Fitness Seller

Pijn rond bovenrug + oorsuizen en duizelig.

Bezoekers in dit topic

Dunden

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 aug 2015
Berichten
409
Waardering
76
Lengte
1m76
Massa
80kg
Afgelopen maandag voor mijn doen behoorlijk zwaar squat gedaan, 4x8 @90kg. De eerste 3 sets gingen prima maar de laatste set had ik beter niet kunnen doen. Voelde niet erg netjes en zag er ongetwijfeld ook niet erg netjes uit. Ik ben bij rep 4 gestopt.

Op dinsdag voelde mijn rug niet zo lekker maar ook zeker niet pijnlijk. Wel gebruikt.

Vanmorgen werd ik om 5uur wakker met een meer ongemakkelijk gevoel in mijn bovenrug, of erg hoog van het midden, nog steeds geen pijn, meer een gevoel wat er niet hoort te zijn. Ging naar de wc, werd duizelig, hoofd tolde, kreeg oorsuizen en ben maar heel snel terug naar bed gegaan. Inmiddels wat gestretched en het voelt redelijk fatsoenlijk weer, niet hersteld, maar gewoon wat je verwacht te voelen alsof ik gister gesquat hebt. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik vanavond gewoon rustig mijn upper dag kan doen.

Herkent iemand dit?
Wat ik opmerkelijk vind, als het door het squatten zou komen, had ik dan niet gisteren op mijn rustdag al iets meer moeten voelen? Of tijdens het squatten zelf? En bovendien een meer constante pijn. Heeft het nog zin om met dit verhaal naar de fysio te gaan? Het is immers inmiddels zo goed als over. Zelfs pijnloos met een heel licht gewichtje squats geprobeerd. Dus ik snap er geen zak meer van.
 
Het is in ieder geval over dus maak je niet te druk.
Ik heb, toen ik vroeger met voetbal tegenstribbelende hamstrings had, mezelf vaak laten masseren. Op het moment dat mijn ''volgelopen'' hamstrings leegliepen werd ik wel eens ietwat misselijk. Misschien dat je een overschot aan afvalstoffen had.
 
Ik denk dat het een probleem is met houding van nek en te zwaar gewicht erop. Mocht het weer terug, dan lichter gewicht en Techniek finetunen. Kijk, met zwaarder gewicht kunnen je benen het misschien wel aan, maar als je ergens zwakke plek in je rug of nek hebt, komt hier gewoon veel druk op te staan..

En Fysio kan je altijd doen in dat soort gevallen. Als het niet terug komt, heb je mss spier verrekt of over belast, of teveel druk, of bar niet goed gedragen.

Edit, oja je schreef zelf al..dat het er niet zo netjes uitzag;)
 
Back
Naar boven