AndroidHealthClinic

pijn na deadliften (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1987_4

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
11.715
Waardering
991
Lengte
1m75
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
na een goed beurtje deadliften kan ik 10min niet eens staan door de pijn in me onder rug. Echter als dit voorbij is heb ik helemaal geen last meer van me rug. Train ik te zwaar?

deadlift
8x60kg
8x80kg
8x90kg
6x100kg
6x100kg
 
Gebruik je er voor de ondersteuning een riem bij..?
Misschien moet je bij de oefening steeds iiiets meer de knieën buigen waardoor de nadruk echt op je onderrug komt en niet op je hamstrings. Misschien doe je wel meer een variant van de stiffed-leg deadlift..? ;)
 
deadliften blijft nog altijd een gevaarlijke oefening waar mensen meestal blessures oplopen..
 
Gebruik je er voor de ondersteuning een riem bij..?
Misschien moet je bij de oefening steeds iiiets meer de knieën buigen waardoor de nadruk echt op je onderrug komt en niet op je hamstrings. Misschien doe je wel meer een variant van de stiffed-leg deadlift..? ;)

nope ik gebruik geen riem erbij. En ik buig ook iets door me knieën ;)
 
Riem is ook onnodig.. vooral met dit soort gewichten. Ff toch op je vorm letten, mss filmpje opnemen en hier posten zodat mensen kritiek kunnen geven.
 
Riem is ook onnodig.. vooral met dit soort gewichten. Ff toch op je vorm letten, mss filmpje opnemen en hier posten zodat mensen kritiek kunnen geven.

hmm...:eek:
k dinsdag doe ik weer deadlifts. probeer wel filmpje te maken met telefoon. Of heel mischien morgen ff snel :o


Edit: heb ff filmpje gevonden op internet hehe. ik doe hem precies zo link(Deadlift - Google Video)
 
hmm...:eek:
k dinsdag doe ik weer deadlifts. probeer wel filmpje te maken met telefoon. Of heel mischien morgen ff snel :o


Edit: heb ff filmpje gevonden op internet hehe. ik doe hem precies zo link(Deadlift - Google Video)

Dat filmpje laat zien, hoe DIE persoon het doet, ze willen zien hoe JIJ het doet!
Misschien staat je rug te bol... Of iets anders.. Dus ff filmpje maken!
 
die man in het filmpje laat hem te snel zakken.
moet langzamer en beheerst.
 
PIJN IN JE ONDERRUG WORDT MEESTAL VEROORZAAKT DOOR EEN KROMME RUG TIJDENS HET LIFTEN


- KIJK JE VOLDOENDE OMHOOG ZODAT JE RUG RECHT BLIJFT?
- WARM JE VOLDOENDE OP MET DE LAGERE GEWICHTEN ?




ik heb er persoonlijk geen last van, terwijl ik toch echt al een tijdje lift met zware gewichten, zelfs in de hitte geen problemen!

;)
 
Volgens mij komt die "pijn" gewoon door het locken.
 
na een goed beurtje deadliften kan ik 10min niet eens staan door de pijn in me onder rug. Echter als dit voorbij is heb ik helemaal geen last meer van me rug. Train ik te zwaar?

deadlift
8x60kg
8x80kg
8x90kg
6x100kg
6x100kg

is het een duwende pijn die over je volledige onderrug gaat?
waardoor je bijna niet kan bukken en alleen maar kan lopen als je door je knieen gaat?

ik heb dit ook
4 setjes van 10 sit ups(rug tot tegen de grond en vertrekken van uit stilstaande positie) met een gewicht op de borst
dan heb ik er de dag erop en savonds geen last van
 
PIJN IN JE ONDERRUG WORDT MEESTAL VEROORZAAKT DOOR EEN KROMME RUG TIJDENS HET LIFTEN


- KIJK JE VOLDOENDE OMHOOG ZODAT JE RUG RECHT BLIJFT?
- WARM JE VOLDOENDE OP MET DE LAGERE GEWICHTEN ?




ik heb er persoonlijk geen last van, terwijl ik toch echt al een tijdje lift met zware gewichten, zelfs in de hitte geen problemen!

;)

ik kijk recht naar voren. mijn rucht blijft kaars recht. ik kijk altijd in ze zijspiegels om me rug recht te houden. De eerste 2 setten doe ik als warming up eigenlijk. Pas bij die laatste 2 of 3 setten begint de pijn te komen.

Volgens mij komt die "pijn" gewoon door het locken.

wat is locken? hehe :o

is het een duwende pijn die over je volledige onderrug gaat?
waardoor je bijna niet kan bukken en alleen maar kan lopen als je door je knieen gaat?

ik heb dit ook
4 setjes van 10 sit ups(rug tot tegen de grond en vertrekken van uit stilstaande positie) met een gewicht op de borst
dan heb ik er de dag erop en savonds geen last van

ja het is precies wat je beschrijft. Als ik ga zitten of ga liggen dan is het grotendeels weg. alleen als ik ga staan of bukken krijg ik pijn. Ja kwam laats ook achter dat situps helpen thx :D
 
Ik had ook eerder rugklachten bij Deadliften, ik was gewoon een tijdje gestopt, wel blijven squatten, later (halfjaartje) wederom verder gegaan met Deadliften, maar uiteraard alleen de lichtere sets (70%)!
 
Dan voer je ze niet goed uit! Bar gaat veel te ver voor het lichaam langs.



Nee, neergaande fase hoeft niet langzaam te gaan imho. (beheerst mag natuurlijk wel)

srry ik snap echt niet wat je daarmee bedoelt ??? stang raakt zijn lichaam en soms maar enkele cm erlangs.
 
Voor een optimale hefboom moet de afstand tussen bar en heupen zo kort mogelijk zijn.
 
ik heb helaas ook pijn na het deadliften :( , en bij mij houdt het meestal enkele dagen aan, ik merk het vooral als ik de volgende dag moet voetballen..
 
deadliften blijft nog altijd een gevaarlijke oefening waar mensen meestal blessures oplopen..

Heb er persoonlijk nooit wat door opgelopen. Zoals ik het zie een van de beste oefeningen zoniet de beste voor kracht en massa. Blessures krijg je door niet goed tillen. Waar baseer je conclusie op? Ik ken heel wat mensen die beweren hetzelfde maar al die mensen hebben vaak nog nooit gedeadlift. Of heeft het te maken met het feit dat het met losse gewichten trainen te maken heeft?
 
na een goed beurtje deadliften kan ik 10min niet eens staan door de pijn in me onder rug

Dit is absoluut niet normaal!!! je tilt verkeerd of misschien een fysiek probleem. Maar niet meer fatsoenlijk kunnen staan of pijn anders dan gewone pijn in je spieren is niet normaal.
 
Dit is absoluut niet normaal!!! je tilt verkeerd of misschien een fysiek probleem. Maar niet meer fatsoenlijk kunnen staan of pijn anders dan gewone pijn in je spieren is niet normaal.

kun jij nog fatsoenlijk staan na een squatsessie?
Heb je al eens spierpijn gehad in je rug?
zo lang je geen stekende pijn hebt komt het wel ok
als je zwaar deadlift kun je nu eenmaal pijn hebben.
een mensenlichaam is dan ook niet gemaakt om honderden kilos te heffen he;)
altijd een gouden regel is: ben je niet zeker ga naar de dokter
hier op het forum heb je alleen maar ouwehoeren als ik die uit eigen ervaring(14jaar) praten
 
Back
Naar boven