MuscleMeat

Pijn rondom zijkant borst

Bezoekers in dit topic

Gast 172078

Novice
Lid geworden
23 feb 2022
Berichten
17
Waardering
5
Lengte
1m87
Massa
92kg
Vetpercentage
17%
hoi bodybuilding forum, ik heb een tijdje last aan de zijkant van mijn borstspier (buitenkant zijkant borst wat naar je schouder gaat?). Ik kreeg het op een gegeven moment naarmate ik steeds zwaarder ging met bench.. nu 10 dagen op vakantie geweest (rust gehad) en vandaag veel lichter gegaan (60kg en 90kg) maar ik voel nog wel last als ik de borst spier aanspan of bench press (wel minder).

ik gebruik een hypervolt/masseergun nu, iemand enige tips? waar de groene lijn is heb ik dus last..

nou denk ik dat het ook is gekomen door progressive overload toe te passen elk week, en alleen maar warm up stang te doen en dan 100kg 5x5 of 3x8 (dom I guess)... en de rust tussen setjes is ook maar 30-45 sec en dan spring ik meteen naar een schouder oefening zonder daar nog rust in tussen te nemen..

bedankt
 

Bijlagen

TGZoihi-768x669.png.webp
41,3 KB · Weergaven: 124

hoi bodybuilding forum, ik heb een tijdje last aan de zijkant van mijn borstspier (buitenkant zijkant borst wat naar je schouder gaat?). Ik kreeg het op een gegeven moment naarmate ik steeds zwaarder ging met bench.. nu 10 dagen op vakantie geweest (rust gehad) en vandaag veel lichter gegaan (60kg en 90kg) maar ik voel nog wel last als ik de borst spier aanspan of bench press (wel minder).

ik gebruik een hypervolt/masseergun nu, iemand enige tips? waar de groene lijn is heb ik dus last..

nou denk ik dat het ook is gekomen door progressive overload toe te passen elk week, en alleen maar warm up stang te doen en dan 100kg 5x5 of 3x8 (dom I guess)... en de rust tussen setjes is ook maar 30-45 sec en dan spring ik meteen naar een schouder oefening zonder daar nog rust in tussen te nemen..

bedankt
Dit krijg je als je warming up lege stang is en dan meteen werksets te doen. Tevens zullen je armen ook teveel naar buiten gedraaid zijn waardoor er teveel druk op je schouders komt. Armen meer naar binnen richting je lichaam draaien.
 
waarom maar 30-45 seconden rust? Als je de laatste set nog 5x100kg kan dan schat ik in dat je veel meer gewicht zou kunnen met 4 minuten rust. Beter 3 kwaliteits sets dan 5 sets terwijl je nog niet hersteld bent.
 
Plek waar je last hebt is meestal ook een plek waar je snel last hebt van overbelasting. Te hoog gewicht, verkeerde houding (armen te wijd), niet op je borst maar teveel richting je kin laten zakken etc.
Kreeg je plotseling last?
 
Plek waar je last hebt is meestal ook een plek waar je snel last hebt van overbelasting. Te hoog gewicht, verkeerde houding (armen te wijd), niet op je borst maar teveel richting je kin laten zakken etc.
Kreeg je plotseling last?
Ging een tijd gewoon goed, geen last, opeens merkte ik wel (vermoeid te zijn), weinig slaap, nieuwe baan, en toen het pijn begon te doen ging ik maar door.

merkte ook gewoon bij normale dingen doen (buiten fitness) dat me schouders heel snel vermoeid waren
 
waarom maar 30-45 seconden rust? Als je de laatste set nog 5x100kg kan dan schat ik in dat je veel meer gewicht zou kunnen met 4 minuten rust. Beter 3 kwaliteits sets dan 5 sets terwijl je nog niet hersteld bent.
altijd gedacht maar 30-45 sec rust te hebben per set, maar naarmate ik op de forum kijk is soms 2-3 wel beter zodat je ook de set goed kan uitvoeren ipv het uitvoeren maar dat de spier zelf nog vermoeid is
 
Minder rust is onzin, als je “te snel” aan je volgende set begint dan rep je gewoon minder dan dat je doet als je wat langer rust. Je armen niet op 90graden langs je lichaam houden met bankdrukken maar meer naar binnen trekken 70/75 graden. Ook je warming up is compleet off. Dit allemaal bij mekaar zorgt ervoor dat je schouders naar de ellende gaan en ook nog de pijn negeren, maakt je extra dom.
.
 
Lijkt op overbelasting wat ik zo lees. Je had de rust van vakantie nodig, want je ervaart nu nog lichte pijn.
als je kunt trainen met 100kg, heeft opwarmen met lege stang geen nut. Pak dan 40 kg. Of doe fly’s, pullover vooraf. Rekken en strekken, opwarmen is echt belangrijk
 
hoi bodybuilding forum, ik heb een tijdje last aan de zijkant van mijn borstspier (buitenkant zijkant borst wat naar je schouder gaat?). Ik kreeg het op een gegeven moment naarmate ik steeds zwaarder ging met bench.. nu 10 dagen op vakantie geweest (rust gehad) en vandaag veel lichter gegaan (60kg en 90kg) maar ik voel nog wel last als ik de borst spier aanspan of bench press (wel minder).

ik gebruik een hypervolt/masseergun nu, iemand enige tips? waar de groene lijn is heb ik dus last..

nou denk ik dat het ook is gekomen door progressive overload toe te passen elk week, en alleen maar warm up stang te doen en dan 100kg 5x5 of 3x8 (dom I guess)... en de rust tussen setjes is ook maar 30-45 sec en dan spring ik meteen naar een schouder oefening zonder daar nog rust in tussen te nemen..

bedankt
Als het echt bij de borst is zou ik me niet te druk maken. Als het meer richting deltoid gaat kun je beter even oppassen. Bench blijft toch een schouder sloper voor velen.
 
Back
Naar boven