MuscleMeat

pijn na deadliften (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kun jij nog fatsoenlijk staan na een squatsessie?
Heb je al eens spierpijn gehad in je rug?
zo lang je geen stekende pijn hebt komt het wel ok
als je zwaar deadlift kun je nu eenmaal pijn hebben.
een mensenlichaam is dan ook niet gemaakt om honderden kilos te heffen he;)
altijd een gouden regel is: ben je niet zeker ga naar de dokter
hier op het forum heb je alleen maar ouwehoeren als ik die uit eigen ervaring(14jaar) praten

ik sluit me bij je aan vriend (alle respect voor de meningen en tips van anderen).
Ik wil niet zo graag naar de doc omdat die je toch niet helpt als er niets kapot is :rolleyes:

ik weet genoeg :) slotje is welkom.
 
Dan voer je ze niet goed uit! Bar gaat veel te ver voor het lichaam langs.



Nee, neergaande fase hoeft niet langzaam te gaan imho. (beheerst mag natuurlijk wel)

Niet goed in de zin van blessuregevoelig, of niet goed in de zin van niet optimaal qua techniek.
 
kun jij nog fatsoenlijk staan na een squatsessie?

Ja natuurlijk kan ik nog staan na een flinke squat sessie`...jij niet dan?

Heb je al eens spierpijn gehad in je rug?

zeker wel maar wat wil je hiermee zeggen?

Ook als ik 200kg heb gedeadlift kan ik nog gewoon staan. zie mijn log

ik sluit me bij je aan vriend (alle respect voor de meningen en tips van anderen).
Ik wil niet zo graag naar de doc omdat die je toch niet helpt als er niets kapot is

Waarom vraag je dan nog als je jezelf toch niet wil laten helpen?
Als jij elke x na deadliften niet kan staan doe je toch echt iets fout. Als jij dit elke training doet voorspel ik jou weinig progressie
 
Laatst bewerkt:
Dit is absoluut niet normaal!!! je tilt verkeerd of misschien een fysiek probleem. Maar niet meer fatsoenlijk kunnen staan of pijn anders dan gewone pijn in je spieren is niet normaal.



Ja ben het eens!!
 
Enige excuus om niet te kunnen staan na een oefening is 20 rep breathing squats/dl, meer niet.
 
mja, ik heb mensen het deadliften proberen te leren die er echt een slechte bouw voor hadden (korte armen etc).

Het is imo ook absoluut noodzakelijk dat je je armen VOLLEDIG gestrekt houdt. Hier staat of valt een hoop me in een deadlift (waaronder de gezondheid van biceps en ellebogen).

wat zou een kaan beter kunnen hebben:
-een massa die aan een kabel hangt van de grond tillen
of:
-een massa aan een elastiek hangt van de grond tillen?

Daarnaast heb je idd pijn en pijn. Ik heb persoonlijk ervaren dat je de signalen van 'total ****ed upness' direct herkend.
Achteraf gezien kan ik het me het moment dat een deel van mijn meniscus het begaf precies herinneren. 'pats' in mn knie, geen pijn, maar wel een duidelijk signaal, dat het niet een gewoon 'knakje' was...
twijfel: arts.
 
Is het pijn of pomp? Laatste kan erg vervelend zijn en ook als pijn ervaren worden.
 
is een redelijke intensieve oefeningen..
sommigen forceren zich om toch nog een keertje die bar omhoog te steken..
 
Als je merkt dat je de beweging bij de dl niet meer vloeiend kan doen maar met
horten en stoten en pijn gaat voelen moet je het gewicht verlagen of stoppen maar niet eigenwijs doorgaan om toch die laatste rep er uit e persen!
 
Waarom vraag je dan nog als je jezelf toch niet wil laten helpen? Als jij elke x na deadliften niet kan staan doe je toch echt iets fout. Als jij dit elke training doet voorspel ik jou weinig progressie
relax dude :rolleyes: ik wil mezelf wel helpen. Hoe kom je erbij, daarom heb ik ook om jullie mening, reacties etc gevraagt. Nu weet ik tenminste wat jullie ervan denken en kan hierdoor voor mijnzelf een beslissing nemen.
en geloof me progressie zit zeker in me training. check me progressie pics maar.

Het is imo ook absoluut noodzakelijk dat je je armen VOLLEDIG gestrekt houdt. Hier staat of valt een hoop me in een deadlift (waaronder de gezondheid van biceps en ellebogen).
ik hou ze volledig recht :p

Is het pijn of pomp? Laatste kan erg vervelend zijn en ook als pijn ervaren worden.
Pomp zit er zeker in na deadliften. je kan zo 3 vingers tussen me rug kwijt :S
Het kan best zo zijn dat het door de pomp komt, want bij het afnemen trekt het pijn ook weg :eek:

Als je merkt dat je de beweging bij de dl niet meer vloeiend kan doen maar met
horten en stoten en pijn gaat voelen moet je het gewicht verlagen of stoppen maar niet eigenwijs doorgaan om toch die laatste rep er uit e persen!
true true
 
heel belangerijk is ook eerst je onderrug goed op te warmen
met goodmornings of zo..
dat zal al veel verschil maken
 
kun jij nog fatsoenlijk staan na een squatsessie?
Heb je al eens spierpijn gehad in je rug?
zo lang je geen stekende pijn hebt komt het wel ok
als je zwaar deadlift kun je nu eenmaal pijn hebben.
een mensenlichaam is dan ook niet gemaakt om honderden kilos te heffen he;)
altijd een gouden regel is: ben je niet zeker ga naar de dokter
hier op het forum heb je alleen maar ouwehoeren als ik die uit eigen ervaring(14jaar) praten

volgens mij deadlift jij verkeerd als ik kijk naar je video op je youtube channel, stang te ver weg van je en je buigt niet ver genoeg door je knieen waar door ook je rug krom staat ;)
 
hehe een oude topic van mij wordt gebumped uit mijn newby tijdperk :) pijn was trouwens door pomp gewoon hehe heb het nu nog steeds af en toe. Tegenwoordig doe ik 5x5 en heb dat nauwelijks meer dat het vol loopt en pijn doet.
 
hoop dat je nu meer lift dan 5 x 100....
 
Hoeveel lift je tegenwoordig?
 
Hoeveel lift je tegenwoordig?

niet zo veel hoor.
zit nu aan 5x5 met 200. Doe ze ook ook pas sinds 1 maand weer na anderhalf jaar met verdoet onderrug te zitten. Dankzij een mooie vakantie baantje in de bouw hehe. tyfus werk. Top was tot nu toe 5x5 op 240, maar ja das weer een tijd terug...but soon again :cheer:
 
Natuurlijk heb je pijn na het deadliften. Je doet het voor het eerst in je leven.
Ik zou nog even wachten met allerlei maatregelen nemen.

Ik had persoonlijk de eerste paar keer ook last bij het DL dit ging vanzelf over.
 
Back
Naar boven