MuscleMeat

Pijn scheenbeen na tijdje hardlopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RN010

Cool Novice
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
184
Waardering
23
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
18%
beste bbers,

Krijg enorm stijve en pijnlijke schenen/enkels na een tijdje hardlopen. Heb dit 2a3 jaar geleden ook gehad en daardoor gestopt met voetbal. Dacht toendertijd na hoop fysio dat het de enkel was, maar nu ik weer begin met hardlopen merk ik dat het eigenlijk de scheenbenen zijn.

Mn fysio weet het ook niet precies, ookal dachten hij en ik vrij snel aan shin splints. Echter lijkt dit het ook niet, omdat massage en druk uitoefenen totaal geen pijn oplevert en omdat de pijn meteen weg is als ik stop met hardlopen. De pijn en stijfheid is dus louter aanwezig als ik wat harder loop (stand 8-10 op de loopband).

Nogmaals, ik denk dat het geen shin splins zijn, mede omdat mn scheenbenen al een lange tijd rust hebben gehad om te genezen, de pijn niet te provoceren is en omdat de pijn meteen weer wegtrekt bij het stoppen vd activiteit.
 
Shin splints ontstaan niet alleen door overbelasting en/of blessures. Je kunt hier ook last van hebben vanwege andere oorzaak, bijvoorbeeld doorbloeding. Ik zou er als ik jou was toch nog wat meer over inlezen.
 
Shin splints ontstaan niet alleen door overbelasting en/of blessures. Je kunt hier ook last van hebben vanwege andere oorzaak, bijvoorbeeld doorbloeding. Ik zou er als ik jou was toch nog wat meer over inlezen.

Klopt, maar veel kenmerken van shin splints zijn bij mij niet van toepassing. Eigenlijk alleen de stijfheid die het oplevert.

Zelf vermoed ik het logesyndroom
 

Thanks! Heb er al veel over gelezen. Het verhaal van ‘patient b’ lijkt wel wat op de mijne. Vrijdag een afspraak bij de dokter. Neig wel naar het compartimentensyndroom, vooral omdat ik al zoveel heb geprobeerd zonder vooruitgang (andere loophouding, zooltjes, schoenen, veel rust, extreem langzaam opnieuw opbouwen)
 
Het voelt nl ook echt alsof er een enorme druk staat op de onderbenen als ik het tempo op de loopband wat opvoer.
 
Lastig verhaal, hopelijk krijg je snel de juiste diagnose. Want zoals je in dat stuk kunt lezen wordt de term shin splints veelal voor een verzameling van verschillende oorzaken gebruikt, hetgeen de anamnese niet ten goede komt.
 
Lastig verhaal, hopelijk krijg je snel de juiste diagnose. Want zoals je in dat stuk kunt lezen wordt de term shin splints veelal voor een verzameling van verschillende oorzaken gebruikt, hetgeen de anamnese niet ten goede komt.

Ja inderdaad, maakt het lastig. Wat ik ook bijzonder vind is dat geen vd fysio’s die er nu naar hebben gekeken met de methode komt waarbij ze de druk op meten. Ik ben een leek, maar na wat inlezen op het internet en hierzo, krijg ik wel het idee dat deze methode vrij relevant kan zijn. Vooral omdat gedane aanpassingen totaal geen resultaat opleverden. Hopelijk heeft mn huisarts er een betere/bredere kijk op ja, bedankt
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Back
Naar boven