XXL Nutrition

Pijn Onderarmen

Bezoekers in dit topic

Never1

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 okt 2009
Berichten
27
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
91kg
Vetpercentage
10%
Hoi allemaal.

Ik heb even een vraagje miss dat iemand van jullie weet wat het kan zijn?

De laatste weken krijg ik tijdens het fitnessen een heftige pijn in mijn onderarmen. En dan echt aan de buitenkant van mijn onderarmen. Wat zou dit kunnen zijn?

Het is een aanhoudende pijn het is dus niet zo dat ik het de ene dag wel heb met sporten en de andere dag niet het is iedere dag. De ene dag wel heftiger als de andere maar toch het blijft wel. (en nee het is geen spierpijn als ik een oefening doe voel ik het ook niet maar als ik dan de gewichten weg leg en mijn spieren weer ontspan dan voel ik het!)

Hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen of wat ik er aan kan doen?
 
Ik denk dat je je polsen bedoeld? Symptomen komen bekend voor, waarschijnlijk train je je biceps met een rechte stang ipv een EZ-bar.

Zo ja, rust nemen en met een EZ-bar gaan curlen. Altijd oppassen met je gewrichten
 
Zelf ook een paar jaar terug last van gehad. Was toen een beginnende ontsteking op de onderarmen. Is behoorlijk irritant, haalt alle kracht uit je grip weg.

Zoals Ruud0111 zegt, EZ-bar nemen om spanning van je polsen te halen.

Zelf draai ik mijn polsen in met bokswindels op zware dagen, om overbelasting of "ongelukjes" te vermijden met de polsen.

Als ik op je stats moet afgaan, ben je toch al van het grotere kaliber. Train je onderarmen apart mee?
 
Klinkt als een golfers-elleboog.

Flexium gel opsmeren of andere koude bron (geen warmte spray ofzo maar koude).
Ibuprofen en als dat niet werkt naar de dokter gaan voor meloxicam of andere ontstekingsremmer.

---------- Post toegevoegd Wed 17 Aug 2011 om 20:43 ----------

Idd met EZ bar trainen en straps om overbelasting van je pezen te voorkomen.
 
Zelf ook een paar jaar terug last van gehad. Was toen een beginnende ontsteking op de onderarmen. Is behoorlijk irritant, haalt alle kracht uit je grip weg.

Zoals Ruud0111 zegt, EZ-bar nemen om spanning van je polsen te halen.

Zelf draai ik mijn polsen in met bokswindels op zware dagen, om overbelasting of "ongelukjes" te vermijden met de polsen.

Als ik op je stats moet afgaan, ben je toch al van het grotere kaliber. Train je onderarmen apart mee?

Ja eerst gebruikte ik idd altijd van die polsbandages tegenwoordig niet meer. Ga ze toch maar weer eens gebruiken vanavond en kijken of het dan beter gaat.

En idd train mijn biceps met een rechte stang. Ik ga volgende week effe een weekje rust nemen hopen dat het dan wegtrekt.

Bedankt jongens..

---------- Post toegevoegd Fri 19 Aug 2011 om 11:29 ----------

Als ik op je stats moet afgaan, ben je toch al van het grotere kaliber. Train je onderarmen apart mee?

Nee op het moment train ik mijn onderarmen niet apart omdat ik dan echt kapot ga van de pijn, dus dat gaat op het moment niet.. Maar volgende week effe een weekje rust en hopen dat het dan weggaat..
 
Back
Naar boven