 100% mee trainen. Toch maar laten weghalen. 14 dagen niet kunnen trainen en toen ik terug begon, direct een pak zwakker omdat mijn linkerarm zolang in gips had gelegen. Na 2 maanden was de cyste al terug. Conclusie: operatie compleet nutteloos.
 
Het zou ook een overbelaste pees kunnen zijn.... als dat het geval is kan de fysio het behandelen... succes
 
Als ik thuis ben, voel ik direct of er een knobbeltje is. Als dat er niet is, kan ik dan concluderen dat ik geen liesbreuk heb?
 
Geen bobbel of uitstulping. Geen liesbreuk dus. :p Zal misschien zaterdag toch eens naar de dokter gaan.
 
Geen bobbel of uitstulping. Geen liesbreuk dus. :p Zal misschien zaterdag toch eens naar de dokter gaan.

als er geen bobbel zit is het hoogst waarschijnlijk geen liesbreuk. Bij een liesbreuk heb je (meestal, hoeft niet) pijn met het lopen, en zou je dus al helemaal geen squats en DL's kunnen doen.
Wel zal ik even langs de dokter langsgaan. Het kan inderdaad een overbelaste pees zijn. Succes!

tip: probeer je buikspieren aan te spannen, en kijk dan of er wel een bobbel zit. zoja, kan het een klein liesbreukje zijn. Als dat het is zal ik niet zo bang zijn voor de operatie. Als je er te lang mee wacht (aantal maanden) kun je onvruchtbaar worden. Dit is denk ik niet de bedoeling:p
 
Kan er wel mee trainen, dus wie weet gaat het na een tijdje vanzelf voorbij. :p
Heb vroeger ook een cyste aan mijn pols gehad. Kon er nog zo goed als 100% mee trainen. Toch maar laten weghalen. 14 dagen niet kunnen trainen en toen ik terug begon, direct een pak zwakker omdat mijn linkerarm zolang in gips had gelegen. Na 2 maanden was de cyste al terug. Conclusie: operatie compleet nutteloos.


Ik heb ook al enkele jaren een cyste aan m'n pols ,doet geen pijn maar ik kan juist m'n pols iets minder buigen dan de andere .
 
Ik heb ook al enkele jaren een cyste aan m'n pols ,doet geen pijn maar ik kan juist m'n pols iets minder buigen dan de andere .

Jep. Kan mijn pols ook niet buigen en er druk op zetten. Gewoon pompen gaat dus niet. Moet dat altijd op mijn knokels doen.
 
Geen bobbel of uitstulping. Geen liesbreuk dus. :p Zal misschien zaterdag toch eens naar de dokter gaan.

Het kan van alles zijn.
Een liesbreuk is soms moeilijk te diagnosticeren, zeker omdat je niet per se een duidelijke uitstulping of pijn hoeft te hebben.

Bij verdenking op een liesbreuk;

blaas eens keihard op je hand en voel in die regio.
Door de intra-abdominale druk die je in die regio opbouwt komt een liesbreuk eerder naar voren (pijn of een oneffenheid in die regio).
 
Zo, ik ben eindelijk naar de huisarts gegaan. Die kwam vrij snel tot de diagnose van een verrekking aan de lies.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de kiné voor volgende week maandag. Blijkbaar moet die Dwarse Diepe Frictie uitoefenen op mijn pees.
De dokter zei dat het 6-8 weken kon duren voor ik terug fatsoenlijk kon sporten! :eek:
Hij zei ook dat ik wel iets van sport kon doen, maar dat ik absoluut moet vermijden dat ik pijn krijg in m'n lies. Dan ben ik te ver gegaan en moet het helingsproces van 0 terug beginnen.
Nu vroeg ik mij af welke oefening (op gebied van krachttraining) jullie mij dan nog aanraden te doen.
6-8 weken niet Squatten is niet echt super voor m'n benen, denk ik.
Andere tips om sneller te herstellen zijn ook altijd welkom!
 
oefeningen die geen pijn geven wel doen, oefeningen die pijn geven niet doen.
 
oefeningen die geen pijn geven wel doen, oefeningen die pijn geven niet doen.

Hehe, dat had ik ook al door. :p
Maar wat is pijn? Telt lichte irritatie ook al of is het enkel stekende pijn?
 
Back
Naar boven