XXL Nutrition

Pijn onderkant buikspier

Bezoekers in dit topic

Blader1

Novice
Lid geworden
15 feb 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Beste bodybuilders,

Tijdens een training gister heb ik mijn buik ernstig geblesseerd. Was buikspieren aan het trainen op een apparaat waar je op ligt, wat je dan kunt verzwaren door schijven aan het uiteinde te hangen (soort sit-up doe je dan). Was gewoon lekker bezig, eerste set ging prima 15x, wilde tweede set doen met zwaar gewicht. Toen ik echter kracht begon te zetten en omhoog kwam, voelde ik een scheurende pijn in de linker onderkant van mijn buik (denk dat het gewoon de rectus abdominis is).
Nu heb ik wel ervaring met spierpijn, train al een flinke tijd, maar dit is geen normale spierpijn.. ik wilde verder gaan met bovenlichaam trainen maar chest press deed ook helse pijn. Zelfs zitten, liggen en niezen doet pijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt voor mij een tijdje niet meer trainen ben ik bang..
 
Laatst bewerkt:
mm klinkt redelijk ernstig, zou toch voor de zekerheid naar de dok gaan :).
 
zucht...

Zoveel topics die hier geplaatst worden waarvan de TS zelf al weet dat hij naar de dokter moet gaan. Als je zoveel pijn hebt dat niezen, liggen en zelfs gewoon zitten pijn doet dan is het wel logisch dat je naar een dokter gaat?

Sjonge jonge jonge
 
@ Daniel: Thanks voor de reactie, gaat echter alweer een stukje beter. Kan inmiddels de meeste dingen weer normaal doen, alleen niezen blijft een hel :P (span je je buikspieren stevig bij aan blijkbaar) Denk dat ik het gewoon nog een tijd laat herstellen door rust in combinatie met goed eten (veel eiwitten, vitamines, überhaupt veel eten).

@ Kyle: Heb vaker blessures gehad en meestal gaat het gewoon over bij voldoende rust en goede voeding. Mocht het aanhouden dan ga ik inderdaad naar een dokter, maar zoals het nu voelt qua herstel denk ik dat dat niet nodig is.

Vroeg me vooral af of er iemand anders ervaring had met een dergelijke blessure, omdat ik wel benieuwd ben wat het nu precies is. Helaas niemand..?
 
Gewoon je rust houden, heb zelf ook wel eens wat te zwaar op een Hip twister gepakt, en plotseling, pats alsof er wat los schoot in mijn buik, deed wel even pijn. De volgende dag was het natuurlijk erge spierpijn en was dat hele gebied gevoelloos geworden. Na een paar dagen was het weer over.
 
Ahja, dat klinkt wel ongeveer zoals het bij mij ging, 'schoot' er echt in zegmaar. Geen gevoelloosheid echter (juist extra gevoelig eerder ;)). Zal het inderdaad dan maar gewoon uitzitten, bedankt in ieder geval!
 
Back
Naar boven