AndroidHealthClinic

Pijn op de overgang trapezius-Schouderspier

Bezoekers in dit topic

HorusV

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
453
Waardering
12
Lengte
1m82
Massa
94kg
Vetpercentage
16%
Beste,

Ik heb sinds 2 weken geleden geleden pijn aan mijn Trapezius/schouderspier
Ik begon met een setje opwarmen met bankdrukken en tjakka de pijn sloeg ineens in mijn Schouder/Trapezius.

De pijn concentreert zich tussen de overgang trapezius/nekspier en schouder spier. op een knobbel/punt eigenlijk.

Wat kan dat zijn geweest?
Een blessure door overbelasting kan het niet zijn geweest omdat het gebeurde bij mijn eerste oefening die ook nog eens een warm up setje was zonder gewicht!.

Vantevoren heb ik 3 weken vakantie gehad dus overbelasting kan het ook al niet zijn...

Hebben jullie raad misschien??

Wat kan ik het beste doen? rusten?


In ieder geval alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp:)
 
Post eens een foto met cirkel waar de last zich bevindt. Omschrijving is nogal onduidelijk :-)
 
Post eens een foto met cirkel waar de last zich bevindt. Omschrijving is nogal onduidelijk :-)


Ik ben zitten googlen en volgens mij heb ik last aan het Acromonion/AC gewricht...
Overdags trekt de pijn weg maar als ik in de ochtend opsta van bed dan voel ik het wel.

Weet je het is vreemd. ik had helemaal niet getraind de laatste 2 weken en met het opwarmen met de stang bij de oefening Incline Becnh Press schoot de pijn erin.

Ik neem ook al standaard dagelijks glucosamine.

Hoe kan dat? en trekt dat vanzelf helemaal weg?

Bedankt voor je antwoord Gymz;)
 
AC gewricht geeft zelden op zich pijn. Eerder de structuren die er net onder zitten zoals je supraspinatus pees. Zeker uitduw bewegingen met de schouder in 90° zoals de bench kunnen al eens last geven.

3 testjes voor je AC gewricht zelf. Pijn als je hard in het gewricht duwt? Last bij eindstandig arm boven hoofd brengen? Last bij hand op andere schouder leggen en bijduwen aan je elleboog alsof je de schouder zou stretchen? Slaap je op die zijkant? Geeft ook compressie in AC.
 
AC gewricht geeft zelden op zich pijn. Eerder de structuren die er net onder zitten zoals je supraspinatus pees. Zeker uitduw bewegingen met de schouder in 90° zoals de bench kunnen al eens last geven.

3 testjes voor je AC gewricht zelf. Pijn als je hard in het gewricht duwt? Last bij eindstandig arm boven hoofd brengen? Last bij hand op andere schouder leggen en bijduwen aan je elleboog alsof je de schouder zou stretchen? Slaap je op die zijkant? Geeft ook compressie in AC.

Als ik op het gewricht duw doet het wel wat pijn ja

De rest voel ik niet zoveel

Gaat dan vanzelf over?

Ik ga gewoon eerst 15 min fietsen voor de doorbloeding, daarna ga ik gewoon trainen.

Slim of niet?

Bedankt nogmaals!
 
Als ik op het gewricht duw doet het wel wat pijn ja

De rest voel ik niet zoveel

Gaat dan vanzelf over?

Ik ga gewoon eerst 15 min fietsen voor de doorbloeding, daarna ga ik gewoon trainen.

Slim of niet?

Bedankt nogmaals!

Trekt het toevallig door naar je nek? En dan vooral wanneer je op je schouder hebt gelegen?
 
Trekt het toevallig door naar je nek? En dan vooral wanneer je op je schouder hebt gelegen?

Nah het trekt iets meer richting mijn schouder.
Als ik op sta van slapen doet het pijn, na een half uur trekt de pijn weg

Onder het trainen voel ik geen pijn. een beetje een zeurdering gevoel.
 
Nah het trekt iets meer richting mijn schouder.
Als ik op sta van slapen doet het pijn, na een half uur trekt de pijn weg

Onder het trainen voel ik geen pijn. een beetje een zeurdering gevoel.

En na zware belasting met het sporten dan? Heb iets soortgelijks, loop er al een tijd mee.
 
AC of rotator cuff klachten. Laat het nakijken.
 
En na zware belasting met het sporten dan? Heb iets soortgelijks, loop er al een tijd mee.


Ja dan is het wat erger

---------- Toegevoegd om 15:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:02 ----------

AC of rotator cuff klachten. Laat het nakijken.

Bij wie?

Huisarts? die weten toch niet veel?
Fysio?
 
Bij wie?

Huisarts? die weten toch niet veel?
Fysio?

Haha als ik het hier zo allemaal lees weten de dokters en fysio's in Nederland inderdaad nergens van.

Hier gaan ze met zo'n dingen gewoon naar de huisarts.
 
Haha als ik het hier zo allemaal lees weten de dokters en fysio's in Nederland inderdaad nergens van.

Hier gaan ze met zo'n dingen gewoon naar de huisarts.

Daar hebje gelijk In, 2 fysios geweest en ze hebben geen idee.

vervolgens wel los gemasseerd en dat voelde wel goed. Heb fotos laten maken maar was ook niks op te zien
 
Daar hebje gelijk In, 2 fysios geweest en ze hebben geen idee.

vervolgens wel los gemasseerd en dat voelde wel goed. Heb fotos laten maken maar was ook niks op te zien


En nu dan?
Is het bij je vanzelf overgegaan?

Ik rust nu een paar dagen met wat Ibuprofen.
Als het in de toekomst niet overgaat wil ik een lichte dosering deca gaan gebruiken maar ik hoop dat dit niet nodig zal zijn natuurlijk.
 
En nu dan?
Is het bij je vanzelf overgegaan?

Ik rust nu een paar dagen met wat Ibuprofen.
Als het in de toekomst niet overgaat wil ik een lichte dosering deca gaan gebruiken maar ik hoop dat dit niet nodig zal zijn natuurlijk.

Nee heb er nog steeds last van bijna een jaar al, heb er weinig vertrouwen in. Probeer het zoveel mogelijk te ontzien door bepaalde oefeningen niet te doen.
 
Nee heb er nog steeds last van bijna een jaar al, heb er weinig vertrouwen in. Probeer het zoveel mogelijk te ontzien door bepaalde oefeningen niet te doen.


Neem je ook glucosamine?

Deca helpt misschien ook;)
 
Neem je ook glucosamine?

Deca helpt misschien ook;)

Nam het wel idd maar dat is meer op alles soepel te houden en dit is gewoon een blessure in mijn geval. Ja stuur maar een vail op haha
 
Ik heb er ok last van alleen bij mij zie je een soort rode streep over het botje/ac gewricht lopen.

Ook raar eigenlijk. lijkt dan wel een verreking?
 
Klinkt als impingement achtige klachten?
 
Haha als ik het hier zo allemaal lees weten de dokters en fysio's in Nederland inderdaad nergens van.

Hier gaan ze met zo'n dingen gewoon naar de huisarts.

Misschien een idee voor je Gymz. Een praktijk opzetten voor de Nederlandse BB'ers.. :)
Stukje rijden, maar dan héb je ook wel wat.. :)
 
Back
Naar boven