XXL Nutrition

pijn lats/traps na borst dag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Richard 25

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
757
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
beste leden, ik heb sinds kort een nieuw schematje waar ik goed op ga !

Ik heb van mijn instucteur ook goeie instructies gekregen voor een correcte uitvoering van de bench press. namelijk met een goed holle rug en de schouderbladen naar elkaar toe gedrukt.

mijn borst training voor de maandag ziet er nju zo uit:

-incline bench press
-flat dumbbell press
-dips
-cable crossover

Naar mijn verbazing merk ik nu alleen op de dinsdag dat ik spierpijn heb in mijn rug spieren. Ook erg veel spierpijn in de borst hoor maar lichte spierpijn in de traps en lats.

hoe kan dit en is dit erg?
 
Omdat je (neem ik aan) vroeger altijd plak op de bank lag en de druk verspreid zit over je hele torso, zodra je rug boller zet en meer op je traps gaat leunen verplaats alle druk daar naartoe.
Lats gebruik je ook meer tijdens het unracken als je ''bol'' bankdrukt en stabiel/stevig op die bank ligt.
Heb verder geen vorm gezien hoe je het doet maar aan je uitleg te zien kan dit het best zijn. Is niet erg en is na een paar keer over als je eraan went.

edit: youtube ff So You Think You Can Bench
 
Laatst bewerkt:
Omdat je (neem ik aan) vroeger altijd plak op de bank lag en de druk verspreid zit over je hele torso, zodra je rug boller zet en meer op je traps gaat leunen verplaats alle druk daar naartoe.
Lats gebruik je ook meer tijdens het unracken als je ''bol'' bankdrukt en stabiel/stevig op die bank ligt.
Heb verder geen vorm gezien hoe je het doet maar aan je uitleg te zien kan dit het best zijn. Is niet erg en is na een paar keer over als je eraan went.

edit: youtube ff So You Think You Can Bench

klopt inderdaad!

eerder/vroeger ging ik altijd gewoon plat op het bankje liggen. nu weet ik dus dat je rug hol moet wezen endat je je schouderbladen naar elkaar toe moet drukken. Sinds ik dit doe (ongeveer 2 weken) heb ik dus met incline bankdrukken veel spierpijn in me traps en met flatt benchen veel spierpijn in me lats.

Maar het is dus goed om het op deze manier te doen?
 
klopt inderdaad!

eerder/vroeger ging ik altijd gewoon plat op het bankje liggen. nu weet ik dus dat je rug hol moet wezen endat je je schouderbladen naar elkaar toe moet drukken. Sinds ik dit doe (ongeveer 2 weken) heb ik dus met incline bankdrukken veel spierpijn in me traps en met flatt benchen veel spierpijn in me lats.

Maar het is dus goed om het op deze manier te doen?

holle rug en stabiele basis pas ik bijna bij alle spiergroepen/oefeningen toe. Maar soms zie je mensen bankdrukken en drukken ze de schouders ook nog van het bankje af om zo te denken een grotere rom te krijgen??? of hun benen vliegen als spaghetti door de lucht. wordt je niet goed van
 
holle rug en stabiele basis pas ik bijna bij alle spiergroepen/oefeningen toe. Maar soms zie je mensen bankdrukken en drukken ze de schouders ook nog van het bankje af om zo te denken een grotere rom te krijgen??? of hun benen vliegen als spaghetti door de lucht. wordt je niet goed van

duidelijk maar, nu is het dus niet verstandig om de rug de dag na borst te pakken ivm spierpijn door bench press?
 
duidelijk maar, nu is het dus niet verstandig om de rug de dag na borst te pakken ivm spierpijn door bench press?

Zelf doe ik dinsdag borst en donderdag rug. Rustig aan met de schouder en omdat ik donderdags pullover doe wil ik niet me borst overloaden
 
Zelf doe ik dinsdag borst en donderdag rug. Rustig aan met de schouder en omdat ik donderdags pullover doe wil ik niet me borst overloaden

maar zou je je rug kunnen trainen de dag na borst met lichte spierpijn?
 
maar zou je je rug kunnen trainen de dag na borst met lichte spierpijn?

Met spierpijn trainen is een no-go. Maar als je krap zit met je schema kan het nog wel. En met jouw genoemde spiergroepen valt het nog wel mee.
 
waarom is met spierpijn trainen een no-go?

ik heb de rug niet direct getrained tog?

zou wel lastig worden als ik de dag na mijn pecs training naast triceps en schouders ook nog een de rug niet kon trainen ivm met herstellen van indirect trainende spieren bij borst dus ook rug voor mij?
 
Bij Borst/rug maakt het weinig uit nee :)
 
ok, triceps-voorkant schouders wel no-go?
 
?????
 
Back
Naar boven