XXL Nutrition

Pijn schouderblad. HELP!

Bezoekers in dit topic

Peterminator

Cool Novice
Lid geworden
15 mrt 2016
Berichten
120
Waardering
51
Lengte
1m84
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Hey,

Heb eerder een lange post gedaan. Niemand reageerde daarop. Ik maak hem nu korter.

Ik heb pijn aan de binnenkant van mijn linker schouderblad (zie bijlage). Vooral met barbell oefeningen (squat, deadlift, benchpress, maakt niet uit en ook de lat- pulldown. Mijn houding tijdens de oefeningen is bijna altijd in orde. Soms vlak voor het falen heb ik wat meer leg- drive e.d. of verander ik een beetje van mijn vorm. Ik ben hypermobiel in mijn rechterschouder. Deze schiet soms uit de kom, maar dit doet geen zeer. De pijn zit bij de normale schouder.

Wie heeft dit ook gehad, en heeft de gouden tip?

Dankjulliewel!

rhomboid.png
 
Is de gouden tip niet om er eens te laten naar kijken? :thinking:
 
Wel eens zoiets gehad en nu is het weer weg. Ik heb het altijd maar beschouwd als één van de vele pijntjes die bij het liften horen. Het heeft mijn lifts ook nooit in de weg gestaan verder. Gouden tips heb ik niet helaas.
 
Misschien is je houding toch niet zo goed als je denkt dat 'ie is.
De 2 gouden tips zijn;
  • Laat er door een dokter/fysio naar kijken. Wij zijn maar een stel internetgekkies en Galen.
  • Laat je houding eens door een trainer checken
 
Hoelang heb je deze pijn al? Heb je al eens een goede rustperiode gehad? Misschien teken van overtraining? (Was bij mij in ieder geval zo) toen een weekje rust gepakt en was het weg:)
 
rhomboid-major-and-minor-muscles-location-actions_1.jpg

puur obv je pijnlokatie zou het bset eens een triggerpoint kunnen zijn. Zorg ervoor dat de spieren tussen je schoduerbladen sterker worden, mogelijk icm een fysiotherapeutisch bezoekje?
 
Is de pijn zeurderig of stekend? Zodra je stopt met de oefening is de pijn dan weg? Of blijft je dit nog een tijdje erna voelen?

Je geeft aan dat je voor de pijn je vorm een beetje los laat, waardoor je waarschijnlijk je goede schouder een stuk meer belast dan je slechte schouder.(onbewust)
Voor je gevoel zal dit meevallen, een fysio/manuele therapeut kan dit goed constateren.
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Super dat jullie meedenken.

Ik ben ooit als tiener naar de fysio geweest voor de hypermobiliteit in mijn schouder. Toen kreeg ik inderdaad de tip de rhomboids (denk dat dit de boosdoener is?) sterker te maken.

Ik ga toch maar even naar de fysio met dit probleem. Zal ook mijn vorm nog eens goed na laten kijken. Vooral bij deadlift waar de pijn het heftigste is.
 
RJL ik had onderstaande reactie geplaatst voor jouw reactie te hebben gelezen.

De pijn is tijdens de oefening stekend. Maar zeurt dan nog een tijd na. Heb enorm de behoefte om mijzelf te strekken, en soms voelt het dan al stukken beter.
 
Stekend na zeurende pijn is altijd vervelend, de rhomboids kunnen zeker de pijn veroorzaken die je omschrijft.

Ik zat ook even je andere topic door te lezen, de oefeningen die je aangeeft belasten indirect de rhomboids.
Gezien het verschil in de latpull downs en de compound oefeningen zijn aanzienlijk.

Om het op te lossen zou ik je adviseren vooral oefeningen uit te voeren waar je een arm bij gebruikt.

1 arm lat pull downs, dumbell rows, cable rows. De truuk is vooral niet teveel te snel willen doen, en met de juiste vorm.

Succes.
 
Ok thanks. Ik neem dit advies ter harte. Ga gewoon weer wat kg naar beneden en focus op de vorm. Ook de rhomboids ga ik proberen sterker te maken met wat oefeningen.
 
Ik loop hier ook een tijdje mee, lijkt bijna dezelfde plek. Echter dan links naast de rechter schouderblad. Vroeger eens tijden een frontraise daar iets geknapt/gescheurd. Althans zo voelde het. Kon gelijk niks meer. Hoofd draaien, bukken alles deed verschrikkelijk zeer. Zodoende 3 dagen in bed gelegen want 'fuck de dokter en fysio' op 19 jarige leeftijd toch? Na een aantal weken was de pijn aardig weg.

Na 4-5 jaar jaar komt soms de pijn licht terug. Vaak overwogen naar de fysio te gaan, maar op het moment dat ik een afspraak wil maken lijkt de pijn weg... Vandeweek zou ik de stang tijdens de seated military press achter me uit de houder tillen en schiet het er terug in. Lijkt verergerd te worden door presses, maar zit in mijn rug.

Nou mijn hart is gelucht.
Mooi verhaal lekker kort ook.
 
Ik loop hier ook een tijdje mee, lijkt bijna dezelfde plek. Echter dan links naast de rechter schouderblad. Vroeger eens tijden een frontraise daar iets geknapt/gescheurd. Althans zo voelde het. Kon gelijk niks meer. Hoofd draaien, bukken alles deed verschrikkelijk zeer. Zodoende 3 dagen in bed gelegen want 'fuck de dokter en fysio' op 19 jarige leeftijd toch? Na een aantal weken was de pijn aardig weg.

Na 4-5 jaar jaar komt soms de pijn licht terug. Vaak overwogen naar de fysio te gaan, maar op het moment dat ik een afspraak wil maken lijkt de pijn weg... Vandeweek zou ik de stang tijdens de seated military press achter me uit de houder tillen en schiet het er terug in. Lijkt verergerd te worden door presses, maar zit in mijn rug.

Nou mijn hart is gelucht.
Mooi verhaal lekker kort ook.

Ik hoop dat jij ook wat aan de suggesties hebt. Ik ga er in ieder geval mee aan de slag!
 
Dit lijkt erg veel op de pijn die ik al jaren heb. Bij mij is aan de rechterkant die spier ook erg vaak hard en inderdaad altijd het gevoel te willen strekken.
Bij mij ging de pijn vaak wel weer weg maar afgelopen half jaar niet meer. Ik ben bij een aantal fysio's en manueel therapeuten geweest maar dit hielp niet echt. Wel merkte ik dat het doen van dumbel rows de pijn echt veel erger maakten.
Nu doe ik alleen seated rows met 2 armen tegelijk met ZEER laag gewicht (band), gewoon voor de beweging, een aantal keer per dag en dit helpt aardig. Ook vorige week een dryneedling behandeling gehad en dit werkte erg goed. Wel jammer dat na 2-3 dagen de spier weer hard was en de pijn weer terug kwam.
Verder heb ik afgelopen half jaar gemerkt dat enige vorm van krachttraining bij mij de klachten echt verergerden, dus nu doe ik niks meer aan krachttraining en de pijn is iig een stuk minder.
 
Balans verstoring in de myofascia kan voor veel chronische klachten zorgen. Pijn is heel verraderlijk en zet je vaak op een dwaalspoor, laat je hier niet door afleiden.
Pijnklacht behandeling leidt namelijk vaak tot symptoom bestrijding.
 
Bekijk bijlage 428657
puur obv je pijnlokatie zou het bset eens een triggerpoint kunnen zijn. Zorg ervoor dat de spieren tussen je schoduerbladen sterker worden, mogelijk icm een fysiotherapeutisch bezoekje?

Heb ik ook op die plek,maar aan beiden kanten. Zouden ook triggepoints zijn. En nog 2 grote in mn traps.

De pijn is er niet constant.
 
Balans verstoring in de myofascia kan voor veel chronische klachten zorgen. Pijn is heel verraderlijk en zet je vaak op een dwaalspoor, laat je hier niet door afleiden.
Pijnklacht behandeling leidt namelijk vaak tot symptoom bestrijding.

Even op youtube gekeken
en dat zou het best nog wel eens kunnen zijn bij mij, na inspanning doet het minder pijn maar na een dag meer en als ik niet train en alleen soms masseer wordt de pijn steeds minder.
 
Wel grappig toegelicht, die verklevingen beïnvloeden verschillende spierlagen maar een verkleving in de quads zoals in het filmpje wordt toegelicht kan zelfs tot spanning in de buikspieren en je nekspieren resulteren omdat fascia van je quads doorlopen naar bovenliggende spieren. Fascia loopt als een web door heel je lichaam heen en verbind dus spieren met elkaar die elkaar constant beïnvloeden. Van je teen tot je hoofd. Vandaar dat het zoeken naar een verklaring waar de pijn vandaan komt vaak resulteert in symptoom bestrijding. Men onderzoekt niet of je fascia structuren in balans zijn want deze worden door veel medici niet erkent of men heeft er geen weet van. Er is simpelweg onvoldoende aandacht voor en dus gaat men door met het behandelen van de pijnen via de reguliere methoden welke bekend zijn in de westerse medische wereld.

En wanneer men faalt in het behandelen van de problemen en de pijnen maar niet verdwijnen dan bedenkt men een nieuwe verklaring waarin de pijnen het gevolg zijn van mentale/psychische problemen. Niet de behandelmethode faalt hierin, want dat is natuurlijk niet mogelijk, maar de patient is hier zelf verantwoordelijk voor.
 
Bekijk bijlage 428657
puur obv je pijnlokatie zou het bset eens een triggerpoint kunnen zijn. Zorg ervoor dat de spieren tussen je schoduerbladen sterker worden, mogelijk icm een fysiotherapeutisch bezoekje?

Weet voor 99% zeker dat dit het probleem is.

Dryneedling en rekoefeningen
 
Back
Naar boven