MuscleMeat

pijn in ribben op de rug bij bankdrukken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Schwarzeneggertje

Colossal Veteran
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
14.427
Waardering
11.958
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
17%
Eigenlijk sinds ik sinds de lockdown weer veel ben gaan bankdrukken (deed daarvoor vooral machines en soms schuin bankdrukken), heb ik na elke training veel pijn in de ribben of tussenribspieren van mijn bovenrug.

Kan dit te maken hebben met de (lichte) brug die ik maak of met het naar binnen/beneden kantelen van de schouderbladen?

Toen ik tot 2 jaar geleden ook thuis trainde met hetzelfde bankje en dezelfde houding, had ik nergens last van?

Ik train ook met vrij weinig gewicht de laatste 3 maanden.

???
 
Is het echt pijn of stijfheid?

Wordt de pijn erger bij diep inademen?
 
Is het echt pijn of stijfheid?

Wordt de pijn erger bij diep inademen?

Het is pijn, geen stijfheid. Pijn zoals de DOMS die ik in mijn pecs heb na intensief bankdrukken maar dan feller.

Diep inademen maakt de klachten niet erger.

Wat me opvalt is dat het steeds een paar andere ribben zijn.

Ben ook al een dagje ouder en misschien kan mijn lijf de traditionele bankdrukhouding niet meer aan? De arch die ik kan maken is bv. minimaal.
 
EigenWereld Als oudere man van 60, met 2 geblesseerde triceps, druk ik nog steeds hetzelfde gewicht op de bank als jij.
 
Slinger jij jezelf overeind? Flinke plotse beweging zegmaar?
 
Druk het maar op een wedstrijd, zoals ik en met een 212,5kg Squat en 245kg Deadlift erbij :trollface:
ok,ok, daar heb je een punt .
maar deze nummertjes heb jij ook nog niet op een wedstrijd neergezet :D
of loop ik achter?
 
Slinger jij jezelf overeind? Flinke plotse beweging zegmaar?

Knap gedacht, dat klopt! (Maar dat deed ik ook in vorige situaties zoals in de gym en eerder thuis.)
 
Laatst bewerkt:
Laat je de bar hard veren op je borst bij het neerkomen?

Heb trouwens niet het idee dat het de tussenribspieren zijn als je geen pijn ondervind bij zwaar in- en uitademen, maar ik ben geen dokter!
 
Laat je de bar hard veren op je borst bij het neerkomen?

Heb trouwens niet het idee dat het de tussenribspieren zijn als je geen pijn ondervind bij zwaar in- en uitademen, maar ik ben geen dokter!

Nee, ik doe touch and go waarbij ik soms zelfs net niet aantik.

Tweede opmerking is scherp.
 
Back
Naar boven