AndroidHealthClinic

Pijn rechterkant knie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kyoshi

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
28 apr 2014
Berichten
367
Waardering
324
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
15%
Hoi DBB-ers,

Sinds een week of twee heb ik pijn van een spier, aan de rechterkant van m'n knie. (Ik denk door het squaten?)
Dit was het beste plaatje wat ik kon vinden, waar het woord ligament staat (linker), daar voel ik het.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Blausen_0597_KneeAnatomy_Side.png

Wanneer voel ik het?
VB1)
Wanneer mijn kuit en hamstring dicht naar elkaar toegaan (bij squat rond parallel - soms iets eerder).
Alleen met squaten heb ik hier last van, ik kan wel gewoon lunges en leg presses doen zonder dat ik het voel.

VB2)
Als ik op de bank zit, breng ik mijn knie naar m'n borst toe. Dan voel ik niets, zodra ik mijn knie iets naar buiten duw dan voel ik de spier en dus ook de pijn. (kan het zijn, dat ik teveel 'knie' heb gebruikt tijdens het squaten?)

Mijn vraag: Hoe kan ik dit in vervolg voorkomen? Zijn er oefeningen waardoor ik het 'herstel' kan bespoedigen?

Ja ik snap dat ik naar fysio kan/moet gaan, die bel ik maandag ;-)
 
Het kan aan verschillende zaken liggen... Overbelasting, verkeerde vorm, maar ook bijvoorbeeld dagelijkse routine, ik werk 5 dagen in de week op nette schoenen( dus niet de beste zolen) en wanneer ik dan in de avond benen train heb ik vaak last met squaten maar op de overige twee dagen niet. ( ik heb trouwens ook nooit last van mijn knie met eventuele andere oefeningen)
 
Het kan aan verschillende zaken liggen... Overbelasting, verkeerde vorm, maar ook bijvoorbeeld dagelijkse routine, ik werk 5 dagen in de week op nette schoenen( dus niet de beste zolen) en wanneer ik dan in de avond benen train heb ik vaak last met squaten maar op de overige twee dagen niet. ( ik heb trouwens ook nooit last van mijn knie met eventuele andere oefeningen)

Werk hier ok inderdaad 5 dagen op nette schoenen, maar moet zeggen dat dit wel kwaliteit is en naar mijn idee goede zolen. (Greve schoenen over het algemeen). Denk voor nu gewoon veel rekken en van de week even langs de fysio.
 
Back
Naar boven