Fitness Seller

Pijn in sleutelbeen na zware borst/schouder training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lazzo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
75
Waardering
0
Ok, ik zit nu al sinds een aantal jaren met een probleem.. Als ik goed zwaar train op een borst of schouders dag, dan heb ik de dagen erna of soms zelfs op de dag zelf al een krampachtige pijn in sleutelbeen aan de rechterkant.

Ik warm altijd netjes op, rekken strekken komt er ook altijd bij kijken zowel voor mijn setjes als tussen mijn setjes door. Ik voer de bewegingen gecontroleerd en correct uit.

De pijn zelf verdwijnt dan na een aantal dagen weer tot ik weer een borst/schouderdag tegen kom.. Iemand een idee of ervaring met het zelfde?
 
Kramp in je botten kan volgens mij niet!
Ik denk eerder dat jij je trapezius bedoelt als je daar last van hebt na de training is imo je techniek verkeerd.
 
Kramp in je botten kan volgens mij niet!
Ik denk eerder dat jij je trapezius bedoelt als je daar last van hebt na de training is imo je techniek verkeerd.

Of hij heeft problemen met zijn AC gewricht. Dit gewricht is moeilijk te stabiliseren met spierkracht en wordt zwaar belast bij het trainen van bovengenoemde spiergroepen. Geeft tevens uitstralende pijn in het gebied wat de TS aangeeft. ;)

Als je last van je traps krijgt met borsttraining doe je wel iets heel raars!
 
Doe je dips? Daardoor kreeg ik altijd last ervan.. (en nog wat meer mensen hier op het forum).
 
Of hij heeft problemen met zijn AC gewricht. Dit gewricht is moeilijk te stabiliseren met spierkracht en wordt zwaar belast bij het trainen van bovengenoemde spiergroepen. Geeft tevens uitstralende pijn in het gebied wat de TS aangeeft. ;)

Als je last van je traps krijgt met borsttraining doe je wel iets heel raars!

Nee nee! Geen pijn in me traps. t is in in dat botje (ik dacht toch dat dat de sleutelbeen is :rolleyes: ) dat b oven je borst loopt.. wacht ik weet het opgelost! ik zet een plaatje erbij :p
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het gaat dus om de 'collarbone' en dan dus aan MIJN rechterkant.. dus niet de kant die in de plaatje is aangegeven maar de andere kant.

En het is dus geen kramp, maar een krampachtige pijn. Ik weet niet hoe ik het gevoel anders moet uitleggen..
 
Doe je dips? Daardoor kreeg ik altijd last ervan.. (en nog wat meer mensen hier op het forum).

Vroeger kreeg ik van dips wel eens pijn in me borstbeen, maar nee dat is het nu dus niet..
 
Ik heb ook pijn aan mn sleutelbeen gehad van dips.. dips geven me overal pijn.
 
Sleutelbeen dus = clavicula. Misschien een gescheurd ligament? Naar mijn weten zijn er enkele ligamenten (costoclaviculare bvb) die erop aanhechten.

TheNose zal het antwoord mss wel weten.
 
Sleutelbeen dus = clavicula. Misschien een gescheurd ligament? Naar mijn weten zijn er enkele ligamenten (costoclaviculare bvb) die erop aanhechten.

TheNose zal het antwoord mss wel weten.

Daar stuurde ik idd al op aan. ;)
 
ik heb dat dus ook af en toe.
begrijp het ook niet echt, tis voor je gevoel echt het bot.
 
Heb soms net hetzelfde. Komt bij mij vooral voor bij dips, schouderdrukken en schuin bankdrukken... Net zoals bij de meeste anderen zo te zien. Heb er dan enkele dagen tot soms anderhalve week wat last van. Smeer er meestal wat Voltaren zalf op (weet niet of deze zalf hiervoor echt helpt) en zorg ervoor dat ik het niet te zwaar belast met trainen. Daarna voel ik de pijn elke dag minder worden en tenslotte is deze volledig weg en heb ik er weer enkele maanden geen last meer van...

edit: heb wel vroeger eens een barst gehad in mn sleutelbeen (net niet volledig over), weet niet of dit er misschien iets mee te maken heeft...
 
edit: heb wel vroeger eens een barst gehad in mn sleutelbeen (net niet volledig over), weet niet of dit er misschien iets mee te maken heeft...

Ik heb nog nooit een breuk of barst gehad in welke bot dan ook....
 
zit de pijn in het sleutelbeen zelf? of straalt t ook uit naar t gebied rondom je sleutelbeen.
t kan ook een zenuw zijn die door training klem komt te zitten en daardoor geïrriteerd raakt. omdat je zegt dat t met training begint en daarna steeds vanzelf weer ophoudt.

maar k zou gewoon naar je huisarts gaan om t zeker te weten. blijf r niet mee lopen anders wordt t van kwaad tot erger en zit je strax maanden aan de kant
 
zit de pijn in het sleutelbeen zelf? of straalt t ook uit naar t gebied rondom je sleutelbeen.
t kan ook een zenuw zijn die door training klem komt te zitten en daardoor geïrriteerd raakt. omdat je zegt dat t met training begint en daarna steeds vanzelf weer ophoudt.

maar k zou gewoon naar je huisarts gaan om t zeker te weten. blijf r niet mee lopen anders wordt t van kwaad tot erger en zit je strax maanden aan de kant

Mijn huisarts is een eerste rangs debiel, dus die wil ik sowieso zo min mogelijk zien. Die gaat me een advies geven van DAN MOET JE MAAR RUSTIG AAN DOEN DE KOMENDE TIJD. Daar heb ik dus nada aan!
Laatst was ik bij haar voor het aanvragen van een bloedonderzoek omdat ik overweeg binnekort aan de juice te gaan. Je had haar reactie moeten zien toen ik vertelde waarom die bloedonderzoek nodig was. :rolleyes: Ik denk dat ze me voortaan toch alleen maar zal behandelen met vooroordelen.

En pijnstillers en dergelijke vermijd ik het liefst. Kans is ook groot dat ik dat als medicijn geadviseerd zal krijgen..

Maar goed voordat dit een 'huisarts bash' post word hou ik maar weer ff op en wacht verdere reacties af:p

Ps. Pijn is dus niet alleen in de sleutelbeen maar straalt ook beetje eromheen..
 
Ik heb dat nu ook man!
In mn linkerkant.

Als ik op dat stukje sleutelbeen druk wat beetje uitsteekt vlakbij je schouder. dat knobbeltje dan voel ik em goed zitten!

Kwil dr vanaf, want ben bezig met kuurtje en wil doorknallen!!!
 
DBC had eens zoiets, staat ergens op zijn website. Zijn sleutelbeen was gedraaid toen ofzo omdat hij iemand voor zijn plaat geslagen had. Maar in principe komt het op de zelfde beweging neer als je bencht, dus het kan zijn dat hij "onstabiel" staat bij jouw of iets dergelijks. PM hem even dan.
 
Ik heb dat nu ook man!
In mn linkerkant.

Als ik op dat stukje sleutelbeen druk wat beetje uitsteekt vlakbij je schouder. dat knobbeltje dan voel ik em goed zitten!

Kwil dr vanaf, want ben bezig met kuurtje en wil doorknallen!!!

Bij mij is de pijn meer aan de kant van de borstbeen.. Ik kan nog leven met de pijn zoals die nu is, maar als dat heftiger gaan worden tijdens mijn kuur.. dan gaat t echt een probleem worden..



DBC had eens zoiets, staat ergens op zijn website. Zijn sleutelbeen was gedraaid toen ofzo omdat hij iemand voor zijn plaat geslagen had. Maar in principe komt het op de zelfde beweging neer als je bencht, dus het kan zijn dat hij "onstabiel" staat bij jouw of iets dergelijks. PM hem even dan.


Dat van hem had ik ook gelezen, maar dat komt niet echt overeen met wat ik voel. Hij heeft het ook niet over een pijn, maar eerder een constatering van de fysio dat zijn schouders lichtelijk schuin stonden ofzo..
 
Mijn huisarts is een eerste rangs debiel, dus die wil ik sowieso zo min mogelijk zien. Die gaat me een advies geven van DAN MOET JE MAAR RUSTIG AAN DOEN DE KOMENDE TIJD. Daar heb ik dus nada aan!
Laatst was ik bij haar voor het aanvragen van een bloedonderzoek omdat ik overweeg binnekort aan de juice te gaan. Je had haar reactie moeten zien toen ik vertelde waarom die bloedonderzoek nodig was. :rolleyes: Ik denk dat ze me voortaan toch alleen maar zal behandelen met vooroordelen.

En pijnstillers en dergelijke vermijd ik het liefst. Kans is ook groot dat ik dat als medicijn geadviseerd zal krijgen..

Maar goed voordat dit een 'huisarts bash' post word hou ik maar weer ff op en wacht verdere reacties af:p

Ps. Pijn is dus niet alleen in de sleutelbeen maar straalt ook beetje eromheen..


probeer dan een sportarts. vaak wordt diet door je ziektekostenverzekering vergoed.
je komt uit rdam zie ik dus k was zo vrij om r 1 uit rdam op te zoeken voor je :D

Gegevens/sportarts/ROTTERDAM/SMA Rotterdam/42237
 
ur welcome.

kheb pas geleden hier op t forum gelezen dat sommige ook van een sportarts gebruik maken ivm levels testen voor en na t kuren. dit in t geval je eigen huisarts hier niet aan mee wil werken.

ben alleen de naam van dat topic kwijt :(
t stond wel in de anabolen rubriek geloof k
 
Back
Naar boven