Fitness Seller

Pijn in pols bij Barbell curl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

afca1983

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2003
Berichten
135
Waardering
0
Zoals topictitel al aangeeft, bij zwaardere barbell curls krijg ik pijn in mijn polsen. Doe ik iets verkeerd? Met andere oefeningen voel ik ze totaal niet.. alleen met barbell curl..
 
pak eens een EZ-stang voor de afwisseling..........;)


dan hebben je polsen niet zoveel te lijden!

suc6
 
Ja oke maar pak je je biceps dan niet anders?
 
afca1983 zei:
Ja oke maar pak je je biceps dan niet anders?

nee hoor, je kunt het met onderhandse en bovenhandse grip pakken, en ook weer wijde of smalle grip!

;)
 
mm oke maar omdat de je je handen met EZ stang niet recht heb heb ik het idee dat je niet dezelfde oefening uitvoerd als de barbell curl
 
Hoe meer je handen naar binnen staan hoe meer je je onderarmen er bij betrekt, dus hoe minder je je biceps pakt
 
afca1983 zei:
mm oke maar omdat de je je handen met EZ stang niet recht heb heb ik het idee dat je niet dezelfde oefening uitvoerd als de barbell curl

Het zijn ook 2 verschillende oefeningen: Barbell Curl en EZ Barbell Curl.
 
daarom juist. Ik wil gewoon barbell curl doen!!
 
barbell curls zijn voor veel mensen een lastige oefening omdat het de polsen in een onnatuurlijke positie brengt. Had er zelf ook last van toen ik ze nog deed. Het zou me trouwens niet verbazen dat wanneer je je polskapsels wat op rek brengt en je polsen versterkt je ze kan doen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
 
maurice86 zei:
barbell curls zijn voor veel mensen een lastige oefening omdat het de polsen in een onnatuurlijke positie brengt. Had er zelf ook last van toen ik ze nog deed. Het zou me trouwens niet verbazen dat wanneer je je polskapsels wat op rek brengt en je polsen versterkt je ze kan doen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Dat zou idd best kunnen. Als ik mijn biceps namelijk na mijn rug train heb ik hier stuk minder last van... nu doe ik me armen op 1 dag.. misschien beter opwarmen!
 
misschien nog een goede tip die ik net lees uit een boek van pavel. strek je armen en draai je handpalmen naar voren (supineer). Waarschijnlijk staan je handen nu iets van je lichaam. Verander niks en pak in deze exacte positie de barbell.
 
of tape je polsen ff in, soms heb ik er ook last van echt een stekende pijn. dan train ik een tijdje met verstevigende tape en dat voelt dan veel lekkerder.
 
ga anders een paar handschoentjes halen die je polsen verstevigen , ik heb er ook last van maar mijn handschoentjes verstevigen men polsen spijtig genoeg niet , moet er binnekort eens nieuwe gaan hale :D succes verder
 
Ik heb nu al 2 maanden last van men pols door die klotebarbellcurl.
Als er dus 1 oefening is die ik nooit meer doe is het die wel
 
Back
Naar boven