XXL Nutrition

Pijn in pols; Polsbescherming kopen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Steve303

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
13
Waardering
0
Hoy,

Nu ik terug ben begonnen met trainen heb ik sinds gisteren last van mijn pols. Heb 2 jaar fitness gedaan en nooit last van gehad. Nu ik echter met het "echte werk" begonnen ben heb al na 3 weken al last van mijn pols.
Nu heb ik gemerkt dat er redelijk veel volk traint met zo van die handschoenen die de polsen meer stevigheid geven. Waar kan ik deze online bestellen?
 
is het niet beter om dan te zorgen dat de kracht in je polsen -> onderarmen wat sterker wordt?

als je ze toch wilt aanschaffen kijk dan eens bij een xxlnutrition.com of perfectbody.nl ofzo.
 
bij welke oefening heb je het? en handschoenen gaan echt niets helpen kan je beter wrist wraps kopen...
 
Ik had daar ook last van en heb wrist wraps gekocht. Deze helpen zeer goed maar ga eerst eens de oorzaak zoeken bij je oefeningen. Als ik biceps trainde had ik daar het meeste last van maar door de polsen wat naar binnen te buigen was het al heel wat beter. Na verloop van tijd wordt het wel beter omdat je polsen gaan verstevigen maar de ene week kan ik volop doorgaan en de andere week niet. Ik raad je aan ze te gebruiken als je zwakke polsen hebt maar misschien is de oorzaak ook dat je veel te hard bezig bent.
 
Ik gebruik zelf ook handschoenen met polswrap eraan, maar echt veel ondersteuning heb ik er niet aan. (heb ze dan ook wel puur gekocht omdat ze extra grip en gel vulling hadden, die polswrap ging het niet om). Maar ik denk dat je idd beter wat meer oefeningen voor de pols en onderarm kan gaan doen.
 
Absoluut niet doen wat men hier boven zegt !

Als je er nu al last aan hebt gaat het dus echt niet goed doen om rechtstreekse oefeningen te doen.

Enige dat kan helpen is nu ff rusten tot het weg is, evt wat glucosamine of andere gewrichtssupplementen en dan als je terug begint degelijke wrist wraps kopen. Ook de plaatsing van je handen bok drukbewegingen of te fel knijpen in de bar bij trekbewegingen kunnen een oorzaak zijn.

In ieder geval op dit moment zeker niet gaan beginnen met extra onderarm of polsoefeningen, dat zou je evt kunnen doen NA dat de pijn weg is
 
Ben ik nog vergeten : die rechtstreeks oefeningen gaan wss achteraf ook alleen maar meer kwaad als goed brengen, het is je gewricht zelf dat het probleem is en daar gaan geen oefeningen iets aan verhelpen.

Zwakke gewrichten = altijd zwakke gewrichten hebben en dan kan je er enkel omheen proberen te werken
 
Moen zei:
Zwakke gewrichten = altijd zwakke gewrichten hebben en dan kan je er enkel omheen proberen te werken

Volledig mee eens. Ik zal er ook altijd rekening mee moeten houden maar naarmate je sterker en groter wordt gaat het iets beter. Zolang je er tijdens je oefeningen maar steeds aan denkt!
 
Ondertussen is het polsprobleem al zo goed al opgelost. Had een nieuwe oefening gekregen die ik de eerste keer heb gedaan. Was de oefening voor de triceps waarbij je de handen kort bij elkaar zet en zo bankdrukt. Ondertussen heb ik deze vervangen door een andere oefening en heb ik geen last meer van de pols. Ben er zelfs van verschoten dat ik der zo snel vanaf ben geraakt. Gewoon ff 1 training overgeslagen en beetje rustig gehouden en de pols ingepakt voor het slapen gaan.

Ben er dus nog niet uit of ik die polsversteviging wel degelijk ga aanschaffen. Als ik nog eens iets gewaar wordt in mijn pols waarschijnlijk wel.
Greetz
 
Back
Naar boven